7. Bønn hemmelighet

Forbønnens kraft

Avtalebønn

Denne neste bønn hemmeligheten er en annen kraftig bønn strategi som må legges til arsenalet ditt.


De første seks bønn hemmelighetene hadde i utgangspunktet å gjøre med at du lærer hvordan du skal nærme deg Gud Faderen for hva dine egne personlige bønnsforespørsler kan være med ham.

Denne neste bønn hemmeligheten skal nå ta tingene et skritt videre. Denne bønn hemmeligheten vil lære oss å gå inn i gapet og be for andres bønnsbehov fremfor Gud Faderen. Det er dette som kalles forbønn.

Selv om de fleste kristne vet hva denne typen bønn er med Herren, gjør Gud Faderen to meget interessante uttalelser i to av de tre versene jeg vil gi deg nedenfor. Ibegge disse versene gjør Gud påstanden om at han leter etter forbedere, for de som ville være villige til å gå inn i gapet for en annen person og be direkte for dem. Og i begge disse versene står det at han ikke var i stand til å finne en person til å gjøre dette med ham på den tiden da han lette etter en.


Jeg gjentar, han kunne ikke finne en person å gå inn i gapet da han lette etter en!


Begge disse versene er tilbake i Det Gamle Testamentet, så han snakket med sitt eget jødiske folk da han gjorde disse to veldig intense utsagnene.


Tenk på konsekvensene av hva som skjedde da han gjorde disse to uttalelsene. Vi snakker om et helt jødisk folk og en hel jødisk nasjon - og Gud kunne ikke finne en person som var villig til å gå inn i gapet for å be om at landet skulle få Ham til å bevege seg med sin befrielse i den spesielle situasjonen han hadde å gjøre med på den tiden.


Når du leser disse to første versene og hvordan Gud intenst uttrykker seg, vil du lure på, har han fortsatt det samme slags problem med sitt folk i dag, som alle er kristne som er født på nytt?


Det er åpenbart ingen måte som vi kan vite svaret på dette spørsmålet, men det vi kan lære av disse to versene er at Gud Faderen alltid leter etter forbedende bønnskrigere som er villige til å gå inn i gapet for en annen person på et øyeblikks varsel.

Skriftversene


Alle tre av disse versene er fra Det Gamle Testamentet, men hvert av disse versene vil fortsatt gjelde for hver enkelt, Nye Testament - født på ny troende.


I disse tre versene gir Gud Faderen oss alle en utrolig og kraftig bønn hemmelighet - og det hemmelige er makten av forbønns bønnen og hvordan Han kan bli dramatisk flyttet for å svare på bønn hvis noen er villig til å gå inn i gapet for en annen person å be for hva deres personlige behov kan være på det tidspunktet.


Her er tre ekstremt kraftige vers på denne bønn hemmeligheten:

  • "Derfor lette jeg etter en mann blant dem, en som kunne reise en mur og stå i gapet foran mitt ansikt til vern for landet, så jeg ikke skulle ødelegge det. Men jeg fant ingen." (Esekiel.22:30)


  • "Han så at det ikke var noen mann som steg fram, og Han undret seg over at det ikke var noen mellommann..." (Jesaja.59:16)


  • "Han sa at han ville utrydde dem, men Moses, hans utvalgte, la seg imellom og stagget hans ødeleggende harme." (Salmene.106:23)

Legg merke til i det første verset at Gud faktisk var ute etter en forbeder til å "stå i gapet" på vegne av landet, slik at han ikke ville ødelegge det.


Dette verset sier at Gud hadde "søkt etter en mann", men kunne bokstavelig talt ikke finne en mann som var villig til å gjøre dette med Ham.

Det faktum at Gud faktisk lette etter en mann som står i gapet, roper ut en stor bønn hemmelighet - og det hemmelige er: Gud ser etter forbedende bønnskrigere som vil være villige til å gå inn i gapet fra tid til annen for å be for andres behov, eller muligens for en ugunstig situasjon som kan utvikle seg.


Når Gud Faderen forteller oss at han faktisk ser etter forbedende bønnskrigere, så vet du at han roper ut en stor bønn hemmelighet høyt og tydelig.


Hvis Gud leter etter forbedere til å gå inn i gapet med Ham fra tid til annen, så betyr dette at Han vil svare på mange av disse forbønnene hvis han er riktig tilnærmet.

Tenk på forgreninger og muligheter med denne hemmeligheten - at vi kan gå inn i gapet og be for noen andre og ha en god sjanse til å få Gud til å bevege seg for å svare på bønnen.


Hvis Gud forteller oss at han faktisk ser etter forbedere, forteller det oss at han vil svare mange av deres bønner, ellers ville han aldri har brydd seg med å gjøre denne typen uttalelse som i disse to første versene i utgangspunktet!


Legg merke til i det andre verset at Han en gang til gjør påstanden om at han var på utkikk etter en forbeder og igjen ikke kunne finne noen. Legg merke til den ekstra setningen han gjør i dette andre verset, der han sier at han "undret over at der ikke var noen forbønn."


Nøkkelordet her er ordet "undret"


Dette nøkkelordet forteller oss at Gud Faderen lurte på hvorfor ingen var villig til å komme frem for å be for det som trengtes på den tiden. Måten Han formulerer alt dette, betyr han i utgangspunktet at han ikke kan tro at ikke engang en eneste person var villig til å gå videre for å be for noe fremfor ham.


Når du legger disse første to versene sammen ved siden av hverandre, roper Gud Faderen virkelig ut en stor bønn hemmelighet.


Han forkynner ikke bare at han vil ha folk til å nærme seg ham for forbønn når det er nødvendig, men at han undres over hvorfor ingen vil være villig til å gå inn i gapet for en annen person for å ta opp en bestemt bønneoppgave - spesielt hvis bønneoppdraget blir gitt direkte til den personen av Den Hellige Ånd selv.


Det siste verset legger da til slutt det siste stykket til alt dette når det endelig forteller oss om noen som nærmet seg Gud Faderen på den rette måten for forbønn - og det var da Moses gikk inn i gapet mellom Gud Faderen og barna av Israel i deres villmarksområde.


Dette var da Moses mottok de ti budene fra Gud Faderen, og resten av israelittene var nede på bunnen av fjellet og begynte allerede å vende seg bort fra Gud ved å lage falske avguder til å idolisere og tilbe.


Når Gud ser dette, blir han rasende og vil bokstavelig talt tilintetgjøre dem alle der ute på stedet.


Men Moses ser hvor sint Gud er, og hva han vil gjøre med sitt eget folk, og går da inn i gapet med Gud og ber om hans sak for ham hvorfor han ikke skulle drepe dem.


I min andre artikkel, "Bønnshemmelig nr.4" - Erklær saken din foran Gud, "gir jeg deg det fulle verset på akkurat hva Moses sa til Gud Faderen om å få Ham til å forandre sinnet.


Som det siste verset ovenfor forteller oss, fikk Moses bokstavelig talt Gud til å forandre sinnet fra hva hans opprinnelige intensjoner skulle være. Dette er hvor kraftig forbønnen virkelig kan være med Herren!

Merknader


Når du virkelig studerer ordlyden i de ovennevnte tre versene og legger all denne åpenbaringen sammen, mottar vi en stor og kraftig bønn hemmelighet fra Gud Faderen.


Gud gir bokstavelig talt hver eneste av oss en åpen invitasjon til å komme inn i gapet fra tid til annen for en annen person eller personer, eller for enhver form for uheldig situasjon som vil trenge Guds hjelp for å håndteres.

Når Gud Faderen forteller oss at han faktisk ser etter forbedere -  da vet du at dette er noe han vil at vi alle skal lære å gjøre med Ham.

For de av dere som kan være nye for alt dette, her er noen ting du trenger å vite om denne typen kraftig bønn.


1. Legg merke til i det første vers at Gud ser etter de som er villige til å "stå i gapet." Her er hva Gud mener når han bruker ordene "å stå i gapet".


Tenk deg at du har en venn som dør av kreft. Han ligger på sitt dødsleie, og han er rett og slett for syk til å kunne be for seg selv lenger.


Tenk deg at denne personen ligger utenfor til venstre i synsfeltet ditt. Forestill deg Gud Faderen selv til høyre i ditt synsfelt. Som du ser på dette scenariet, er vennen din for svak og for uegnet til å nå Gud lenger med sin egen bønn innsats.


Det du nå må gjøre er å gå inn i gapet mellom din venn og Gud Faderen. Tenk deg at du hopper midt inn i denne visjonen mellom din venn og Gud Faderen.


Nå vender du til høyre og ser direkte mot Gud Faderen, og du begynner å be på hans vegne direkte til Gud, siden han ikke lenger kan gjøre det for seg selv, og ber Gud om å helbrede ham med de helbredende bønner som du nå vil presentere for ham.


Det du gjør når du gjør dette, er å inn i "gapet." Et gap har nå inntruffet, fordi vennen din ikke lenger kan be for seg selv lenger.


Som et resultat, trenger han nå noen andre til å be for ham, noe som betyr at noen nå må gå inn på stedet der han i utgangspunktet ba på og overta bønnene for ham til Gud Faderen.

Når du virkelig studerer hva Gud ber oss om å lære å gjøre - dette er virkelig en "supermann redder dagen" slags aktivitet. Dette er de spesielle krefters type aktivitet. Dette er det samme som en heroisk soldat ville gjøre når han ville gå inn på en slagmark for å redde noen som kanskje har falt bak fiendens linjer.


Den sårede soldaten er ikke i stand til å kjempe for seg selv, og han trenger derfor noen andre til å komme inn for å redde ham.


Når du går inn i gapet for en annen person med Gud Faderen, må du noen ganger gå på et stort rednings- og befrielsesoppdrag, avhengig av nøyaktig hva du skal be om.


2. Jeg tror at mye av tiden vil Gud kun ønske at vi skal lære oss å be for våre egne behov, direkte av oss selv, til Ham. Vi trenger ikke å plage tjue andre mektige bønnkrigere for mindre og trivielle ting som vi kanskje trenger fra Ham. Det vil imidlertid være andre tider at vi enten vil trenge andre til å komme inn i gapet for oss, eller at vi vil se noen andre som vi må gå inn i gapet for.


Hvis Gud ønsker å svare på mange av våre bønn forespørsler til oss når vi går en-mot-en med Ham, hvorfor vil han da sette opp ting fra tid til annen der vi må gå inn i gapet for noen andre, spesielt hvis den personen er en gjenfødt troende og som allerede vet hvordan han ber til ham?


Her er noen scenarier som kan oppstå der noen må gå inn i gapet for å be for en annen person:

  • Be for noen som ikke er frelst


  • Be for noen som er for syke eller for funksjonshemmede til å be for seg selv lenger


  • Be for noen hvor trosnivåene er for lave med Herren


  • Be for noen som er for svake i Ordet


  • Be for noen som har svært lite, hvis noe, personlig forhold etablert med Herren


  • Be for at noen som har en plutselig nødsituasjon som skal til å ramme dem


  • Be i avtale med andre i en samlet bønn forespørsel

Hvis du har noen kjære som ikke er frelst, vil du definitivt gå inn i gapet og be til Gud at han beveger seg for å få dem frelst.


De vet åpenbart ikke hvordan de skal be for seg selv, eller har nok kunnskap om Ordet for å kunne sette alt sammen, så de vil trenge andre til å be for dem til Gud Faderen, sammen med de rette arbeidere som blir sendt deres vei til skikkelig å vitne for dem.


I forbindelse med å gå inn i gapet for å be for andres helbredelse - det vil være tider at personen du trenger for å gå inn i gapet for kan være for syk, for svak eller for funksjonshemmet til å be for seg selv lenger.


Noen andre kan være for høye eller for ruset på narkotika for å kunne hjelpe seg selv, og de vil dermed trenge noen til å gå inn i gapet for at de skal be Gud om å bevege seg inn med sin helbredende og befrielsesevne for å frigjøre dem fra slaveriet av deres narkotikamisbruk.


Noen andre kan bli rammet av en eller annen form for motgang, men de har enten svært lavt troverdighetsnivå oppbygget i Gud som et resultat av at det ikke er noen personlige forhold som er etablert med Ham, eller de kan være for svake i deres kunnskap om Ordet fordi De har ikke brukt nok tid på å prøve å forstå og assimilere alt.


Som et resultat kan Gud be deg om å stå i gapet og be for dem fordi du har høye nok trosnivåer i Ham og et godt nok personlig forhold etablert med Ham, sammen med å ha nok kunnskap om Ordet og hvordan du skal ordentlig bruke det for nødsituasjonen som nå står treffer denne personen.


Andre ganger kan Gud be mer enn en bønnskriger å stå i gapet og be for en bestemt person eller situasjon. Det du vil gjøre med dette, kommer i samråd med andre bønnspartnere som alle ber sammen for den samme bønn forespørselen. Dette kalles avtalebønn.


Det er bokstavelig talt et uendelig antall grunner og scenarier hvor du må gå inn i gapet for en annen person og be til Gud på deres vegne - be Gud om å bevege seg inn med enten hans hjelp, veiledning, kunnskap, visdom eller muligens hans helbredelse eller løslatende kraft.

3. Så hvordan vet du når du skal gå inn i gapet for å be for en annen person, slik at du ikke kaster bort både din og Guds tid?


Som jeg har uttalt mange andre ganger før, for de av dere som har etablert et godt personlig forhold og en god sammenheng med den Hellige Ånd, mye av tiden kan du plukke det opp direkte fra ham om du burde eller ikke gå inn i gapet for å be for en annen person.


Den Hellige Ånd kan spare deg for timer med bortkastet tid i bønnrommet hvis du kan lære å hente det opp fra Ham på forhånd, uansett om du bør ta på deg en bestemt bønneoppgave.


Noen ganger ønsker ikke Gud å bevege seg inn med sin hjelp, veiledning, helbredelse eller befrielsesevne på det tidspunktet du ønsker å bevege deg inn på situasjonen.


Mange av disse typer bønneoppgaver er virkelig kampsituasjoner, og du må styres av Herren når du skal flytte inn og hvordan du skal bevege deg i situasjonen.


Kanskje Gud ønsker å helbrede en person, men han kan fortelle deg at du holder din posisjon en stund før du går inn i gapet fordi han kanskje vil prøve å nå den personen med en leksjon eller litt kunnskap før han vil bevege seg for å helbrede ham.


Kanskje den personen har forårsaket mye av sin egen ulykke på grunn av sin egen stolthet eller stahet, og Gud vil kanskje at han skal oppleve de fulle konsekvensene av hans handlinger for å engasjere seg i noe som ikke var riktig i hans øyne til å begynne med.


På mange av disse typer utløsningssituasjoner handler du noen ganger i en timingfaktor med Herren, og du må bare lære å vente på Guds timing for når han skal bevege seg eller ikke.


Hvis du går fremover eller ut av Guds timing i en bestemt situasjon, vil du ende opp med å kaste bort både din og Hans tid i bønnens rom siden han ikke vil være klar til å bevege seg inn på situasjonen for hva hans personlige grunner kan være akkurat da.

For de av dere som har etablert denne typen gode, personlige forbindelse med Den Hellige Ånd, må dere virkelig lære å stole på hans veiledning og hans ledelse i slike situasjoner.


Akkurat som ingen soldat noen gang vil gå inn i en kamp alene uten et grønt lys fra sine overordnede, på samme måte må vi lære å bli ledet av Den Hellige Ånd når det gjelder når vi skal flytte inn i en kampsituasjon og når vi ikke skal.


For de av dere som ikke har utviklet denne typen forbindelse og følsomhet overfor Den Hellige Ånd i ditt nåværende nivå av åndelig utvikling med Herren, skjønner at dette er noe som Herren kan gi deg.


Hvis du virkelig ønsker å lære å bli en mektig og sterk bønnkriger i  Herren, må du lære å utvikle denne typen forbindelse og følsomhet   med Den Hellige Ånd.


Hvis du kan, vil du ende opp med å spare deg selv timer på timer med bortkastet tid, blod, svette og tårer i bønnestuen for å be uriktig for ting Herren virkelig ikke vil at du ber om.


Den Hellige Ånd er Gud og Herren selv, og Han vil alltid vite når han  skal bevege seg inn i en bestemt situasjon som følge av Hans perfekte forening med Gud Faderen.

For de av dere som ikke har denne typen tilkobling og følsomhet åpnet opp med Den Hellige Ånd, bare gå til Gud Faderen i oppriktig og inderlig bønn og be ham om å åpne opp dette riket for deg.


I løpet av tiden vil Den Hellige Ånd begynne å bevege seg i ditt liv på mange forskjellige måter og i mange forskjellige omstendigheter, slik at du kan lære å plukke ham opp og lese ham når han begynner å prøve å kommunisere med deg.


Dette er noe du må lære av prøving og feiling - men det kan læres! Du kan lære å bli ledet av Den Hellige Ånd.


Inntil det skjer, bare analyser hver bønn situasjon som kan krysse veien din og gjør det beste du kan for å bestemme om du skal gå inn i gapet for å be for en annen person. Hvis du ser en situasjon som du virkelig gjerne vil prøve, ikke vær redd for å hoppe rett inn og ta full kraft med Gud Faderen.


Dette er den eneste måten du vil lære å gjøre alt dette ved å faktisk gå inn i arenaen og ta bønn oppdraget med full styrke og full intensitet i dine bønner til Gud Faderen på den andre personens vegne.


4. En annen ting som vil skje i dette rike er at Den Hellige Ånd selv plutselig kommer opp på deg og ber deg om å ønske å gå inn i gapet for en annen person eller muligens en bestemt situasjon. Han kan gi deg det som kalles en bønnbyrde.


En bønnbyrde er en manifestasjon som kommer direkte fra Ham. Når det kommer inn på deg, vil du vite det. Noen ganger vil han fortelle deg hvem eller hva du skal be for, andre ganger vil han ikke.


Hva du gjør i slike situasjoner, blir veiledet av Ham når du skal be og hvor lenge du skal be. Du kan ende med å be bare en eller to ganger for en kort periode, og det blir det. Du vil føle en "frigjøring" fra Den Hellige Ånd at bønn oppdraget er fullført, og du trenger ikke å gå noen flere runder med den.


Andre ganger kan han holde deg i en bestemt bønn oppgave i lengre tid før han offisielt frigjør deg fra den. Denne lengden på tiden kan være et spørsmål om dager, uker eller muligens måneder, avhengig av hvor alvorlig situasjonen du har å gjøre med.


Hvis noen skal dø av kreft, og Gud ønsker å helbrede den personen, men Han leter etter en mer fremtredende type bønn før han vil frigjøre sin helbredende kraft i situasjonen, må du muligvis forbli med det til helbredelsen manifesteres fra Herren, uansett hvor lenge det kan ta.


Jeg kan ikke understreke nok hvor kraftig dette bestemte rike er hvor Den Hellige Ånd selv vil være den som innvier deg å gå inn i gapet for en annen person. Med den Hellige Ånd som Gud og Herre selv, kan Han perfekt se inn i fremtiden og hvorvidt noen har en uventet tragedie klar til å slå dem i full kraft.


Jeg fikk et vitnesbyrd fra en kvinne for en tid tilbake. Her forteller hun hvordan hun greide å stoppe en grusom hendelse fra å skje.


I dette vitnesbyrdet ble en kvinne ledet av Den Hellige Ånd midt i butikken for å gå inn i gapet for mannen hennes. Hennes mann var omtrent klar til å få en mann han hadde avtale med, å gå inn på kontoret hans og skyte ham død i kaldt blod.


Siden denne kvinnen allerede visste hvordan man gjorde dette med Herren, gikk hun straks inn i gapet for mannen sin og ba til Gud Faderen for å stoppe den forestående tragedien. Som følge av dette flyttet Gud inn i tiden, og hun endte opp med å ikke bare redde hennes manns liv den dagen, men hun endte også med å få mannen som skulle drepe mannen hennes, reddet samme dag.


Men hadde hun ikke vært åpen eller villig til å bli brukt av Herren for denne typen øyeblikkelig nødsituasjon, kunne hun lett ha mistet mannen sin den dagen sammen med mannen som skulle drepe ham. Hun oppdaget senere at denne personen også skulle drepe seg selv etter at han hadde drept sin mann.


Jeg lurer på hvor mange kristne som har gått hjem for tidlig fordi Gud ikke kunne finne noen nær deres situasjon og omstendighet for å stå i gapet for dem som denne kvinnen gjorde midt i butikken for mannen hennes?


De to første versene som er nevnt på toppen av denne artikkelen, forteller oss at det er tider at Gud kan se etter forbønsmenn til å komme inn i gapet for å stoppe en forestående tragedie, men til tider kan han ikke finne noen.


Så ikke bare kan Den Hellige Ånd gi deg bønn oppgaver som vil hjelpe å redde andre mennesker, men han kan også gi deg en bønn oppgave som vil være for noen som kan være svært nær deg - som en ektefelle, et av dine barn, en av foreldrene dine eller søsken, eller muligens en av dine egne nære, personlige venner.

Konklusjon


Jeg vet at i den raske, hektiske type livsstil mange mennesker lever i nå, er mange av Guds folk ikke åpne for å kunne bli brukt på denne måten - der i et øyeblikk varsel kan Den Hellige Ånd be en person om å gå inn i gapet for å redde noen fra et voldsomt forhold som enten gjør seg klar til å slå dem i full kraft, eller gå inn i gapet for noe de allerede har falt inn i, som et plutselig narkotikamisbruk, eller bare blir diagnostisert med en terminal sykdom.


Når Gud forteller oss i de to første versene som er nevnt ovenfor at han faktisk ser etter mennesker som er villige til å be for andre, vet du at vi snakker om en stor og kraftig bønn hemmelighet.

Jeg tror en av grunnene til at denne spesielle bønn hemmeligheten er  så kraftig med Herren, er fordi den er en uselvisk handling. Du ber ikke for noen av dine ønsker eller behov. Du ber kun for noen andres behov.


Du konsentrerer deg helt og holdent om denne andres behov med Herren, og du gjør alt du kan for å prøve å få Gud til å gå videre på denne andres vegne.


Når du er villig til å ofre en del av deg selv og en del av din tid - når du er villig til å legge ut litt kvalitetstid og energi på vegne av en annen i ditt bønnesett med Herren for noe de kanskje trenger med Ham - jeg tro at Gud virkelig blir rørt og beveget når Han ser denne typen av en uselvisk handling.


Og å være i stand til å berøre og bevege Gud på denne måten, kan   være den tingen som vil få Ham til å svare på den forbønnen!

For de av dere som virkelig ser frem til å gå videre i sin åndelige vandring med Herren, åpne deg opp til Ham og la ham vite at du vil være villig til å gå inn i gapet for en annen person - uansett hvem den personen kan være, uansett hvor den personen lever, og uansett hva slags fare som gjør seg klar til å treffe den personen.


Hvis du lar Gud vite at du virkelig vil tråkke inn i slike dypere farvann med Ham, så vil han ta deg veldig alvorlig, og han vil da begynne å lede deg videre inn i dette rike gjennom Den Hellige Ånd.

Hvis du vil tillate Gud å bruke deg på denne måten fra tid til annen ettersom ulike behov oppstår, har du absolutt ingen ide om hvor mange andre du kan spare, berøre, hjelpe, helbrede eller levere i dette livet.


Og dette er den typen aktivitet som vil bli høyt belønnet av Gud når du kommer inn i himmelen, og Han belønner deg for de forskjellige typer arbeid og tjenester som du gjorde for Ham i dette livet.

KONGENES KONGE, JESUS KRISTUS.

Bønn & Vers



Stikkord index


Artikkel index


Lese forslag


Mest lest



Søk i våre artikler

Bibelvers etter Tema

Artikkel utvalg


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er  i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Troens Bibelvers

Bli oppmuntret


Lev et Godt og Rettferdig liv fremfor Herren


Hvordan bli fylt med Den Hellige Ånd


Lev godt i Den Hellige Ånd


Lydighet mot Herren


Tilgivende Bibelvers


Familiens Bibelvers


Tolkning av

Matteus 12:45 - Demoner


Synden av Utroskap


Kampbønn for å bryte Demoners juridiske rettigheter


Kampvers 

mot demoniske angrep


Kampvers fra Bibelen


Synderens Bønn


Det grunnleggende om evig frelse


Du har Guds Kraft til å vitne


Faller i ånden som kommer   fra Gud?


    Hvordan bedømme om et Ord er fra Herren


Hva er bønn


Søk Herren


Gud gjør ikke

forskjell på folk


Du er hva du tenker


Nå som jeg er frelst

hva gjør jeg så?


Å bli forvandlet ved å

fornye ditt sinn


Søk etter Guds kunnskap


Be om frelse for

dine nære kjære


Den fullstendige

overgivelsen


Kunnskap og visdom vil hjelpe

å holde deg trygg


Hva er dåpen i

Den Hellige Ånd


Helliggjørelse


I mange rådgivere er det sikkerhet


Den falske doktrine

av universalisme


Søk etter

Guds kunnskap


Den Hellige Ånd

er vår hjelper


4 nivåer av åndelig

krigføring mot

demoniske ånder


Vokse i Guds kunnskap


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Bruk kunnskapen som

Gud vil gi deg


Jezebels Mest

Typiske Kjennetegn


Guds folk er ødelagt av

mangel på kunnskap


Beordre demoner om å tre tilbake så du kan

vitne riktig for noen


All kunnskap og visdom

kommer direkte fra Gud


Jezebels ånd


Kunnskap og visdom er

bedre enn alle materielle

ting i denne verden


Tegn på Demonisering


Demoners

juridiske rettigheter


Gå med andre vise

mennesker


Åndelig krigføringsverktøy


Bær ikke Nag til Herren


Hvordan tilbe Gud i Ånden


Kan en Kristen miste

sin frelse ?


Hvordan gjøre en selvbefrielse

fra Demoner


Frykten for Herren er begynnelsen av å motta kunnskap og visdom


Helliggjørelse


Hvorfor oppfører noen

kristne seg så dårlig


Åndelig Krigføring


Kunnskap, forståelse

og visdom


Bønnhemmeligheter


Et vist menneske vil ikke være partisk i dømming


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Endetiden

og Antikrists fall


Kunnskap og Visdom

er bedre enn alle....


Velg dine venner nøye


All kunnskap og visdom kommer direkte fra Gud


Frykten for Herren


Den Hellige Ånd


Den fullstendige overgivelsen


Kjærlighetens Kraft


Historien om Adam & Eva


Historien om Kong Salomo


Slutt aldri å høre på rettledning


Hvordan høre Guds stemme


Vokse i Guds kunnskap


Søk etter kunnskap

om Gud


Den Hellige Ånd er vår Hjelper, Lærer og Guide


Hvorfor verden

hater Jesus


Hold deg ydmyk når Gud begynner å frigjøre sin kunnskap til deg


Helbredende vers

fra Bibelen

KONGENES KONGE, JESUS KRISTUS.

Bønn & Vers



Stikkord index


Artikkel index


Lese forslag


Mest lest



Søk i våre artikler

Bibelvers etter Tema