11. Bønn hemmelighet

Den rådende bønn`s kraft

Den rådende bønn`s kraft

Denne neste spesielle bønn hemmeligheten er hvor du vil forsøke å trekke ut alle stopp med Herren for å prøve å få Ham til å slippe et stort mirakel på situasjonen du ber om.


Dette vil uten tvil være den mest kraftfulle form for bønn som du kan bruke med Herren i et forsøk på å prøve å få Ham til å svare på din spesifikke bønn forespørsel.

Denne bønn hemmeligheten er hvor du vil kombinere alle de andre store bønn hemmelighetene som ble diskutert tidligere i bønneseksjonen på nettstedet vårt. Hvis det er et kraftig vers som vil gi oss åpenbaring om at vi kan ta denne typen ekstreme tilnærming til Herren i vårt personlige bønneliv med Ham på bestemte tidspunkter, må det være følgende vers:

  • "Og det er ingen som kaller på Ditt navn, som opprørt vil ta tak i deg." (Jesaja.64:7)

Det er en viktig nøkkel setning i dette verset, og nøkkelen er hvor er de som vil forsøke å "ta tak i deg."


Min personlige fortolkning av dette uttrykket er at hvor er alle de som vil forsøke å "rive inn i Gud" på deres personlige bønn prosesser til Ham. Og når jeg sier rive inn i Gud, mener jeg bokstavelig talt rive inn i Ham. Ikke på en måte som du prøver å kontrollere og manipulere Ham for egen vinning eller fortjeneste, men på en måte som viser at du har maksimal lyst og maksimal intensitet for det du spesifikt ber til Ham for.


Noen ganger vil Gud med vilje teste din løsning, din bestemthet og ditt begjær om det du spesifikt ber ham om. Og hvis han ser at du viser ham nok lyst og intensitet i bønnens innsats mot ham, da kan det være nettopp det som vil få ham til å bevege seg for å dramatisk svare på bønnen din.


Dette er den slags bønn du vil bruke når du står overfor en tyngre type situasjon, for eksempel når en nært elsket kan dø av en uhelbredelig sykdom, eller ditt barn har nettopp blitt bortført av en pedofil, eller du trenger Guds hjelp til å redde deg fra en eller annen form for krise eller undergang.


Dette er ikke den type bønn du vil prøve å bruke på mye mindre og trivielle saker, da denne typen bønn kommer til å løfte deg ut på grunn av intensiteten i den, sammen med den mulige lengden av det, ettersom du kanskje må holde på ganske lenge før gjennombruddet kommer endelig fra Herren.

Hvis du ved en tilfeldighet har kommet over denne artikkelen før du leser de andre bønn hemmelighet artikler, vil det være vår anbefaling at du først tar deg tid og leser de andre bønn hemmeligheter slik at du kan se nøyaktig hvordan du skal kombinere dem alle sammen i denne bestemte Bønn hemmelighet. For å kunne kombinere alle disse bønn hemmelighetene riktig må du forstå hva hver og en av disse andre bønn hemmelighetene handler om.


Etter at du har lest dem alle sammen, så vil du kunne se hvordan du kan kombinere dem alle sammen i et forsøk på å trekke ned et stort mirakel fra Herren når du virkelig trenger et.


Så du kan se hvordan akkurat denne bønn hemmeligheten vil fungere, skal jeg gi deg et eksempel på hvor du kan bruke denne typen tyngre bønn hemmelighet, og bruk dette eksempelet hele veien gjennom denne artikkelen når jeg diskuterer hver av bønnens hemmeligheter, den ene rett etter den andre.


Eksempelet jeg vil bruke vil være at dere er et ektepar og dere har en 6 år gammel datter som nettopp har blitt diagnostisert med kreft. Legene har nå nettopp kommet tilbake, og de har fortalt deg at det ikke er noe annet de kan gjøre for barnet ditt. Kreften har nå blitt offisielt uhelbredelig, og ingen ekstra behandlinger kommer til å stoppe den. Det eneste som nå vil redde ditt barn er et direkte mirakel fra Herren selv.


Jeg vil nå gå videre og gå gjennom hver av bønn hemmelighetene i den nøyaktige rekkefølgen vi har dem oppført på nettstedet, og deretter vise deg hvordan du kan kombinere dem alle sammen i denne typen maksimal, intens, bønn innsats med Herren.

1. Ditt personlige forhold til Gud


Uten tvil vil den aller første store bønn hemmeligheten som gir deg en mye bedre sjanse til å få Gud til å svare på denne typen tyngre bønn forespørsel, være om hva slags personlig forhold du allerede har etablert med Ham.


Som vi har sagt i vår artikkel, bønn hemmelighet nr.1, forteller Bibelen oss i Johannes 15:7 at om vi holder oss i Jesus og om hans ord holder seg i oss, kan vi nærme oss Gud med våre bønnforespørsler, og han vil da gi dem , så lenge disse forespørslene er i hans perfekte vilje for våre liv.


Barmhjertighet i Jesus betyr at vi har etablert et nært, intimt, personlig forhold til Ham. Hvis du har gått nært med Herren i ganske mange år, vil du være klar til å gå inn i denne typen tyngre bønnemodus med Ham når du står overfor en dårlig situasjon som i det eksemplet som blir brukt ovenfor.


Men hvis du aldri har utviklet denne typen nært, intimt, personlig forhold til Herren, eller hvis du hadde det på en gang, men du har sviktet og falt bort fra Ham gjennom årene - er det fortsatt håp for deg! Ikke la dette stoppe eller avskrekke deg. Dette er ikke en tapt sak! Noen ganger vil Gud faktisk bruke et alvorlig forsøk på denne størrelsen som en måte å prøve å nå deg og trekke deg tilbake i nærheten av seg selv.


Hvis du ved en tilfeldighet befinner deg i denne tilbakevirkende tilstanden med Herren, ikke la dette stoppe deg eller avskrekke deg fra å gå inn i denne typen tyngre bønnemodus med Ham, da livet til din datter kan avhenge av dine direkte personlige bønner til Ham.

Uansett hva dine personlige grunner kan ha vært for aldri å strekke deg nær Herren før denne typen alvorlige hendelsen oppstår i livet ditt, kan handlingen om å gå inn i denne typen rådende bønnemodus med Herren ende opp med å dra deg nærmere Gud enn du noen gang har vært før - og du kan dermed ende opp med to store mirakler når alt er sagt og gjort - en full helbredelse for datteren din - og et nært, intimt, personlig forhold som er etablert for deg selv med Herren som følge av din egen personlige, intense, bønn-anstrengelse for å prøve å nå ham for din  datters liv.

Husk historien om den fortapte sønn. Faren tok ham tilbake etter at han tidligere hadde forlatt familien. Gud Faderen vil ta deg tilbake på samme måte hvis du bare vil ydmyke deg selv for Ham og be ham om å ta deg tilbake.


Uansett hva du har vært gjennom, og uansett hvor mange dårlige synder du har begått mot Herren, vil han tilgi deg og fullstendig gjenopprette sitt personlige forhold til deg hvis du virkelig er lei deg for dine handlinger. Og når Gud tar deg tilbake til hans kjærlige omfavnelse, vil du være klar til å prøve å be for datterens fulle helbredelse med Ham.

2. Guds vilje


Før du går inn i denne typen tyngre, rådende, bønn modus med Gud Faderen, er det enda en ting jeg vil anbefale på det sterkeste at du gjør - og det er å prøve å plukke det opp på forhånd om det vil være i Guds perfekte vilje at Han helbreder din datter helt.


På grunn av lengden og intensiteten til denne typen tyngre bønn modus med Herren vil du ønske å ha så mye fordel som du muligens kan få før du bruker denne tiden, energien, blod, svette og tårer for datteren din sitt liv.


Igjen, her er det viktigste verset som vil vise oss at våre bønner fremdeles alltid må lines opp med Guds vilje for våre liv:

  • "Og når vi vet at han hører oss hva vi enn ber om, så vet vi at vi allerede har det vi har bedt ham om. Og dette er vår frimodige tillit til ham: at han hører oss når vi ber om noe som er etter hans vilje." (1.Johannes.5:14~15)

Igjen, studere vår bønn hemmelige nr.2 artikkel om dette problemet. Jeg hadde personlig en sak med en av mine ex-kjærester, der Gud overbragte til meg lang tid forut at det ikke var i hans vilje å helbrede kjæresten min.


Som vår artikkel med tittelen "Helbredende vers fra Bibelen" sier, så tror jeg fortsatt at Guds vilje er suveren når det gjelder området guddommelig helbredelse. Det er fortsatt en stor pågående debatt blandt Kristne akkurat nå om hvorvidt den guddommelige helbredelse er "automatisk" og inngår i forsoningen, eller om det er en suveren handling som er gjort av Gud som han vil, ikke som vi vil.


For den saks skyld, jeg er med i den leiren som tror at guddommelig helbredelse fortsatt er en suveren handling av Gud. Med andre ord vil Gud bestemme hvem Han vil helbrede og hvem Han ikke vil helbrede. Gaven av helbredelse er oppført som en av Den Hellige Ånds 9 gaver, og Bibelen sier spesielt at hver av disse gaver er manifestasjoner ettersom Gud vil, ikke som vi vil. Med andre ord kan vi be og forsøke å røre opp disse gaver med Herren, men Gud vil være den som bestemmer når disse gaver faktisk manifesteres i en gitt situasjon.


Hvis Gud kommer tilbake til oss og lar oss vite at det ikke vil være i hans fullkomne vilje å helbrede i et bestemt tilfelle, må vi slippe det, anta at han har sine gode spesifikke grunner til at han ikke vil helbrede, og om nødvendig, la den personen gå hjem for å være med Ham i himmelen hvis du har å gjøre med en terminal situasjon som eksemplet beskrevet ovenfor. Noen ganger vil det bare være den personens tid å avvike fra dette livet og gå hjem for å være med Herren for all evighet, selv i en svært ung alder som i eksemplet som brukes ovenfor.


Så det første jeg vil gjøre før jeg går inn i denne typen tyngre bønnemodus med Gud, er å først spørre både Ham og Den Hellige Ånd hvis det er i Hans fullkomne vilje at dette bønneoppdraget blir tatt opp. For de av dere som har en god forbindelse med Den Hellige Ånd, må du bare trykke inn og be Den Hellige Ånd hvis du har Hans grønne lys for å ta på deg denne typen tyngre bønneoppgave.


Han vil vite på forhånd om denne bønn forespørselen vil være i Guds vilje for ditt liv. Hvis Den Hellige Ånd gir deg et solidt grønt lys for å nærme deg Gud med denne bønn forespørselen, så er det fritt fram.


Hvis du imidlertid ikke har denne form for god indre forbindelse etablert med Den Hellige Ånd, så gå direkte til Gud Faderen og spør Ham om dette bønneoppdraget kan tas opp direkte med Ham. Gud vil allerede vite forut for tiden om han vil ønske å bevege seg for å helbrede i denne saken før du selv spør ham. Og når du spør ham, vil han fortelle deg om han vil at du skal rive inn i ham med denne typen intense bønn innsats.


Hvis Gud allerede har sine grunner til at han ikke vil helbrede, så kan han faktisk fortelle deg hva de er. Men hvis han ikke gjør det, må du fullt ut stole på ham at hans grunner er gode nok og så la saken gå, selv om det betyr død av en nært elsket.

Hvis du imidlertid får en sterk indre kjennskap, en sterk indre viten for å nærme deg Guds nådestrone for barnets liv, så vær dristig og modig, storm hans trone og ta tak i ham som om du aldri har gjort før for å redde barnets liv, og å gi henne en ny sjanse til å leve dette livet.


Gud vil vente på deg - og han vil høre hvert ord og se hver tåre du vil kaste for din datters liv når du går inn i denne mektige, rådende, bønnemodus med ham.

3. Gud vil høre de rettferdiges bønner


I vår bønn hemmelige nr.3 artikkel forteller Bibelen oss at Gud vil "høre" de rettferdiges bønner, men at han er "langt" fra dem som synder direkte mot Ham. Hvis du har gått nær med Herren uten større synd i livet ditt, så vil du igjen få en mye bedre sjanse til å få denne typen tyngre bønn besvart med Ham.


Men igjen, hvis du ved en tilfeldighet har syndet forsettlig mot Herren gjennom årene og fortsatt ikke har trukket seg ut av det når denne typen krise treffer deg - er det fortsatt en sjanse for deg. Gud vil fortsatt jobbe med deg hvis du vil være villig til å komme fremfor ham, bekjenne synden eller syndene du har gjort, og da omvende deg fra disse syndene. Hvis du kan gjøre dette for Herren, vil du da motta hans fulle tilgivelse for disse syndene, og ditt personlige forhold kan da bli fullstendig gjenopprettet tilbake med Ham.


Hvis du har vært utro mot ektefellen din, må du være villig til å gi opp denne synden og bekjenne den for Gud, slik at du da kan bli gjort riktig og ren for Ham. Vær villig til å gi opp denne synden og livsstilen din for å bidra til å øke sjansene dine for å kunne få din datter helbredet gjennom Herren. Datterens liv kan avhenge av din vilje til å trekke ut av denne synden eller andre store synder du lever med.


Skriftversene som er oppført i vår Bønn hemmelige nr.3 artikkel er alle veldig rett frem og direkte mot poenget. Gud pynter ikke på ordene eller går rundt grøten med den måten han har formulert disse versene på.

4. Erklær saken din fremfor Gud


Denne neste bønn hemmeligheten vil nå begynne å komme inn i det virkelige hjertet for å inngå en mektig rådende bønn med Herren. Igjen, vi ber om at du leser dette i sin helhet i bønnhemmelige nr.4, slik at du kan se betydningen og kraften som er i denne spesielle bønn hemmeligheten.

Denne spesielle bønn hemmeligheten alene vil kunne helt snu alt rundt for deg og få Gud til å bevege seg kraftig på dine vegne.

Det jeg vil foreslå med en slik sak er å sitte ned og skrive den beste og mest hjertefylte bønn forespørselen du kan, gi Gud alle dine personlige og spesifikke grunner til hvorfor Han burde vurdere å helbrede datteren din og gi henne en ny sjanse til å leve i dette livet.


Jeg ville bokstavelig talt skrive alt dette ut, og les det så mange ganger til Gud, at du sørger for at du dekker alle basene dine og ikke glemmer noe - akkurat slik en advokat vil gjøre på slutten av en rettssak, og som forsøker å overbevise dommer og jury om sin klients uskyld.

5. Spør, søk, bank på


I vår Bønn hemmelige nr.5 artikkel gir vi deg Skriftverset hvor dette bestemte bønnprinsippet kommer inn i spillet.


Bunnlinjen - du fortsetter å spørre, du fortsetter å søke, og du fortsetter å banke på med Herren til enten din datter får sin fulle helbredelse, eller Gud kommer tilbake og forteller deg at du ikke lenger må fortsette å be, ettersom han har hørt bønnen din høyt og tydelig, og du skal nå sitte og vente på hans siste svar på problemet.


Inntil du mottar den slags indre frigjøring fra Den Hellige Ånd, som at du ikke lenger må fortsette å be om dette spørsmålet, vil jeg bare holde på til enten din datter har blitt fullstendig helbredet, eller at hun endelig forlater oss for å være med Herren for All evighet.

6. Avtalebønn


Dette er en annen bønn hemmelighet som du definitivt vil innlemme i denne typen ekstrem nødsituasjon. I vår Bønn hemmelige nr.6 artikkel gir vi deg skriftverset som forteller deg at hvor det er 2 eller 3 samlet i Jesu navn, vil han da være midt iblandt dem. Og hvis Jesus vil være midt i dem, er det en veldig god sjanse at Han vil svare på bønnen deres, så lenge deres bønn er i Guds fullkomne vilje for deres liv.


Med unntak av denne typen ekstreme situasjon for liv-eller-død situasjon, kan du forsøke å få mer enn 2 eller 3 personer til å be med deg for din datters helbredelse. Det jeg anbefaler på det sterkeste er at hvis du tilhører en god menighet, ha et møte med pastoren, fortell ham hva du har å slite med, og be ham om å gi en formell kunngjøring til resten av menigheten.


Be ham om at alle i menigheten bokstavelig talt ber for datterens helbredelse. Du vil ønske så mange som mulig å storme himmelens porter for din datters helbredelse.


Noen ganger vil denne form for forenet bønn med andre troende virkelig bevege Gud til å ønske å svare på bønnen din. Igjen vil du trekke ut alle stopp og bruke alt du muligens kan for å prøve å trekke ned dette store mirakel fra Gud Faderen. Denne typen ekstra intens bønninnsats vil vise Gud at du mener seriøs virksomhet med Ham, og at du ikke lar noen stein være usnudd i din innsats for å prøve å bevege Ham til å svare på ditt liv eller død bønn på din datters vegne.

7. Forbønnens kraft


Som vi diskuterte i vår bønn hemmelige nr.7 artikkel, er folk som er villige til å gå inn i gapet og be for andres behov noe som er veldig spesielt og veldig kraftig med Gud Faderen. I dette tilfellet vil du være den som går inn i gapet for din datter fremfor Herren.


Men i et slikt ekstremt tilfelle ville jeg gå enda et ekstra steg med denne spesielle bønn hemmeligheten. Som jeg har sagt i denne artikkelen, er det visse mennesker som er svært begavet og veldig salvet av Gud for å være forbønnens krigere.


Disse menneskene har et svært nært forhold til Herren, og de har fått gaven av forbønnen med Ham som følge av dette nært personlige forholdet. Hva dette betyr er at slike mennesker vil ha svært høy suksessrate i deres personlige bønner til Herren.


Hvis du kjenner til noen av disse spesielle typer bønnekrigere, enten i din nærmeste vennekrets eller i menigheten du tilhører, anbefaler jeg at du nærmer deg hver enkelt av dem, fortell dem hva du har å gjøre med, og spør deretter hver og en av dem om å be for din datters helbredelse.


Hvis Gud vil at dette bønneoppdraget skal bli tatt opp med Ham, vil alle disse spesielle, forbønnende, bønnkrigerne få et sterkt indre vitne fra Den Hellige Ånd om at de skal ta opp dette bønneoppdraget, og de vil da sette din datter på toppen av deres bønneliste uten å stille spørsmål.


Igjen må du trekke ut alle mulige stopp for din datters liv, og å rekruttere slike sterke, forbønnskrigere på vegne av deg, vil være en annen ting som vil gå veldig langt med Herren.

8. Å be for noe mer enn en gang


Når du går inn i denne typen ekstrem bønnemodus med Herren, vil en gang ved alteret ikke gjøre det. Du må holde deg med denne typen intens bønninnsats inntil enten din datter er helt helbredet, Gud forteller deg at du er ferdig med bønnen, eller at din datter ikke klarer det, og han bringer henne hjem tidlig.


Med denne spesielle bønn hemmeligheten er det som du må gjøre, å fortsette å be mange og flere ganger til noe bryter på en eller annen måte.


Igjen, les vår Bønn hemmelige nr.8 artikkel i sin helhet, da jeg gir deg et veldig godt eksempel i denne artikkelen om hvordan å be til Gud mer enn en gang, er det som noen ganger vil bevege Ham til å svare på bønnen din.


Ved å be om noe mer enn en gang, viser du igjen Gud din maksimale besluttsomhet og maksimale utholdenhet, og noen ganger er den slags ekstrem vilje og utholdenhet det som til slutt vil få ham til å helbrede datteren din.

9. Mist ikke motet


Denne neste bønn hemmeligheten vil bli en forlengelse av Bønn hemmelighet nr.8. Når du starter denne typen intense bønn innsats som ruller med Herren, gi aldri opp eller miste motet. Noen ganger vil Gud bringe mirakelet som følge av dette, og ikke gi seg før alt er over.


Hvor mange ganger har du sett dette i sportsbegivenheter, hvor ett lag er i ferd med å gå på et nederlag, fansen har forlatt stadion, og alle har nettopp gitt opp. Og så plutselig skjer det - på overtid eller siste minutt samles laget og vinner spillet på det siste angrepet eller det siste skuddet.


Til tider vil Gud Faderen ha en teft for det dramatiske, og han vil med vilje vente til siste øyeblikk før han løser ut miraklet. Dette er akkurat det han gjorde med Moses og israelittene da de satt foran Rødehavet.


Faraos hær kom tilbake etter dem, og Gud deler deretter Rødehavet like i tide for å få dem trygt over, før denne hæren ville ha slått ned på dem.


Jeg tror grunnen til at Gud noen ganger venter til siste øyeblikk før Han gir miraklet, er at Han vil teste din tro, beslutning, og tålmodighet med Ham. Det er derfor du aldri kan miste motet eller gi opp når du starter denne typen tyngre bønn - som du aldri vet når eller hvordan Gud vil bevege seg for å svare på. Du må spille denne typen ekstreme situasjonen ut til den siste ballen er sparket og spillet er over, noe som vil være når datteren din endelig forlater oss for å være med Herren for all evighet.


Men til denne hendelsen faktisk skjer, hold deg til denne slags ekstreme bønn innsats med Herren og gi aldri opp, dra tilbake eller miste motet - ettersom din tålmodighet og besluttsomhet kan ende med å bli det som vil få din datter fullt ut helbredet med Herren - mye på samme måte som idrettsutøvere noen ganger vil vinne et spill i de siste øyeblikkene av det.

10. Forbønn av Jesus Kristus og Den Hellige Ånd


Sist, men absolutt ikke minst, er hvor du også vil be både Jesus og Den Hellige Ånd om å be for deg og med deg på denne spesifikke bønn forespørselen, som Bibelen forteller oss at både Jesus og Den Hellige Ånd kan snakke og be for oss til Gud Faderen.


I vår Bønn hemmelige nr.10 artikkel gir vi deg flere gode vers som vil vise deg at både Jesus Kristus og Den Hellige Ånd har faktiske forbedende ministerier for oss alle, og at de begge kan be direkte til Gud Faderen for noe som vi kanskje trenger hans hjelp i dette livet.


Så vær ikke redd for å spørre både Jesus og Den Hellige Ånd om å bli med deg i dine personlige bønner til Gud Faderen for barnets liv. Igjen, å be begge om å be for deg og med deg, kan være den tingen som vil snu tidevannet og få Gud til å svare på bønnen din.

Konklusjon


Grunnen til at jeg kaller denne siste bønn hemmelighet for den rådende bønns kraft, er fordi du ber direkte til Gud på en meget mektig og kraftig måte når du kombinerer alle disse bønn hemmelighetene sammen, og kombinerer det med intensjonene om at du vil holde med det for så lenge det vil ta for å få svar på en eller annen måte fra ham.


Alle disse bønn hemmelighetene er ekstremt mektige når de brukes hver for seg - men når du kombinerer dem alle sammen for å takle en tyngre type problem som den ovenfor beskrevne med den 6 år gamle jenta som har uhelbredelig kreft, drar du bokstavelig talt ut alle stopp med Herren.

Ved å gå inn i denne typen tyngre rådende bønn med Herren, viser du ham ved både dine handlinger og dine ord at du mener seriøs virksomhet med Ham - og at du nå tar ham på hans ord med alle versene som han har I Bibelen om hvordan en skal ordentlig be til ham.


Du legger både din tro og din kunnskap til stor handling med Herren når du kombinerer alle disse bønn hemmelighetene sammen, siden hver eneste av disse bønn hemmelighetene er basert på Hans Ord.

Bunnlinjen - uansett hvor langt du har gått tilbake fra Gud gjennom årene, og uansett hvor mange synder du har begått mot Ham i disse årene, kan Gud fortsatt ta deg tilbake, renske deg og bevege seg for å svare på en veldig tung Bønn forespørsel, om den bønn forespørselen er for deg selv eller for noen andre du kanskje kjenner.


Som vi har sagt i vår artikkel, "Prøvelser og trengsel - Testing av din tro" - noen ganger vil Gud tillate ekstrem motgang å komme din vei for å prøve å bringe deg tilbake til Ham selv hvis du har vært i tilbakevendende tilstand over noen antall år - eller hvis du har gått nær ham i løpet av årene, kan det brukes til å teste og styrke allerede eksisterende trosnivåer i Ham.

I begge tilfeller er vår Gud en mektig, kraftig og kjærlig Gud uten annet enn dine beste interesser. Hvis noen av dere noen gang står overfor en veldig tung, ekstrem, liv eller død situasjon som den som er beskrevet ovenfor, vær ikke redd for å gå inn i denne typen tyngre, rådende, bønnmodus med Herren. Denne typen ekstrem intensitet, lidenskap og besluttsomhet kan være den tingen som vil snu tidevannet og få Gud til å bevege seg for å svare på bønnen din.

KONGENES KONGE, JESUS KRISTUS.

Bønn & Vers



Stikkord index


Artikkel index


Lese forslag


Mest lest



Søk i våre artikler

Bibelvers etter Tema

Artikkel utvalg


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er  i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Troens Bibelvers

Bli oppmuntret


Lev et Godt og Rettferdig liv fremfor Herren


Hvordan bli fylt med Den Hellige Ånd


Lev godt i Den Hellige Ånd


Lydighet mot Herren


Tilgivende Bibelvers


Familiens Bibelvers


Tolkning av

Matteus 12:45 - Demoner


Synden av Utroskap


Kampbønn for å bryte Demoners juridiske rettigheter


Kampvers 

mot demoniske angrep


Kampvers fra Bibelen


Synderens Bønn


Det grunnleggende om evig frelse


Du har Guds Kraft til å vitne


Faller i ånden som kommer   fra Gud?


    Hvordan bedømme om et Ord er fra Herren


Hva er bønn


Søk Herren


Gud gjør ikke

forskjell på folk


Du er hva du tenker


Nå som jeg er frelst

hva gjør jeg så?


Å bli forvandlet ved å

fornye ditt sinn


Søk etter Guds kunnskap


Be om frelse for

dine nære kjære


Den fullstendige

overgivelsen


Kunnskap og visdom vil hjelpe

å holde deg trygg


Hva er dåpen i

Den Hellige Ånd


Helliggjørelse


I mange rådgivere er det sikkerhet


Den falske doktrine

av universalisme


Søk etter

Guds kunnskap


Den Hellige Ånd

er vår hjelper


4 nivåer av åndelig

krigføring mot

demoniske ånder


Vokse i Guds kunnskap


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Bruk kunnskapen som

Gud vil gi deg


Jezebels Mest

Typiske Kjennetegn


Guds folk er ødelagt av

mangel på kunnskap


Beordre demoner om å tre tilbake så du kan

vitne riktig for noen


All kunnskap og visdom

kommer direkte fra Gud


Jezebels ånd


Kunnskap og visdom er

bedre enn alle materielle

ting i denne verden


Tegn på Demonisering


Demoners

juridiske rettigheter


Gå med andre vise

mennesker


Åndelig krigføringsverktøy


Bær ikke Nag til Herren


Hvordan tilbe Gud i Ånden


Kan en Kristen miste

sin frelse ?


Hvordan gjøre en selvbefrielse

fra Demoner


Frykten for Herren er begynnelsen av å motta kunnskap og visdom


Helliggjørelse


Hvorfor oppfører noen

kristne seg så dårlig


Åndelig Krigføring


Kunnskap, forståelse

og visdom


Bønnhemmeligheter


Et vist menneske vil ikke være partisk i dømming


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Endetiden

og Antikrists fall


Kunnskap og Visdom

er bedre enn alle....


Velg dine venner nøye


All kunnskap og visdom kommer direkte fra Gud


Frykten for Herren


Den Hellige Ånd


Den fullstendige overgivelsen


Kjærlighetens Kraft


Historien om Adam & Eva


Historien om Kong Salomo


Slutt aldri å høre på rettledning


Hvordan høre Guds stemme


Vokse i Guds kunnskap


Søk etter kunnskap

om Gud


Den Hellige Ånd er vår Hjelper, Lærer og Guide


Hvorfor verden

hater Jesus


Hold deg ydmyk når Gud begynner å frigjøre sin kunnskap til deg


Helbredende vers

fra Bibelen