Smith Wigglesworth om kraften i Guds ord

Du har sikkert hørt meg snakke om Smith Wigglesworth i noen av mine andre artikler. Han hadde et stort helbredende presteembete tidlig på midten av 1900-tallet.


Hvis Gud har noen form for hall of fame i himmelen, vil Smith Wigglesworth definitivt være i den. Den eneste boken han noensinne hadde lest var Bibelen.


En av de viktigste hemmelighetene til hans utrolige helbredende tjeneste var hans høye tro på Herren. På en skala fra 1-10 måtte han ha nær 10 - og det var derfor det var så mange mektige og dramatiske mirakler i hans tjeneste.


Han ble kalt "troens apostel" på grunn av hans høye tro på Herren. Han trodde alt han leste i Bibelen og var ikke redd for å tøye strikken med Herren. En av hans favorittord var: "Hvis Ånden ikke beveger meg, beveger jeg ham."


Jeg har nylig lest en av mine bøker om livet hans da jeg kom over en melding han hadde gitt til en gruppe tenåringer. Så snart jeg leste det, følte jeg at det var et direkte ord fra Herren.


Jeg vet ikke om han selv var klar over det, men jeg tror han mottok en profetisk strøm fra Den Hellige Ånd i denne spesielle meldingen. Han gir en melding om kraften i Guds ord. Jeg kommer til å frigjøre denne forkynnelsen til alle dere fordi jeg vil vurdere dette som en klassisk uttalelse om hvor kraftig Bibelen og de enkelte skriftverker egentlig er. Her var den eksakte meldingen han hadde gitt til denne gruppen tenåringer.

Meldingen


"Fyll ditt hode og ditt hjertet med Skriftene. Husk meningen i Ordet, med navnet på boken, kapitlet og verset, slik at du kan sitere Skriften riktig når du skal referere til den.


Når du gjør dette, sår du i ditt hjertets frø, hvor Guds Ånd kan spire fram. Han kan fra tid til annen minne deg på det som du en gang har husket. Du må være så gjennombløt med Guds ord, du må bli fylt med det, slik at du selv er en levende epistel, kjent og lest av alle mennesker.


Troende er sterke bare når Guds Ord holder seg i dem. Guds ord er ånd og liv til de som mottar det i enkel tro, og det er en bekrefter for alle som erkjenner sin vakling.


Kjenn din bok, lev den, tro den, og adlyd den. Skjul Guds ord i ditt hjerte. Det vil redde din sjel, lette kroppen din, opplyse ditt sinn. Guds ord er fullt og endelig, ufeilbarlig, pålitelig og oppdatert, og vår holdning til det må være en udiskuterbar lydighet.


Hvis noe er i Bibelen, så er det slik; det er ikke engang der for å bli bedt om; det er der til å bli mottat og handle etter. Inaktivitet i troen er en røver som stjeler velsignelse. Forhøyelsen kommer av handling, ved å bruke det vi har og hva vi vet. Ditt liv må være å gå fra tro til tro."

Konklusjon


Smith Wigglesworth hadde 3 andre favorittord som jeg føler er veldig fengende. Dette er sanne ord av kunnskap og visdom.

"Stor tro er et produkt av store kamper"


"Store vitnesbyrd er resultatet av store tester"


"Store triumfer kan bare komme ut av store prøvelser"

Bibelen refereres til som Guds frø. Som han sier, når du leser Bibelen, går de enkelte skriftvers inn i deg som frø. Den Hellige Ånd vil da ta kunnskapen som er i disse versene (frøene) og starte det han kaller spiringprosessen.


Med andre ord, vil Den Hellige Ånd begynne å produsere god frukt i livet ditt og begynne å forvandle deg til den typen person som Gud ønsker at du skal bli i Ham.


Men Den Hellige Ånd trenger alltid kunnskap til å jobbe med, og de enkelte skriftversker gir ham kunnskapen hvor han kan starte helliggjørelsesprosessen i deg. Det er Ordet og Ånden i samarbeid som vil starte helliggjørelsesprosessen for hver troende.


For de av dere som ønsker å lese en veldig god bok om denne mannen, er det en liten 157-siders pocketbok med tittelen "Smith Wigglesworth - Troens Apostel". Forfatteren er Stanley Howard Frodsham. Det snakkes om alle hans hemmeligheter og mange av de utrolige helbredelsene han hadde i hans tjeneste.


I tillegg til det kraftige helbredende minesteriet som han hadde med Herren, var han også en kraftig evangelist som har vunnet mange sjeler til Guds rike. Han reiste gjennom det meste av Europa og USA.


I min undersøkelse av denne mannen og hans liv i Herren - kan han ha vært en av de største ørnene som noen gang har gått denne jorden. Han plugget virkelig inn i den sanne kraften av Gud, og Gud brukte ham mektig til å få folk frelst, helbredet og overgitt.


Det morsomme ved ham er at de fleste kristne aldri har hørt om ham. Han var ikke-religiøs. Han tilhørte ikke noen kirke eller kirkesamfunn, og han gikk der hvor den Hellige Ånd ville lede ham til daglig.


Han fulgte perfekt ledelsen han mottok fra Den Hellige Ånd til daglig, hvor han skulle gå, hva han skulle gjøre, og hvem han skulle se.


De sier hans andre hemmelighet, foruten hans høye tro på Herren, var hans evne til å samsvare med og følge Den Hellige Ånds ledelse på en daglig basis - og det er dette det å være en ekte ørn for Gud handler om.


Ørner må lære å fly på sterke oppvinder for å kunne fly til høyder som ingen andre fugler kan. På samme måte må Guds ørn være i stand til å samsvare med og følge Den Hellige Ånds ledelse hver dag hvis de ønsker å kunne utrette store ting for Gud.


Det er derfor jeg kaller Smith Wigglesworth for en ekte Guds ørn - fordi han var i stand til å mestre evnen til å kunne lese og beveges med Den Hellige Ånd på daglig basis.



Smith Wigglesworth : Troens apostel

Frodsham, Stanley Howard


Smith Wigglesworth Blog



Tilbake til artikkelsamlingen innsikt