Godhet

-frukt fra Åndens bibelvers

HolySpirit.no Logo

Bibelen sier at det er Guds godhet som vil lede syndere til omvendelse og frelse. Kvaliteten på godhet er en annen kraftfull egenskap å ha driftig gjennom deg.


Denne spesielle egenskapen har en ekte tiltrekningskraft til seg. Ikke bare gjør Guds godhet mennesker direkte til Ham, men denne frukten av godhet som fungerer i en troende kan også trekke mennesker direkte til Gud gjennom den aktuelle troende. Åndsfulle hellige som går med mange av disse fruktene som opererer gjennom dem, er som en magnet på mennesker.

Mange som har blitt frelst gjennom en individuell troende, sier at det som trakk dem inn, var kjærligheten og godheten de så skinne gjennom den troende.


Jesus sier at vi skal bære hans lys og la det skinne på folk og ikke forsøke å gjemme det.


En del av hans lys er disse 9 fruktene av den Hellige Ånd som skinner gjennom en salvet troende. Ikke-troende er virkelig tiltrukket av noen som har en viss grad av disse ni fruktene som manifesterer seg gjennom deres personligheter.


Men det er noe ekstra spesielt med egenskapen til godheten. Mange kristne kan effektivt vitne til andre ved å bare leve rett og være et godt eksempel og en rollemodell for andre å følge.


Mange uten tro ser nøye på og studerer ofte de kristne fordi de vet at det er noe helt annerledes ved dem.


En av de viktigste egenskapene en ikke-troende vil plukke opp i en solid kristen er denne egenskap av godhet. Denne egenskapen har en evne til virkelig å komme seg dypt inn i kjernen til en troendes personlighet.


Om de som virkelig har denne kvaliteten, kan du lett fortelle at det er noe som opererer dypt inni dem.


Denne egenskapen er ikke noe som avviker som noen av de andre egenskapene kan gjøre. Disse menneskene er gode helt ned til deres kjerner i deres personligheter. Du kan se det og føle det når du kommer rundt disse menneskene.


Som et resultat av å se denne gudlignende godheten dypt innblandet i deres personligheter, er det en umiddelbar dragning mot dem. Du føler deg helt trygg rundt dem fordi du vet at du helt kan stole på dem, og du vet at de aldri ville bevisst såre deg.


Barn er raske til å fornemme og plukke opp denne kvaliteten hos folk som virkelig har det. Disse typer kristne tiltrekker seg barn og voksne som magneter.


Det er derfor denne spesielle frukt og egenskap er så viktig for hver kristen å ha. Fordi med den, kan du enkelt trekke mange flere mennesker til Herren.


Hvis Guds godhet vil lede folk til omvendelse og frelse med Ham - da vil Guds godhet som opererer gjennom en salvet troende, ha evnen til å trekke ikke-troende til frelse.


Og Guds godhet kan overføres og jobbe opp i din personlighet gjennom Den Hellige Ånd`s kraft.


Du kan få Guds faktiske godhet som skinner gjennom deg for å nå andre hvis du er villig til å jobbe med Den Hellige Ånd i denne helliggjøringsprosessen.


Her er noen av de forskjellige definisjonene av hva denne kvaliteten handler om:

1. Velgjørenhet, klar til å gjøre godt, kjærlighet i handling.


2. Godhet i egentlig manifestasjon, ærbarhet utrustet for handling, en rikelig tilbøyelighet både til vilje og å gjøre det som er godt, indre godhet som produserer en generøsitet og en guddommelig tilstand eller vesen.


3. Ordet velgjørenhet betyr fakta eller kvaliteten på å være snill eller gjør godt.

Denne spesielle kvaliteten er en veldig kraftig frukt å ha opererende i din person- lighet på grunn av tiltrekningskraften den har i seg.


Og den vakre delen av denne frukten er at denne egenskap er så ren i sin godhet - den har ingen manipulerende egenskaper i seg.


Med andre ord kan en virkelig god person ikke engang begynne å prøve å bruke deg eller manipulere deg for egen personlig gevinst fordi de er for gode og rettferdige til å begynne å tenke langs disse linjene.


Det er derfor disse menneskene er så troverdige og hvorfor så mange mennesker blir trukket til dem - fordi du føler deg så trygg ved å bare være rundt dem.