5. Bønn hemmelighet

Spør, søk, bank på

Spør, søk, bank på

Denne neste bønnhemmeligheten kommer inn i det virkelige hjertet av å lære hvordan en skal riktig og effektivt be til Herren. Denne åpenbaringen kommer direkte fra Jesus selv.


Jeg kaller denne spesielle hemmeligheten for mitt kampvers når jeg må nærme meg Gud i bønn for noe spesifikt.

Grunnen til at jeg kaller det dette er fordi at i dette verset er de tre hovedbetingelsene som noen ganger må oppfylles, før Herren kommer til å ønske å svare på en bestemt bønnforespørsel en måtte ha.

Her er verset hvor denne kraftige og dype åpenbaringen blir gitt direkte til oss av Jesus selv:

  • Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for. Eller hvem av dere vil gi sønnen sin en stein når han ber om brød, eller gi ham en orm når han ber om en fisk? Når selv dere som er onde, vet å gi barna deres gode gaver, hvor mye mer skal ikke da deres Far i himmelen gi gode gaver til dem som ber ham! (Matteus.7:7~11)

Legg merke til to ting:


1. For det første er det tre spesifikke forhold som Herren legger ut - spør, søker og banke på.


2. For det andre er alle tre av disse betingelsene listet opp i en setning. Disse tre forholdene skilles fra semikolon, ikke perioder. Dette betyr at alle tre av disse betingelsene blir satt sammen i en setning for å prøve å fortelle oss noe.            (Norsk bibel bruker her komma.)


Jeg husker da jeg først så dette verset, da lurte jeg meg på hvorfor de originale oversetterne brukte en halvkolon for å skille de tre forholdene i stedet for å bruke en periode. Grunnen til at jeg lurte på dette var på grunn av måten den første delen av verset var formulert på.


Hvis du spør, og da mottar du, hvorfor vil du noensinne trenge å søke eller banke på? Eller hvis du søker, og så vil du ende opp med å finne noe, hvorfor trenger du noen gang å gå til neste tilstand, noe som ville være en slags banke på for å kunne få døren til å bli åpnet for deg.


Jeg trodde i utgangspunktet at disse tre forholdene skulle være i tre separate, komplette setninger for å isolere og differensiere disse tre forholdene fra hverandre. Men etter å ha tenkt på og meditert på dette med Herren, er dette det jeg føler at Gud kan prøve å vise oss med denne åpenbaringen.

Noen ganger er alt du trenger å gjøre, å spørre Gud om noe, og han vil da svare på bønnen. Du vil dermed ikke måtte gå inn i noen form for søker og/eller banke på modus med Ham for å prøve å få ham til å svare på bønnen. Noen ganger vil det bokstavelig talt være så enkelt.


Men til andre tider kan du be Gud om noe, men du mottar det ikke. Hvis Gud ikke svarer på bønnen din første gang når du presser inn og ber ham om noe - tror jeg at dette verset prøver å fortelle oss å gjøre noe annet - og at noe annet er å vurdere å prøve en eller to av de neste to forhold - enten søker og/eller banker på.


Hvis du ikke mottar noen form for svar fra Herren på en bestemt bønnforespørsel, kan du etter å ha spurt ham flere ganger, prøve å vurdere å gå inn i enten en søker og/eller banke-på-modus med Ham for å prøve å få Ham til å gi deg den Bønnforespørselen. Noen ganger vil svarene på dine bønner bare komme hvis du begynner å gjøre noe for å søke etter dem.


Når jeg diskuterer hver enkelt av disse betingelsene individuelt nedenfor, vil jeg gi deg noen veldig gode eksempler på hvordan du noen ganger må legge til søke- og/eller banke-på modiene i dine spesifikke bønn forespørsler til Herren.

Noen ganger går kristne for fort bort fra deres bønner med Herren. De ber Herren en eller to ganger om hva de ønsker fra Ham - og når han ikke svarer på deres bønn fra deres første forespørsel, tenker de at han ikke vil svare på bønnen - de skjønner ikke at kanskje Herren virkelig ønsket å svare på deres bønn i første omgang, men at han ønsket at de skulle gå inn i en slags søker og/eller banke-på modus for å få ham til å frigjøre den til dem.


Så neste gang du nærmer deg Herren i bønn for noe veldig spesifikt, sørg for at du vurderer alle tre av disse forholdene - spørre, søke og banke på.

Noen ganger vil Herren svare på din bønn like utenfor den første tilstanden - spør - og du må ikke gå inn i noen form for søker og/eller banke på modus med Ham for å få ham til å svare på bønnen.


Men da vil det være andre ganger at Han vil at du skal gå inn i en slags søker og/eller banke på modus med Ham før Han vil svare på bønnen din.


Nå er det noen kommentarer til hver av disse tre spesifikke forholdene, slik at du kan se nøyaktig hvordan og når du skal innlemme disse 3 grunnleggende prinsippene i ditt personlige bønneliv med Herren.


1. Spørre


Denne første betingelsen, spør, er uten tvil, den enkleste av dem alle. Noen ganger er alt du trenger å gjøre, å be Herren en eller to ganger om noe du virkelig ønsker.


Hvis bønnforespørselen er i Hans fullkomne vilje for livet ditt, da vil Herren ofte svare på bønnen din rett og slett etter bare en eller to bønnforespørsler, og det vil bli det. Du trenger ikke å få alt jobbet opp i noen form for større bønn strategi eller slag med Ham. Bare en eller to ganger på bønn alteret vil gjøre det.


Men så enkelt som dette grunnprinsippet er for mange kristne å forstå fullt ut, er det fortsatt mange kristne som bryter med dette grunnleggende enkle prinsippet med Herren.


Denne åpenbaringen som vi mottar fra Herren, er en annen som har to sider av seg. Igjen er det som å se på en tosidet mynt. På den ene siden av mynten er "spør." Bare spør Herren om hva det er du trenger eller vil, og han vil gi deg bønn- forespørselen så lenge forespørselen er i hans vilje for livet ditt.


Men den andre siden av mynten er slik at noen ganger vil Herren ikke gi et ønske eller en forespørsel som du vil ha - alt fordi du feilet i å be Ham om det i utgangspunktet. Her er verset fra vår Bibel som gir oss en flipp til denne åpenbaringen:

  • Dere ber, men får ikke, fordi dere ber galt. Dere vil sløse det bort i nytelser. (Jakob.4:3)

Dette verset gir oss to store åpenbaringer. Den første åpenbaringen er at noen ganger mottar du ikke noe fra Gud, bare fordi du ikke ba ham om det. Du enten bare glemte å spørre ham om det, eller du valgte, for hva dine personlige grunner kanskje hadde vært på den tiden, for ikke å be ham om det.


Som et resultat blir din forespørsel og ønske aldri brakt din vei, fordi Gud var den eneste som kunne ha brakt den til deg i utgangspunktet - og du valgte å ikke få ballen til å rulle med Ham ved å be ham om å gi det til deg.


Den andre del av åpenbaringen som kommer frem fra dette verset er at du kanskje har presentert din bønn forespørsel for Gud, men denne forespørselen var ikke i Guds perfekte vilje for livet ditt. Du vil kanskje ha en noe feil grunn eller feil motiv, som den siste delen av dette verset innebærer, når det står at bønnforespørselen kan være for dine egne egoistiske og verdslige fornøyelser.


Dette verset forteller oss at når vi gjør dette, spør vi "uriktig". Ifølge noen av de forskjellige bibelordbøkene betyr ordet "uriktig" at vi ber om noe "feil" eller "feilaktig".


Det er derfor at alle dine bønnforespørsler alltid må komme opp med Guds perfekte vilje for livet ditt. Som jeg har sagt i min artikkel, "Bønn hemmelighet nr.2 - Guds vilje", Gud vet alltid hva som er best for deg i alle situasjoner.


Og noen ganger vil Gud velge å ikke svare på en bestemt bønnforespørsel du måtte ha, fordi det kanskje ikke er i dine beste interesser - selv om du kanskje ikke kan se det på det tidspunktet du ber Ham om det.

Men nå tilbake til den første delen av åpenbaringen i verset ovenfor, hvor vi noen ganger ikke mottar noe fra Gud fordi vi aldri har bedt ham om det. Dette blir nå flippsiden til den samme mynten.


Igjen, på den ene siden av mynten er å motta noe fra Herren fordi vi offisielt har bedt ham om det. Men så er den andre siden til den samme mynten at vi kanskje ikke har mottatt noe fra Herren rett og slett fordi vi ikke offisielt ba ham om det.


Så enkelt som dette grunnleggende prinsippet er å begripe og forstå av alle, er det ganske utrolig, hvor mange kristne som ikke får mange av deres grunnleggende behov, ønsker og begjær møtt fordi de bare glemte å be Gud om å hjelpe dem med å motta ønsket i utgangspunktet.


Her er flere gode eksempler for å illustrere alt dette:


A) Det er mange enslige kristne som er ute og ser etter deres sanne sjelevenner. Men i stedet for å gå direkte til Gud Faderen og be ham om å lede dem til den personen han har valgt, forsøker de å finne sin sanne sjelevenn helt på egen innsats og visdom.


Som en følge av at de enten ender opp med å aldri finne sin sanne sjelevenn i dette livet, eller de ender opp med å gifte seg med den feile personen. De blir da tvunget til å leve resten av deres jordiske liv i et dårlig og ulykkelig ekteskap, eller de ender med å gifte seg og skille seg flere ganger gjennom livet, uten å finne den ene sanne kjærligheten som Gud allerede hadde på lager for dem, om de bare hadde spurt Han for hans mening om saken i utgangspunktet.

Jeg kan bokstavelig talt ikke engang begynne å telle antall kristne jeg personlig har møtt som aldri har tenkt på å spørre Gud om hans mening om hvem de skal gifte seg med i dette livet, og be ham om å lede dem til den personen Han har valgt.


Som et resultat har mange av disse menneskene enten gått gjennom flere skilsmisser, eller de har aldri giftet seg som følge av å aldri finne den ene sanne kjærligheten.


Å prøve å finne din sanne gudskompis i dette livet uten noen Guds hjelp eller veiledning, er som å prøve å finne en nål i en høystakk. Med andre ord vil du aldri finne den personen du var ment å være sammen med, med mindre du først begynner med å be Gud om å lede deg til den personen i utgangspunktet.

Ikke bare er Gud den eneste som vet hvem denne personen er som ville være den mest hensiktsmessige og kompatible for deg i dette livet, men Han er den eneste som faktisk kan lede deg til hvor denne personen faktisk befinner seg.


Men likevel tror så mange kristne at de vet bedre enn Gud hvem de skal gifte seg med i dette livet, og som et resultat, ender de alle opp med å gifte seg med de feile partnerene, og de ender opp med å gå fra et ødelagt ekteskap til en annen og prøver å finne den rette person for dem.


Og alle disse triste tragediene ender opp, fordi de alle bare glemte å gjøre en liten, enkel ting - de glemte å vende hele saken over til Gud og be ham om å lede dem til den vennen som han ville ha hatt på lager for dem.


B) Et annet område hvor mange kristne kommer seg i vanskeligheter med Herren når de lærer å be ham om forskjellige ting, er at de etter en viss tid vil begynne å prøve å gjøre alt på egen hånd - uten noe av Guds Hjelp eller veiledning.


I stedet for å forbli ydmyk og ansvarlig overfor Herren i sine egne personlige vandringer med Ham, ønsker de nå utfordringen med å forsøke å oppnå alt på egen innsats og visdom.


Stolthet har nå inngått i det store bilde, og de trenger ikke lenger Gud eller noe av hans hjelp til å komme gjennom dette livet i ett stykke. De bestemmer nå hvem de skal gifte seg med, hva slags jobber de burde ta, og hva slags mål og ambisjoner de bør streve etter. Som et resultat, ber de ikke lenger Gud om noe, og deres bønnliv blir da fullstendig stengt med Ham.

Og så før eller senere skjer det til slutt. De ender opp med å komme halvveis oppå fjellet de prøver å klatre på egen innsats, og så faller de, og taper helt og holdent alt de har bygget opp for seg selv. De ender med å falle fra det de trodde var toppen av deres personlige fjell ned til selve bunnen av det, og tapte alt som de hadde jobbet så hardt for å bygge opp.


De ender opp med å miste sine ekteskap, deres jobber, karrierer, mange av de såkalte vennene, og mye av pengene og velstanden de hadde skaffet seg.


Og igjen skjer alt dette bare fordi de glemte å snu styringen av deres liv til Gud for at han fullt ut skal håndtere det, og deretter be Gud om å lede dem inn i de spesifikke områdene som Han ønsket at de skulle bevege seg inn i.


Igjen, Gud vet best hvem du skal gifte seg med i dette livet, hvilke jobber du skal ta, og hvilke karrierer eller yrker du skal inngå.


Og igjen - alt dette kan gis gratis direkte fra Gud selv, hvis du ganske enkelt vil inngå denne fullstendige overgivelsen med Ham, og deretter be ham om å ta full kontroll over livet ditt og retningen det nå skal ta. Som det aller første verset jeg har oppført på toppen av denne artikkelen sier, spør bare og du skal motta. Men hvis du ikke spør, vil du ikke motta. Noen ganger er det så enkelt.


Alt vi trenger å gjøre er å være villig til å være i denne fulle overgivelsen med Herren, forbli ydmyk og ansvarlig i vår vandring med Ham, og aldri glemme at vi trenger Hans hjelp og veiledning på daglig basis for å klare det på de spesifikke områdene som Han vil at vi skal flytte inn i.

2. Søke


Hvis du først ikke har lykkes med Herren i å spørre Ham om noe spesifikt, så vurder sterkt å gå inn i en slags søkemodus med Ham for å se om det vil være det som vil få ham til å svare på bønnen din.


Legg merke til i verset øverst i denne artikkelen at hvis du søker, så vil du "finne." En av måtene Gud faktisk kan svare på en av dine bønner er ved å lede deg til å finne det - og den eneste måten du vil være i stand til å finne det er ved å være villig til å gå inn i en slags søkemodus for å finne det.


Her er noen eksempler:


A) Si at du nettopp har mistet jobben din. Ditt første skritt vil være å gå til Gud i bønn og be ham om å lede deg til neste nye jobb som Han vil at du skal jobbe i.


Etter at du har lagt forespørselen foran Ham, vil Gud nå fortelle deg å gjøre en eller to ting. Han vil enten fortelle deg at du bare skal sitte å vente, holde posisjonen din, og han vil ta deg til den neste jobben din på det tidspunktet han har satt opp for at den skal komme inn i livet ditt - eller han vil fortelle deg at du skal begynne å gå inn i en søkemodus for å prøve å finne den neste nye jobben.


Hvis Gud forteller deg at Han vil at du skal gå inn i en søkemodus for å prøve å finne denne neste nye jobben, betyr dette at du nå må begynne å banke på dører og gå på intervjuer. Du må kanskje gå på 7 eller 8 intervjuer før du endelig lander i jobben Han vil at du skal ha. Gud vil sørge for at du lander på rett sted til rett tid.


Med andre ord vil han lede deg til den neste nye jobben mens du søker etter den, og han vil sørge for at du finner den på det riktige tidspunkt som han har satt det opp til å manifestere seg i livet ditt.


Hvis Gud allerede vet hvor din neste nye jobb skal være, hvorfor vil han at du går gjennom 7 eller 8 intervjuer før du faktisk finner den? Jeg tror det er to hovedårsaker til dette.


Den første grunnen er at han bare vil at du skal gå inn i en søkemodus for å vise ham at du er villig til å bruke litt tid og energi på å prøve å finne den. Mange ganger vil ikke Herren gi deg en gratis lunsj. Det er tider at du må jobbe, svette og søke etter hva det er Gud ønsker å bringe din vei.


Og en av måtene som Han vil gjøre dette på, er å kaste deg inn i en slags søkemodus for å prøve å finne ut hva det er Han vil med deg. Det er en pris å betale for alt, og noen ganger blir prisen betalt i selve søkingen.


Den andre grunnen til at Gud kanskje vil kaste deg inn i et søkemodus hvor du må gå på flere intervjuer, er fordi han kanskje vil at du skal få kommunikasjons-ferdighetene dine skjerpet før du går inn døren som vil bli din neste nye jobb.

Ved å gå på alle disse forskjellige intervjuene, blir du mye mer dyktig med intervjuprosessen, og dette kan ende med å være det som vil føre til at du får jobben som han virkelig vil at du skal ha. Men hvis du ikke har vært villig til å skjerpe dine intervjuferdigheter ved å gå på alle disse forskjellige jobbintervjuene, så har du kanskje ikke de riktige tingene for å overbevise din nye sjef om at du vil være den rette mann for jobben.


Gud har alltid sine personlige grunner til alt han vil gjøre i livet ditt. Vær veiledet av Den Hellige Ånd med hensyn til hva slags sjakktrekk Gud vil gjøre med livet ditt.


B) Et annet område hvor du må gå inn i en slags søkemodus for å prøve å finne det, er igjen en søken etter en sjelevenn.


Si at du er 22 år gammel. Du har nettopp bedt Gud om å lede deg til din sjelevenn etter hans valg, ikke ditt valg. Du er nå villig til å bli fullstendig ledet av Den Hellige Ånd for å prøve å finne denne personen. Du har nå fullt ut overgitt denne anmodningen til Gud Faderen, og du vil nå la ham gjøre kallet om hvem du skal gifte deg med i dette livet.


Når du gjør dette, vil Gud nå få deg til å ta en av to tilnærminger. Han kan rett og slett fortelle deg å vente, holde din stilling, og at du ikke trenger å date eller bli sammenfiltret med noen andre i et datingforhold, men at Han vil lede deg til denne personen på det tidspunktet han har satt opp at det skal oppstå. Eller han kunne muligens få deg til å gå inn i en slags søkemodus for å finne denne personen.


Hvis du er 22 år gammel, og Gud har det satt opp for deg å møte denne personen 10 år senere når du blir 32, vil du nå ha 10 år å vente før du faktisk vil møte denne personen. I løpet av de ti årene som du nå venter på at dette skal skje, vil kanskje Gud at du faktisk dater noen få mennesker.


En av hovedårsakene til at Gud vil at du skal date noen andre mennesker før du møter personen Han vil at du skal gifte deg med i dette livet, er at du må kanskje vokse og modne i hvordan du forholder deg til andre i et romantisk forhold .


Du må kanskje lære noen ting. Det kan hende du trenger noen røffe kanter i din personlighet glattet ut og ryddet opp i før han til slutt matcher deg med personen i hans valg for livet ditt.


Når du går inn i denne typen søkemodus med Herren, vil du aldri vite hvor, når eller hvordan du vil møte din sanne gudskompis. Gud har nå kastet deg inn i en offisiell søkemodus, og alt du vet er at du vil finne denne personen på den foreskrevne tiden som Gud har det satt opp til å skje når du søker etter dem.


Men hvis du ikke er villig til å gå inn i en søkemodus for å prøve å finne denne personen - så kan du aldri få denne bønn forespørselen besvart av Gud etter at du har lagt inn den første forespørselen på Hans alter.

Denne mangelen på å være villig til å gå inn i et skikkelig søkemodus med Herren, er det som forårsaker at mange kristne går glipp av noen av de større og bedre velsignelsene som Gud ville ha hatt på lager for dem i dette livet.


Derfor tror jeg at Herren har satt både "søkemodusene" og "banke på modusene" sammen i verset øverst i denne artikkelen rett ved siden av "spørremoduset." Noen ganger må du være villig til å spørre, søke og banke på før Gud vil bevege seg for å svare fullt på din bønn.

Så neste gang du har en stor bønn forespørsel å sette fremfor Herren, undersøk og analyser, og prøv å hente opp fra Den Hellige Ånd så godt du kan, om du må gå inn i noen form for søkemodus med Gud for å prøve å få ham til å svare på din spesifikke bønneforespørsel.


3. Banke på


Det siste og siste prinsippet i verset ovenfor er "banke-på modus". Jeg tror at banke-på modus er et annet høyere intensitetsnivå i denne bønn hemmeligheten.


Ordene "banke på" i en av mine bibelordbøker betyr å "banke på en dør". Og verset ovenfor betyr definitivt at du banker på en dør når det står at hvis du banker på, så vil den bli "åpnet" for deg.


Når du banker på en dør, se veldig nøye på hva som skjer. Neste gang du banker på en persons dør, se hvor mange ganger du naturlig og instinktivt vil banke. Du vil naturligvis banke minst to til fire ganger. Du vil ikke banke bare en gang. Prøv å banke bare en gang og se hvor unaturlig det føles.


Å banke på denne måten betyr at du spør, og muligens søker mer enn en gang for hva det er som du ber Gud om.


De to eksemplene jeg ga over om å gå på flere intervjuer for å forsøke å finne Guds neste jobb for deg, eller være villig til å date flere andre før Gud fører deg til vennen av hans valg, er to perfekte eksempler på å sette dette banke-på prinsipp i full drift.


Noen ganger vil Gud ikke bare gå inn i noen form for søkemodus før han vil gi deg bønnforespørselen din, men han kan også få deg til å gå i fullskala banke-på modus der du søker mer enn en gang i en bestemt retning. Med andre ord må du kanskje prøve noe mer enn en gang før Gud vil svare på bønnen.

Konklusjon


Så hvordan vet du hvilken av disse tre modusene du skal gå inn i når du bestemmer deg for å nærme deg Gud Faderen med en bestemt bønn forespørsel?


For de av dere som har etablert et godt samspill med Den Hellige Ånd, mange ganger kan dere plukke det opp direkte fra ham om hvilke av de tre modusene dere må gå inn på ved en bestemt bønnespørsel til Herren.


Noen ganger vil du kunne lese og plukke den opp fra Ham, alt du trenger å gjøre er å spørre Gud en eller to ganger, og du trenger ikke å gå inn i noen form for søker og/eller banke-på modus for å få Gud til å svare på din bønn.


Imidlertid vil det være andre tider at du vil føle deg ledet til å gå inn i et søkemodus med Gud før Han vil gi svaret på bønnen din.


Og ikke bare vil Den Hellige Ånd gi deg beskjed når du må gå inn i en slags søkemodus med Gud, men han vil også hjelpe deg med å lede og føre deg når du går inn i den søkende modusen slik at du kan lære alt som Gud vil ønske å lære deg, og så til slutt komme dit hvor Gud vil lede deg, før Han vil være villig til å gi deg bønnforespørselen.


Med andre ord, hvis Gud vil at du skal gå inn i en slags datingmodus før han bringer din sanne sjelevenn til deg, så vil Den Hellige Ånd gi deg beskjed om hvilket folk Gud vil at du skal date, så du da kan lære alt som Gud vil lære deg før det er hans tid å matche deg med sitt aller beste for livet ditt.


For de av dere som ennå ikke har etablert denne typen gode indre forbindelse med Den Hellige Ånd, spør bare Gud om han ikke allerede har svart på din bønn forespørsel innen en viss tid, hvis du trenger å gå inn i noen form for Søke og/ eller banke-på modus med ham før han vil gi din bønneforespørsel.


Hvis du spør Gud med et oppriktig hjerte, vil han fortelle deg høyt og tydelig om du skal bare gå i en av disse modusene med Ham, i noen av disse modusene, eller muligens i alle med ham.


Dette Spør, Søk, Bank-på verset er en annet kraftig åpenbaringsoppgave som blir gitt til oss av vår Herre. I denne åpenbaringen er tre kraftige, sentrale prinsipper for oss å fullt ut innlemme i vårt personlige bønneliv med Herren.


Jeg tror at disse tre kraftige prinsippene gir oss en stor hemmelighet om hvordan vi skal nærme oss Gud Faderen i vårt eget personlige bønneliv med Ham.

KONGENES KONGE, JESUS KRISTUS.

Bønn & Vers



Stikkord index


Artikkel index


Lese forslag


Mest lest



Søk i våre artikler

Bibelvers etter Tema

Artikkel utvalg


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er  i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Troens Bibelvers

Bli oppmuntret


Lev et Godt og Rettferdig liv fremfor Herren


Hvordan bli fylt med Den Hellige Ånd


Lev godt i Den Hellige Ånd


Lydighet mot Herren


Tilgivende Bibelvers


Familiens Bibelvers


Tolkning av

Matteus 12:45 - Demoner


Synden av Utroskap


Kampbønn for å bryte Demoners juridiske rettigheter


Kampvers 

mot demoniske angrep


Kampvers fra Bibelen


Synderens Bønn


Det grunnleggende om evig frelse


Du har Guds Kraft til å vitne


Faller i ånden som kommer   fra Gud?


    Hvordan bedømme om et Ord er fra Herren


Hva er bønn


Søk Herren


Gud gjør ikke

forskjell på folk


Du er hva du tenker


Nå som jeg er frelst

hva gjør jeg så?


Å bli forvandlet ved å

fornye ditt sinn


Søk etter Guds kunnskap


Be om frelse for

dine nære kjære


Den fullstendige

overgivelsen


Kunnskap og visdom vil hjelpe

å holde deg trygg


Hva er dåpen i

Den Hellige Ånd


Helliggjørelse


I mange rådgivere er det sikkerhet


Den falske doktrine

av universalisme


Søk etter

Guds kunnskap


Den Hellige Ånd

er vår hjelper


4 nivåer av åndelig

krigføring mot

demoniske ånder


Vokse i Guds kunnskap


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Bruk kunnskapen som

Gud vil gi deg


Jezebels Mest

Typiske Kjennetegn


Guds folk er ødelagt av

mangel på kunnskap


Beordre demoner om å tre tilbake så du kan

vitne riktig for noen


All kunnskap og visdom

kommer direkte fra Gud


Jezebels ånd


Kunnskap og visdom er

bedre enn alle materielle

ting i denne verden


Tegn på Demonisering


Demoners

juridiske rettigheter


Gå med andre vise

mennesker


Åndelig krigføringsverktøy


Bær ikke Nag til Herren


Hvordan tilbe Gud i Ånden


Kan en Kristen miste

sin frelse ?


Hvordan gjøre en selvbefrielse

fra Demoner


Frykten for Herren er begynnelsen av å motta kunnskap og visdom


Helliggjørelse


Hvorfor oppfører noen

kristne seg så dårlig


Åndelig Krigføring


Kunnskap, forståelse

og visdom


Bønnhemmeligheter


Et vist menneske vil ikke være partisk i dømming


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Endetiden

og Antikrists fall


Kunnskap og Visdom

er bedre enn alle....


Velg dine venner nøye


All kunnskap og visdom kommer direkte fra Gud


Frykten for Herren


Den Hellige Ånd


Den fullstendige overgivelsen


Kjærlighetens Kraft


Historien om Adam & Eva


Historien om Kong Salomo


Slutt aldri å høre på rettledning


Hvordan høre Guds stemme


Vokse i Guds kunnskap


Søk etter kunnskap

om Gud


Den Hellige Ånd er vår Hjelper, Lærer og Guide


Hvorfor verden

hater Jesus


Hold deg ydmyk når Gud begynner å frigjøre sin kunnskap til deg


Helbredende vers

fra Bibelen