Bønn og Vers

Søk  kunnskap  for  å  hjelpe  deg  å  vokse  i  din  vandring  med  Vår  Herre  og  Frelser Jesus  Kristus!

HJEM

La alt dere gjør, skje i kjærlighet

Bønn og Vers

Den fulle oversikt over alle våre

artikler under menyen Bønn og Vers

Vi prøver nå å gjøre det enda enklere å finne frem i alle våre artikler, 200 stk. pr. Nov.-18 Alle de artikler vi har publisert på vårt nettsted som ligger under Bønn og Vers menyen er listet opp her, med mulighet for å hoppe direkte til den overskrift, det avsnitt, eller vers du ønsker å lese mer om med vårt praktiske Click`n Jump system.

Rød link er hovedsider under

Bønn og Vers menyen vår.

Blå link vil ta deg direkte til

overskrifter og avsnitt under

hovedsidene.


*

DENNE SIDE ER UNDER UTBEDRING !


Ting vil ikke fungere optimalt før den er ferdig

Hva er bønn

- Å snakke med Gud


Hva er bønn? - Logikken

Hva skal jeg si? Bønn er som å snakke med din beste venn! Det er lett å snakke med noen når du vet at de elsker deg betingelsesløst!


Hva er bønn? - Hva sier Bibelen?

Be for hverandre - Be med tro - Be med tilbedelse og ærbødighet


Hvorfor skal vi be - til hvem ber vi?

Før vi kan svare på, "hvorfor vi skal be," må vi vite hvem vi ber til. Det er bare en høyeste Skaper og suverene Gud. Det er bare en vei til Ham, og det er gjennom Hans eneste Sønn, Jesus Kristus. Gud.


*

Synderens Bønn

Står det i bibelen?


Det er den type bønn som du vil bruke for å få noen frelst og født på ny.


Jeg vil også gi deg de riktige versene fra Skriften for å vise deg nøyaktig hvorfor denne bønnen er formulert på den måten den er, og akkurat hva som foregår bak kulissene i det åndelige riket når Herren beveger seg på noen for å få dem frelst.


Vel, her er det en god, grunnleggende, enkel og rett-til-poenget-synderens bønn som du kan bruke til å lede noen inn i den største gave og hendelse av alle - evig frelse med Gud Faderen og Hans Sønn Jesus Kristus.


Gud Faderen vil dra synderen til Jesus gjennom Den Hellige Ånd

Som du vil se i de første 4 versene jeg vil liste nedenfor, er Gud Faderen den som faktisk skal "dra" synderen til Jesus. Og hvordan "drar" egentlig Gud denne synderen til Jesus?


Sann omvendelse vil føre til frelse

Når den Hellige Ånd begynner å bevege seg inn på noen i et forsøk på å prøve å få dem til å godta Jesus, vil noe veldig dypt begynne å skje.


Total tilgivelse for alle våre synder

Det siste som må forklares for denne personen, er at når de fullt ut aksepterer Jesus Kristus som sin personlige Herre og Frelser. Da vil alle deres fortids, nåtids og fremtidige synder bli tilgitt fullstendig.


Du har nå blitt en ny skapelse - Alt er nå helt nytt

Disse neste 10 versene vil nå være glasuren på hele kaken. Som et resultat av å godta Jesus som din personlige Herre og Frelser, er ikke bare alle dine synder fullstendig tilgitt, ikke bare vil du komme rett til himmelen når du dør og krysser over - men du er nå blitt en helt ny skapning i Herren.


Bekjenn med munnen din - tro med hjertet ditt

Og så når de salvede ordene er blitt uttalt, og de har inngått i den personens sinn og ånd - så kan Den Hellige Ånd begynne å jobbe bak kulissene for å bidra til å belyse og opplyse denne personens sinn og intellekt, slik at han fullt ut kan forstå hva Guds budskap om evig frelse egentlig handler om.


Konklusjon

For personen som du fører til evig frelse - vil du gi dem den største gave som noen kan gi til dem her i dette livet - evig frelses gave gjennom Jesus Kristus.


*

Kjærlighetens kraft og bibelvers om Kjærlighet

Kjærlighet er den største av alle dydene


Når du leser og studerer Bibelen, ser du den store vekten som Gud Faderen legger på det når Han forteller oss at Han vil at vi skal elske Ham, elske oss selv og elske hverandre.


Vi leser i Bibelen alle de versene hvor Gud vil at vi skal gå veldig sterkt i denne egenskapen, men vi synes fortsatt å falle langt fra å kunne faktisk gjøre det i våre virkelige liv.


Til de troende som virkelig ønsker å lære å gå i Guds virkelige kjærlighet i deres liv - det er bare en måte å kunne gjøre dette på - og det er å lære å dra ut den kjærligheten fra Den Hellige Ånd.


Når du virkelig studerer og mediterer på versene jeg vil liste nedenfor, kan du oppsummere dem alle sammen i en enkel setning. Gud leter etter at du kan elske på 6 forskjellige områder - alt med Den Hellige Ånd`s kjærlighet som er tilgjengelig for deg for å hjelpe deg ut i hvert av disse områdene.


Kjærlighet er den største av alle dydene

Så hvorfor vil Gud si at kjærlighetens kvalitet er enda større enn vår livsnerve til Ham, som er vår tro?


Gå i kjærlighet

Disse neste settene av vers vil fortelle oss at vi alle må lære å "gå i kjærlighet", hvordan å "røre opp kjærligheten" og hvordan å "elske fra et rent hjerte." De forteller oss at alt vi gjør for Gud her nede må "gjøres med kjærlighet".


Hva er kjærlighet

Her er noen av definisjonene på kjærlighet fra noen av de forskjellige bibelordbøkene og kommentarene:


Elske Gud

Nå som vi vet at kjærlighet er den største av alle dyder og kvaliteter, og at Gud vil at vi alle skal lære å gå i Hans kjærlighet - akkurat hvor er kjærligheten rettet mot?


Elske deg selv

I det veldig selvsentrerte samfunnet som vi nå bor i, har mange gått til det helt ekstreme til å være helt narsissistisk - noe som betyr at de bare er bekymret for sitt eget personlige trivsel og egne agendaer til helt å utelukke andre.


Elske andre

Dette vil nå lede oss inn i neste del. Gud vil ikke bare at vi skal kunne elske ham og elske oss selv - men han vil at vi skal kunne elske hverandre.


Elske dine fiender

Uten spørsmål, dette er en av de vanskeligste kommandoer som Herren har gitt oss, at vi må lære å elske våre fiender. Og når Han sier våre fiender, inkluderer han de verste av våre fiender.


Vær en utøver av Ordet

Det er massevis av vers i Bibelen om hvordan Gud vil at du skal handle mot andre. Jeg vil forlate deg med noen få gode vers som viser deg betydningen av at vi alle lærer å være egentlige utøvere av Ordet og ikke bare tilhørere med henvisning til å kunne vise kjærlighet til andre i våre ord og handlinger.


Konklusjon

Hovedårsaken til at det har vært så mye død, ødeleggelse, hat og krig i vår fortid, og i vår nåtid, er fordi mennesket aldri har lært seg å elske hverandre på den måten Gud hadde til hensikt.


Og den triste delen i hele denne sagaen er at Bibelen forteller oss nøyaktig hvordan alt kommer til å ende opp. Mannen kommer ikke til å lære av sin fortid, og dermed vil kriger, mord og onde handlinger fortsette uforminsket til Jesus kommer tilbake til vår jord for å sette opp sitt tusenårige tusenårsrike.


*

Oppmuntrende Bibelvers

79 flotte og positive vers for å hjelpe deg med å bli og forbli oppmuntret.


79 oppmuntrende Bibelvers

Så dra nytte av disse versene og strekk dem ut, les dem, og mediter på dem når du virkelig trenger noen store oppmuntringer i livet ditt.

Konklusjon

Alle disse versene er salvet av Gud den Allmektige selv, og de vil alle mate deg og oppmuntre deg bedre enn noe annet i denne verden kan gjøre.


*

Bønn-hemmeligheter

Artikkelserie i 14 deler


Introduksjon til bønn-hemmelighetene

Dette er egentlig ikke hemmeligheter, men jeg kaller dem hemmeligheter fordi mange kristne ikke har brukt så mye tid på å studere Skriften om hva noen av disse grunnleggende prinsippene handler om.


*

Bønn hemmelighet nr. 1  Ditt personlige forhold til Gud

Dette, er etter min mening, nr. 1 hemmelighet for å kunne få flere av dine personlige bønner besvart av Gud Faderen.


 1. Etabler et godt, personlig forhold med Herren

Første del av første setning - "Hvis dere blir i meg" - forteller deg at det aller første som Gud ønsker fra deg for å kunne tilnærmes ham i bønn, er for deg å etablere et veldig sterkt personlig Forhold til ham!


Foreldre og barn analogi

Analogien Den Hellige Ånd fikk meg til å forstå er at dette var "Foreldre-barn analogi" Tenk deg at du er forelder og du har to små barn. Den ene gutten elsker deg virkelig. Han har etablert et sant, kjærlig, personlig forhold med deg.


2. Bibelen

Nå kommer vi til den andre hemmeligheten som er i verset ovenfor. Legg merke til den andre delen av første setning som sier: "mine ord blir i dere" Jeg tror Jesus forteller oss to ting i denne setningen.


Bunnlinjen

Gud ser etter å etablere et nært, intimt, personlig forhold til hver enkelt av oss. Dette gjøres på to måter:


*

Bønn hemmelighet nr. 2  Guds vilje

 Denne synes å være så lett å forstå, men mange kristne fortsetter å bryte med dette grunnleggende klare prinsippet.


1. Analyser din bønn forespørsel

Noen ganger er det ganske åpenbart at forespørselen er nødvendig og vil være i Guds perfekte vilje for deg og ditt liv.


2. Den Hellige Ånd

Den andre måten å nærme seg dette er å bare spørre Den Hellige Ånd hvis du skal nærme deg Gud Faderen med denne spesifikke bønnforespørselen.


Tre historier

Tre historier fra virkeligheten om Guds vilje i bønnforespørsler


Konklusjon

Gud Faderen har den fulle overnaturlige kraften til å gjøre eller oppnå det han måtte ønske. Bibelen sier at "med Gud er ingenting umulig."


*

Bønn hemmelighet nr. 3  Gud vil høre de rettferdiges bønner

Hvis du ikke er fullstendig klar over denne neste bønnhemmeligheten, og du ikke holder fast på det - så er det en veldig god sjanse for at Gud ikke engang vil lytte til det du har å si, mye mindre villig til engang å vurdere å svare på noen av dine spesifikke bønner.


1. Gud vil høre de rettferdiges bønner

Gud Faderen vil "høre de rettferdiges bønn" - men at han er "langt fra de ugudelige."


2. Dine misgjerninger vil skille deg fra Gud

Selv om Gud helt og holdent kan tilgi alle dine synder som et resultat av at Jesus dør på korset for oss alle - gir ikke dette deg rett til å fortsette å synde - spesielt hvis du vet at det du gjør er en direkte synd mot Gud til å begynne med.


3. Å holde utilgivelse mot andre

Og så slutter det med en svært skrekkelig advarsel om at hvis dere ikke tilgir, skal heller ikke deres Far i himmelen tilgi deres misgjerninger.


4. Ektemenn - hedre deres koner

Dette neste vers er et annet veldig interessant vers. I dette verset forkynner Gud alle ektemenn å hedre sine koner og å bo med dem "Vis omtanke" - og at hvis de ikke gjør det, blir deres bønner "hindret".


Konklusjon

Selv om vi alle er blitt gjort helt rettferdige i Guds øyne som følge av at Jesus dør på korset for alle våre synder - må vi fortsatt gjøre vårt ytterste for å holde oss unna alle alvorlige synder og overtredelser - spesielt de som vi vet vil føre oss til store problemer med Herren.


*

Bønn hemmelighet nr. 4  Erklær saken din fremfor Gud

Denne spesielle bønn hemmeligheten vil nå være den første av flere som vil få deg inn i det virkelige hjertet ved å kunne direkte be til Gud Faderen.


Moses går inn i gapet

Det første vitnesbyrd er fra Moses 'historie. Moses gjorde personlig en av de mest fantastiske ting i hele Det Gamle Testamente - han fikk Gud til å forandre sinnet fra hva hans opprinnelige intensjoner skulle være!


Personlig vitnesbyrd

En kvinne som jeg pleide å jobbe med, ringte meg en dag og fortalte meg at hun stod overfor en ekstrem nødsituasjon. Lang historie kort, hun hadde en 47 år gammel bror som døde sakte av Hodgkins sykdom.


Konklusjon

Jeg vil forlate deg med en siste tanke om denne spesielle bønn hemmeligheten. Ifølge en annen artikkel vi har på vår side med tittelen "Gud forskjellsbehandler ikke mennesker" - Bibelen forteller oss at Gud Faderen ikke gjør forskjell på mennesker.


*

Bønn hemmelighet nr. 5  Spør - Søk - Bank på

Denne neste bønnhemmeligheten kommer inn i det virkelige hjertet av å lære hvordan en skal riktig og effektivt be til Herren. Denne åpenbaringen kommer direkte fra Jesus selv.


1. Spørre

Hvis bønnforespørselen er i Hans fullkomne vilje for livet ditt, da vil Herren ofte svare på bønnen din rett og slett etter bare en eller to bønnforespørsler, og det vil bli det. Du trenger ikke å få alt jobbet opp i noen form for større bønn strategi eller slag med Ham. Bare en eller to ganger med bønn vil gjøre det.


2. Søke

Hvis du først ikke har lykkes med Herren i å spørre Ham om noe spesifikt, så vurder sterkt å gå inn i en slags søkemodus med Ham for å se om det vil være det som vil få ham til å svare på bønnen din.


3. Banke på

Ordene "banke på" i en av mine bibelordbøker betyr å "banke på en dør". Og verset ovenfor betyr definitivt at du banker på en dør når det står at hvis du banker på, så vil den bli "åpnet" for deg.


Konklusjon

For de av dere som har etablert et godt samspill med Den Hellige Ånd, mange ganger kan dere plukke det opp direkte fra ham om hvilke av de tre modusene dere må gå inn på ved en bestemt bønnespørsel til Herren.


*

Bønn hemmelighet nr. 6  Avtalebønn

 Denne neste bønn hemmeligheten forteller oss at hvis to eller tre troende kan komme sammen i enighet i deres bønn til Herren, vil Gud Faderen bli beveget og svare på bønnen.


Anbefalinger

Her er det jeg personlig har funnet ut om denne spesielle bønn hemmeligheten i min egen personlige vandring med Herren.


Konklusjon

Jeg vil forlate deg med en siste tanke om å søke etter andre bønnkrigere for å kunne være sammen med dem fra tid til annen når du har et stort fjell til å prøve å overvinne.


*

Bønn hemmelighet nr. 7  Forbønnens kraft

Denne neste bønn hemmeligheten skal nå ta tingene et skritt videre. Denne bønn hemmeligheten vil lære oss å gå inn i gapet og be for andres bønnsbehov fremfor Gud Faderen. Det er dette som kalles forbønn.


Skriftversene

I disse tre versene gir Gud Faderen oss alle en utrolig og kraftig bønn hemmelighet - og det hemmelige er makten av forbønns bønnen og hvordan Han kan bli dramatisk beveget for å svare på bønn hvis noen er villig til å gå inn i gapet for en annen person å be for hva deres personlige behov kan være på det tidspunktet.


Merknader

Gud gir bokstavelig talt hver eneste av oss en åpen invitasjon til å komme inn i gapet fra tid til annen for en annen person eller personer, eller for enhver form for uheldig situasjon som vil trenge Guds hjelp for å håndteres.


Konklusjon

Når Gud forteller oss i de to første versene som er nevnt ovenfor at han faktisk ser etter mennesker som er villige til å be for andre, vet du at vi snakker om en stor og kraftig bønn hemmelighet.


*

Bønn hemmelighet nr. 8  Å be for noe mer enn en gang

 Det er ganger du bare trenger å spørre Gud en gang for noe du trenger fra Ham. Det kan være for noe trivielt. Den Hellige Ånd vil fortelle deg at en gang var nok på din bønneforespørsel. Imidlertid er det definitivt andre ganger at du må trykke inn og be Gud mer enn en gang for det du ber om.


Foreldre-barn analogi

Barna spør alltid om ting hele tiden. Det er i barn sin umodne natur å ville ha alt de ser. Du som er den kunnskapsrike forelder vil mesteparten av tiden vite hva han virkelig trenger og hva han ikke trenger. Så mange ganger vil du ikke gi ham alt han vil be om.


Skriftversene


1. Spør, søk, bank på

Jeg tror dette er et av de største versene i hele Skriften om hvordan du får svar på dine bønner. Men før Jesus fortsetter å si dette verset, forteller han faktisk en historie om en mann som på grunn av sin utholdenhet vil få det han trenger fra noen andre.


2. Brytekamp med Gud

Legg merke til at Jakob hadde bokstavelig talt slitt med, brytet med Gud - og han hadde vunnet, han hadde seiret. Og som et resultat av brytingen med Gud ble han belønnet!


3. Inderlig bønn

Dette neste verset er et annet kraftig vers fra Skriften som understreker «inderlig bønn». Igjen gir inderlig bønn et noe høyere intensjonsnivå i din bønn - med implikasjonene som ber og presser på bare en gang for din spesifikke, bønneforespørsel vil ikke være nok til å overtale Gud til å svare på bønnen din.


4. Be uten opphold

Det neste verset bruker uttrykket å "be uten opphold." Du kan sikkert se på dette verset på to måter. Hvis vennen din har rett om bare å måtte be en gang for hver bønn forespørsel, ville dette verset bety å be uten å stoppe for en rekke forskjellige saker fordi ifølge ham, etter at du ba en gang for noe, måtte du gå videre til neste bønneforespørsel for å tilfredsstille betingelsene i dette verset.


Konklusjon

Bibelen forteller oss at vi har et Fader-barn forhold til Gud Faderen. Og jeg tror at Gud ville svare på flere av våre bønner hvis vi ville vurdere å bruke den tilnærmingen som barnet spurte moren sin for oljemaling. Moren vil innvilge forespørselen kun fordi barnet fortsetter å trykke inn og be om det mer enn en gang


*

Bønn hemmelighet nr. 9  Mist ikke motet

 Ved å spørre Gud mer enn en gang, hva nå enn din personlige bønnforespørsel kan være, viser du Gud et nivå av lidenskap, intensitet og ønske om det du ber Ham om. Som et resultat av å vise den typen lyst, lidenskap, og intensitet til Herren i dine egne personlige bønner til Ham, kan du mange ganger opprette et ønske i Gud om å virkelig ønske å svare på bønnen din.


1. Ufrelste som vi elsker

Uten tvil, det aller første området som hver eneste kristen burde bruke denne spesielle bønnestrategien med Herren, er i området av noen ufrelste kjære som er i vårt nærmeste nettverk.


2. Tungt avhengige

Mange mennesker over hele verden kjemper mot dette problemet med enten sine egne barn, deres egne ektefeller eller noen av sine egne nære venner eller slektninger.


3. Sekter, falske religioner og det okkulte

Et annet veldig tungt og ekstremt område der denne bønn hemmeligheten må bringes til en stor rolle, er i det området der folk har falt i en slags sekt eller falsk religion, noe som er okkult som hekseri eller satanisme, eller er en del av new age bevegelsen.


4. Terminale sykdommer og lidelser

Et annet svært tungt område der denne bønn hemmeligheten kan bli tatt i bruk, er i det området hvor noen har blitt diagnostisert med en terminal sykdom eller lidelse.


Konklusjon

Vi kan kontinuerlig be dag og natt til Herren når vi møter en tung stormsky som enten kan komme direkte til oss eller noen andre vi kjenner - og vi kan be med intensjon om aldri å gi opp eller noensinne å miste motet - noe som betyr at vi kan be at gud enten beveger seg for å svare på bønnen, eller at han forteller oss å la saken gå for hva hans personlige grunner kan være for situasjonen.


*

           Bønn hemmelighet nr.10 Forbønn av Jesus Kristus og Den Hellige Ånd               

Denne kraftige bønn hemmeligheten er en som blir gitt til oss i tre forskjellige vers. Som du vil se i disse neste tre versene, har både Jesus Kristus og Den Hellige Ånd en meget kraftig, formidlende bønn for alle nyfødte troende.


1. Jesus Kristus gjør forbønn for oss

De to første versene refererer direkte til Jesus Kristus. Når Bibelen forteller oss at Jesus selv vil "be for oss", er det noen som ikke tror at dette bør tolkes bokstavelig.


2. Den Hellige Ånd gjør forbønn for oss

Ikke bare kan Jesus Kristus be og snakke for oss alle sammen fra tid til annen for Gud Faderen, men det siste verset forteller oss at Den Hellige Ånd selv kan også be og forkynne for oss alle fra tid til annen ettersom forskjellige behov og omstendigheter oppstår i våre personlige liv.


3. Vi kan nå be Jesus Kristus og Den Hellige Ånd om å inngå for oss

Som et resultat av å fullstendig vite hva som ligger foran oss i vår fremtiden, betyr det at de både kan be og forbede for oss fremfor Gud Faderen, for å stoppe eventuelle tragedier som kan være klargjort til å hende oss.


4. Be i henhold til Guds vilje

Selv om du kan be både Jesus og Den Hellige Ånd å be for deg og med deg fra tid til annen, må du også være veldig forsiktig når du prøver å bruke denne kraftige bønn hemmeligheten.


5. Den Hellige Ånd vil hjelpe deg i ditt bønneliv.

Denne kraftige åpenbaringen forteller oss at du ikke alltid skal vite nøyaktig hva du skal be for eller akkurat hvordan du ber om det. Som et resultat av vår "svakhet" på dette området må vi lære å stole på Den Hellige Ånd, ikke bare hva du skal be for, men akkurat hvordan du ber for de t.


Konklusjon

Ikke bare er Jesus og Den Hellige Ånd bedende og forbedende for oss alle uten at vi noen gang er bevisst klar over det, men jeg tror at Herren også forteller oss at vi spesielt kan be både Jesus og Den Hellige Ånd om å forbede og be for oss fra tid til annen på noen av våre egne personlige bønnforespørsler til ham.


*

Bønn hemmelighet nr.11 Den rådende bønns kraft

 

*

Bønn hemmelighet nr.12 Takkebønn

 

*

Bønn hemmelighet nr.13 Be til Gud Faderen i Jesu navn

Del gjerne denne siden

med dem du er glad i

facebook side                             toppen           forsiden                       post@holyspirit.no

 facebook gruppe                                                                                 om HolySpirit.no

 gjestebok                                        Vær med å bidra                           kontakt oss

Bibelvers etter Tema

Følg oss på Facebook for å bli varslet om nye artikler, oppdateringer og annet.

Artikler


Kjenner du Den Hellige Ånd ?


Lydighet mot Herren


Tilgivende Bibelvers


Familiens Bibelvers


Tolkning av

Matteus 12:45 - Demoner


Synden av Utroskap


Kampbønn for å bryte Demoners juridiske rettigheter


Kampvers 

mot demoniske angrep


Kampvers fra Bibelen


Synderens Bønn


Det grunnleggende om evig frelse


Du har Guds Kraft til å vitne


Faller i ånden som kommer   fra Gud?


    Hvordan bedømme om et Ord er fra Herren


Hva er bønn


Søk Herren


Gud gjør ikke

forskjellpå folk


Du er hva du tenker


Nå som jeg er frelst

hva gjør jeg så?


Å bli forvandlet ved å

fornye ditt sinn


Søk etter Guds kunnskap


Be om frelse for

dine nære kjære


Den fullstendige

overgivelsen


Kunnskap og visdom vil hjelpe

å holde deg trygg


Hva er dåpen i

Den Hellige Ånd


Helliggjørelse


I mange rådgivere er det sikkerhet


Den falske doktrine

av universalisme


Søk etter

Guds kunnskap


Den Hellige Ånd

er vår hjelper


4 nivåer av åndelig

krigføring mot

demoniske ånder


Vokse i Guds kunnskap


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Bruk kunnskapen som

Gud vil gi deg


Jezebels Mest

Typiske Kjennetegn


Guds folk er ødelagt av

mangel på kunnskap


Beordre demoner om å tre tilbake så du kan

vitne riktig for noen


All kunnskap og visdom

kommer direkte fra Gud


Jezebels ånd


Kunnskap og visdom er

bedre enn alle materielle

ting i denne verden


Tegn på Demonisering


Demoners

juridiske rettigheter


Gå med andre vise

mennesker


Åndelig krigføringsverktøy


Bær ikke Nag til Herren


Hvordan tilbe Gud i Ånden


Kan en Kristen miste

sin frelse ?


Hvordan gjøre en selvbefrielse

fra Demoner


Frykten for Herren er begynnelsen av å motta kunnskap og visdom


Helliggjørelse


Hvorfor oppfører noen

kristne seg så dårlig


Åndelig Krigføring


Kunnskap, forståelse

og visdom


Bønnhemmeligheter


Et vist menneske vil ikke være partisk i dømming


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Endetiden

og Antikrists fall


Kunnskap og Visdom

er bedre enn alle....


Velg dine venner nøye


All kunnskap og visdom kommer direkte fra Gud


Frykten for Herren


Den Hellige Ånd


Den fullstendige overgivelsen


Kjærlighetens Kraft


Historien om Adam & Eva


Historien om Kong Salomo


Slutt aldri å høre på rettledning


Hvordan høre Guds stemme


Vokse i Guds kunnskap


Søk etter kunnskap

om Gud


Den Hellige Ånd er vår Hjelper, Lærer og Guide


Hvorfor verden

hater Jesus


Hold deg ydmyk når Gud begynner å frigjøre sin kunnskap til deg


Helbredende vers

fra Bibelen


Kunnskap vil øke

bedrøvelse og sorg


Denne verdens visdom er dårskap i Guds øyne



*

Sitater fra Jesus

For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha  evig liv.

Johannes 3:16

*

Jesus sa han er:

Livets vann

Jesus svarte: «Den som drikker av dette vannet, blir tørst igjen.  Men den som drikker av det vannet jeg vil gi, skal aldri mer tørste. For det vannet jeg vil gi, blir i ham en kilde med vann som veller fram og gir evig liv.»

Johannes 4:13-14

*

Den gode hyrde

Tyven kommer bare for å stjele, drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod. Jeg er den gode gjeteren. Den gode gjeteren gir livet sitt  for lammene.

Johannes 10:10-11

*

Evig liv for hans lam

Mine lam hører min stemme; jeg kjenner dem, og de følger meg. Jeg gir dem evig liv. De skal aldri i evighet gå tapt, og ingen skal rive dem ut av min hånd. Det min Far har gitt meg, er større enn alt annet, og ingen kan rive det ut av min Fars hånd.  Jeg og Far er ett.

Johannes 10:27-30

*

Veien, sannheten og livet

Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg.

Johannes 14:6

*

Jesus inviterer alle

til å følge ham.

Søk først Guds rike

Søk først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt det andre i tillegg.

Matteus 6:33

*

Spør, søk, finn

Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for.

Matteus 7:7-8

*

Jesus og barna

Da sa Jesus: «La de små barna være, og hindre dem ikke i å komme til meg! For himmelriket tilhører slike  som dem.»

Matteus 19:14

*

Vinne hele verden

Så kalte han til seg både folket og disiplene sine og sa til dem: «Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv og ta sitt kors opp og følge meg. For den som vil berge sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld og for evangeliets skyld, skal berge det. Hva gagner det et menneske om det vinner hele verden, men taper sin sjel? Og hva kan et menneske gi som vederlag for sin sjel?

Markus 8:34-37

*

Han kaller på syndere

Men Jesus svarte dem: «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere til omvendelse.»

Lukas 5:31-32

*

Hva hans følgere bør gjøre

Vær et lys på jorden

Slik skal deres lys skinne for menneskene, så de kan se de gode gjerningene dere gjør, og prise deres Far i himmelen!

Matteus 5:16

*

Elsk dine fiender

Dere har hørt det er sagt: ‘Du skal elske din neste og hate din fiende.’ Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som mishandler dere og forfølger dere.

Matteus 5:43-44

*

Gjør for andre

Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem. For dette er loven og profetene.

Matteus 7:12

*

Det største budet: Elsk Gud og din neste

Han svarte: «‘Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første budet. Men det andre er like stort: ‘Du skal elske din neste som deg selv. På disse to budene hviler hele loven og profetene.»

Matteus 22:37-40

*

Vær en tjener for andre

For heller ikke Menneskesønnen er kommet for å la seg tjene, men for selv å tjene og gi sitt liv som løsepenge for mange.»

Markus 10:45