Hold fast ved Herren

Nå er det tiden for å søke Gud

Du ber, du har lest bøker og sett på videoer om Gud, og grunnen til dette er at Gud selv har ledet deg til Ham. Han ønsker at du skal søke etter Ham så mye som mulig gjennom dine dager. Han ønsker at du skal være et lys i denne mørke verden. Så nå er det tid for, ja tid for å søke Gud som du aldri har søkt Ham før, nå er det tid for å virkelig bli

fylt med Den hellige ånd.

Skriftversene jeg vil liste i denne artikkelen vil gi oss et annet stort, grunnleggende, fundamentalt prinsipp om at vi alle må jobbe med vår tenkemåte og vandring med Herren.


Som du vil se hvordan Herren har formulert alle disse spesifikke versene, er dette en annen alt-eller-ingenting kommando som blir gitt til oss av vår Herre.


Bunnlinjen - når du har inngått en sann, full overgivelse med Herren, hvor han nå vil være den som fører deg til Hans perfekte plan for livet ditt - kan du aldri vende tilbake, slutte eller kaste inn håndkleet på ham.

Kjemp med Gud alt du vil, kast så mange raserianfall mot ham som du vil, men kom aldri til det punktet med Gud hvor du forteller ham at du skal gi ham opp og gå ut av hans spillfelt. Alle de store kraftversjonene jeg vil liste i denne artikkelen, forteller oss om å gjøre følgende med Herren:

  • Hold fast ved Herren


  • Hold fast erkjennelsen av vårt håp uten å vakle


  • Hold fast i vår tillit til Herren


  • Hold fast til livets ord


  • Ikke kast bort din tillit i Herren


  • Ikke slutt å følge ham


  • Hold ditt hjerte fast


  • Vær trofast til døden


  • Stå fast i troen


  • Fortsett i troen, fast og stødig


  • Kjemp troens gode kamp

  • Kjør løpet med utholdenhet


  • Bli ikke treg


  • Vær en overvinner


  • Fullfør løpet

Alle de ovennevnte nøkkelfrasene er en ekte munnfull!


Når du leser hver og en av dem, det ene rett etter det andre, kommer meldingen høyt og tydelig fra vår Herre.


Med det samme vi har inngått en sann, full overgivelse med Herren hvor Han nå vil være Den som leder og styrer våre liv i den retningen som Han vil ha det til å gå i, kan vi aldri endre kurs eller forlate Ham.

Gud er nå kapteinen på vårt skip. Gud er nå vår sjels hyrde. Gud vil nå lede oss hvert skritt på veien i vår nye vandring og reise med Ham.


Vi tilhører nå Gud, arbeider for Gud og lever for Gud - bokstavelig talt   til dagen vi dør og avgår fra dette livet.

Som vi alle vet, kan dette livet virkelig være tøft til tider - og ingen kommer gjennom dette livet uten å måtte møte en viss mengde problemer, motgang og konflikter.


Vi må alle gå igjennom ulike typer stormskyer fra tid til annen - ingen unntak!


Det er veldig enkelt å ha høy grad av tro på Gud når alt går godt og bra, og du har ingen sorger eller problemer i verden. Men la den første tunge stormskyen komme og slå på døren din, og mange kristne vil begynne å bli svake i knærne, begynne å få panikk, og så begynne å stille spørsmål om Gud og Hans visdom.

Plutselig begynner deres høye trosnivå i Herren å vakle og de begynner å tvile på at Gud kan håndtere motgangen som nå har slått dem.


Som kristne må vi innse at det alltid kommer til å være en viss mengde trøbbel, trengsel og forfølgelse i denne verden - og at denne typen problemer vil treffe både troende og ikke-troende.


Ingen kommer ut av dette livet uten å måtte møte en viss mengde problemer og motgang, og for noen vil denne motgangen bli ekstrem og traumatisk.

Jesus og en liten gutt

Våre daglige nyheter viser oss hver dag hva noen mennesker blir tvunget til å ta imot og utholde.


Som et resultat av den falne og forbannede verden som vi alle blitt født inn i som følge av det som skjedde i historien med Adam og Eva, ikke bare er vi låst ved å måtte kjempe mot demoniske ånder og dårlige og onde mennesker fra tid til annen, men vi er også låst med å møte alle de forskjellige typer naturulykker og katastrofer som kan oppstå i øyeblikket.


Orkaner, tornadoer, jordskjelv, flom, bilulykker, naturlige uhell og ulykker rundt hjemmet og på arbeidsplassen, og ulike typer sykdommer og lidelser, kan alle treffe noen av oss når som helst.


Alle disse forskjellige typer naturulykker, katastrofer og sykdommer er biproduktet til denne fallne og forbannede verden.


Dette etterlater nå alle kristne med ett av to valg når de personlig rammes av en av disse stormskyene.


Du kan enten bli sint på Gud, miste din tro på Ham og hvordan Han håndterer livet ditt, og så kaste inn håndkleet og forlate Ham - eller du kan holde stand og fortelle Gud at du ikke kommer til å forlate Ham, uansett hva livet, helvete, eller djevelen prøver å kaste på deg.

Når du leser versene jeg vil liste nedenfor, spesielt noen av nøkkelfrasene i disse versene, som jeg har fremhevet i punktene ovenfor, er det ingen tvil om hva Gud Faderen ønsker oss alle å gjøre.


Han ønsker at vi alle skal være sanne, lojale og trofaste mot Ham til vårt siste døende åndedrag. Han ønsker at vi alle skal holde fast til Ham uten å tvile og vakle.


Alle disse versene forteller oss at dette livet vil bli tøft til tider.


Som et resultat må vi løpe det løp som Gud har lagt fram for oss med intensjoner om å prøve å vinne det og forsøke å fullføre det.


Vi må løpe dette løpet med utholdenhet, sikkerhet og formål. Vi må løpe dette løpet for å gjøre det beste og være det beste vi kan være til det Gud kaller på oss å gjøre for Ham i dette livet.


Dette betyr at når vi blir slått til bakken med et hvilket som helst ondt torpedo-skudd, må vi reise oss opp igjen, tørke av støv og blod på buksene våre, fortelle Gud at vi ikke kommer til å øse det ut på Ham, at vi vil holde kursen med ham - og så komme oss tilbake til livets lek og fortsette den veien som Gud har satt opp for at vi skal følge i ham.

Gud har allerede fortalt oss i hans Ord at hvis vi mister motet på dagen for enhver form for motgang, at vår styrke vil bli vurdert å være liten i hans øyne.


Gud ønsker at vi alle skal lære å bli gode soldater av Jesus Kristus, for å lære å bli sanne seirende og overvinnere i dette livet - og den eneste måten du kan lære å bli en sann seirende og en sann overvinner i dette livet er ved å være villig til å ta på seg enhver form for stormsky som kan komme din vei.

Du kan ikke bli en overvinner og seirende i dette livet med mindre du allerede har overvunnet noen form for prøvelse og trengsel.


Som et resultat, kan noen av de prøvelser og trengsler som kan komme deg i dette livet, faktisk tillates av Herren å komme mot deg til din egen fordel, trening og helliggjørelse.

Jeg vil igjen bryte disse versene ned under 4 separate bildetekster. Undersøk disse versene svært nøye og sørg for at du får denne store åpenbaringen arbeidet inn i tankegangen din med hvordan du ser på og mener om ting i dette livet.


Som en del av din helliggjørelsesprosess i Herren, bør denne åpenbaringen om å holde fast ved Herren, være øverst på listen din.


Dette er et stort, grunnleggende prinsipp som du vil ønske å bearbeide, innblande og innpodet i tankegangen din med hvordan du ser og tenker på ting i dette livet.

Få det avgjort en gang for alle i ditt sinn og i ditt hjerte at du vil være fullt forpliktet til Herren for resten av ditt jordiske liv, og at du aldri vil noensinne svikte ham.


Få det avgjort en gang for alle at du vil holde kursen med Herren, uansett hva livet, helvete, eller djevelen prøver å kaste mot deg - og at du vil ha full tro, tillit og stole på at Gud vil hjelpe deg med å få deg gjennom enhver form for stormsky som kan komme mot deg - uansett hvor mørkt og ondskapsfull denne stormskyen kan se ut å være for deg.


Du må sette ansiktet ditt som flint, dra ditt slagsverd, som er Guds ord, og ta stormskyens hode ved å opererende under Guds salvelse, kraft og retning.


Guds kraft, kunnskap og visdom er alt der for at du skal kunne håndtere enhver form for stormsky som kan komme din vei, så lenge du er villig til å holde fast til Ham, og så være villig til å bli ledet av Den Hellige Ånd om akkurat hvordan du skal håndtere det.

Bibelvers om å holde fast ved Herren


1. Holde fast ved Herren


Disse første syv versene vil alle bruke de spesifikke ordene om å holde fast til Herren, holde fast på vår første bekjennelse til Ham, holde fast på vår tillit til Ham, og holde fast i Hans Ord om Livet .


Med andre ord, hold fast til Herren, og aldri, la Han slippe - uansett hvor dårlige ting som kan komme fra tid til annen, og uansett hvor alvorlig stormskyen kan være som forsøker å komme imot deg.

  • "Hiskia satte sin lit til Herren...Han holdt seg nær til Herren og vek ikke fra ham. Han holdt de bud som Herren hadde pålagt Moses...Herren var med ham, og han hadde lykken med seg i alt han tok seg fore. (2.Kongebok.18:5~7)


  • "En god mann..."Han er ikke redd for onde rykter, hans hjerte er rolig og trygt i Herren. Hans hjerte er grunnfestet, uten frykt. Til slutt får han se at fienden faller." (Salmene 112:7~8)


  • "La oss holde urokkelig fast ved bekjennelsen av håpet, for han som ga løftet, er trofast." (Hebreerne.10:23)


  • "Men som sønn er Kristus satt til å styre hans hus. Og hans hus er vi, så sant vi holder fast på frimodigheten og det håpet som vi er stolte av." (Hebreerne.3:6)


  • "Se til, søsken, at ingen av dere blir onde og vantro i hjertet og faller fra den levende Gud. Dere skal heller oppmuntre hverandre hver dag, så lenge det heter «i dag», så ingen av dere skal la seg bedra av synden og bli forherdet. Vi har jo del i Kristus, så sant vi helt til det siste holder fast på det grunnlaget vi hadde i begynnelsen." (Hebreerne.3:12~14)


  • "Kast ikke vekk frimodigheten! For den gir stor lønn. Dere trenger utholdenhet, så dere kan gjøre Guds vilje og vinne det som er lovet." (Hebreerne.10:35~36)


  • "...arbeid på deres egen frelse med respekt og ærefrykt. For det er Gud som er virksom i dere, så dere både vil og gjør det som er etter Guds gode vilje. Gjør alt uten murring og misnøye, så dere kan være uklanderlige og rene, Guds barn uten feil midt i en vrang og villfaren slekt. Dere stråler blant dem som stjerner på nattehimmelen når dere holder fast på livets ord, og da skal jeg få den ros på Kristi dag at løpet mitt og strevet mitt ikke har vært forgjeves.(Filipperne.2:12~16)

Det første verset legger det perfekt ut for oss alle. Det snakker om kong Hiskia. Det står at han holdt fast til Herren og at han ikke vek fra Ham.


Som et resultat fortsetter dette verset å fortelle oss at "Herren var med ham" og at "han lykkes med hva han enn gjorde."


Det sjette verset fra Hebreerne 10:35 forteller oss at hvis vi ikke kaster bort vår tillit til Herren og holder ut til slutt, med utholdenhet i å gjøre Guds vilje for våre liv, da vil vi «motta løftet».


Legg også merke til i det femte verset fra Hebreerne 3:12, der det står at det er en ond ting å ha noen form for et hjerte av vantro i Herren. Enhver form for vantro i Herren og ønske om å forlate ham, anses å være et slags ondt hjerte av Herren.

Dette er svært sterke ord som blir gitt til oss av vår Herre. Gud har   laget oss alle for seg selv og han vil ikke bli avslått.


Denne åpenbaringen som blir gitt til oss av Herren, viser oss alle at vi må lære å stole fullt ut på Ham, følge ham fullt og være villig til å holde fast til Ham uten noen form for vakling eller tvil i vår ende.

2. Vær trofast til døden


Disse neste 5 versene tar det nå et skritt videre. Ikke bare skal vi holde fast til Herren, men vi skal holde fast til Ham til den dagen vi bokstavelig talt dør.


Det første verset jeg vil liste nedenfor, sier at vi skal "være trofast til døden".


Resten av versene fortsetter så med noen svært sterke setninger som blir brukt i dem, for at vi skal «stå fast i troen», at vi skal «fortsette i troen, forankret og stødig», og at vi skal "Kjempe troens gode kamp."


Sett alle disse versene sammen med de som er oppført i den første bildeteksten, og Gud forteller oss alle høyt og tydelig at Han ikke vil at noen av oss, uansett grunner, aldri skal vurdere å forlate eller svikte Ham i dette livet. Vi skal være sanne, lojale og trofaste mot Ham til vårt siste døende åndedrag.

  • "Vær ikke redd for det du skal lide!...Vær tro til døden, så skal jeg gi deg livets seierskrans." (Åpenbaringen.2:10)


  • "Vær våkne, stå fast i troen, vær modige og sterke!" (1.Korinter.16:13)


  • "Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og stødige, uten å la   dere rive bort fra håpet som evangeliet gir." (Kolosserne.1:23)


  • "Strid troens gode strid og grip det evige liv som du er kalt til, det som du bekjente deg til da du bar fram den gode bekjennelsen for mange vitner." (1.Timoteus.6:12)


  • "...Herren verner de trofaste..." (Salmene.31:24)

Legg merke til at det siste verset forteller oss at Herren vil bevare dem som vil forbli trofaste mot Ham i dette livet. Ikke bare vil Gud åpenbart bevare deg for det neste livet som kommer, som vil være himmelen, men han vil også bidra til å holde deg bevart riktig i dette livet med alle de forskjellige typer motganger som muligens kan komme til deg. Med andre ord kan Gud hjelpe deg å holde deg fysisk, mentalt og åndelig i ett stykke mens du reiser gjennom dette jordiske livet.


3. Vær en Overvinner i Herren


Disse neste seks versene vil passe veldig pent til de som er nevnt ovenfor om å være trofaste mot Herren til ditt siste døende åndedrag.


Disse neste versene forteller oss at vi må lære å være en overvinner i dette livet, og at hvis vi gjør det, vil det bli gitt oss noen fantastiske belønninger når vi går inn i himmelen.


Det første verset vil legge det perfekt ut for oss at vi ikke bare må bli en god overvinner i dette livet, men vi må også holde Guds verk helt til enden.


Med andre ord må vi fullføre det som Gud kaller oss til å gjøre for Ham i dette livet.


Og hvis vi gjør det, vil Jesus gi oss en slags makt over nasjonene i det kommende tusenårsriket og deretter til slutt i den nye himmelen og den nye jorden.


Jesus forteller oss også at hvis vi lærer å bli en god overvinner i dette livet, vil våre navn ikke bli utelukket fra hans bok av livet, og at han vil bekjenne våre navn for sin far og hans engler i himmelen.

  • "Den som seirer og holder seg til mine gjerninger helt til det siste, skal jeg gi makt over folkene:" (Åpenbaringen.2:26)


  • "Den som seirer, vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, slik jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone." (Åpenbaringen.3:21)


  • "Den som seirer, skal bli kledd i hvitt, og jeg vil aldri stryke navnet hans ut av livets bok, men kjennes ved navnet hans for min Far og hans engler." (Åpenbaringen.3:5)


  • "Jeg mener ikke at jeg alt har nådd dette, eller alt er fullkommen, men jeg jager fram mot det for å gripe det, fordi jeg selv er grepet av Kristus Jesus." (Filipperne.3:12)


  • "Jeg har stridd den gode strid, fullført løpet og bevart troen. Nå ligger rettferdighetens seierskrans klar for meg. Den skal Herren, den rettferdige dommer, gi meg på den store dagen, ja, ikke bare meg, men alle som med kjærlighet har ventet på at han skal komme."  (2.Timoteus.4:7~8)


  • "For Gud er ikke urettferdig så han glemmer det dere har gjort, og den kjærlighet dere har vist hans navn ved å tjene de hellige, nå som før. Vi ønsker bare at hver og en av dere helt til det siste må vise like stor iver etter å bevare håpets fulle overbevisning. Da må dere ikke være likegyldige, men ha dem til forbilde som på grunn av tro og utholdenhet arver det som Gud har lovet." (Hebreerne.6:10~12)

Legg merke til i fjerde og femte vers at apostelen Paulus forteller oss at vi ikke bare må bekjempe troens gode kamp, men vi må også fortsette å presse på så vi kan fullføre løpet som Gud har lagt fremfor oss.


Med andre ord må vi ikke bare holde fast ved Herren, men vi må også holde fast ved Herren med det formål å fullstendig fullføre de gjerningene Han kaller oss til å gjøre for Ham i dette livet.


Det siste verset legger pynten på hele kaken når det står at Gud selv ikke vil glemme hva vi er villige til å gjøre for Ham i dette livet.


Han forteller oss at hvis vi er villige til å holde fast til Ham helt til slutt, og ikke bli treg i de jobbene vi skal gjøre for Ham, at vi vil motta noen svært spesielle belønninger når vi kommer inn i himmelen.


4. Jesus er vår tros forfatter og ferdiggjører


Som et siste notat vil disse tre siste versene bidra til å forklare noe for deg, slik at du ikke lar frustrasjon og motløshet svekke deg når du treffer noen nedturer i din vandring med Herren.


Som vi alle vet kan dette livet være en ekte berg og dalbane til tider. Du vil ha gode dager, og du vil ha dårlige dager. Du vil ha årstider som vil være gode og fruktbare, og du vil ha årstider som vil være tørre og magre.


Når du går inn i sesonger som blir litt tørt og magert, bli ikke motløs eller skuffet.


Så lenge du vet at du er i Guds perfekte vilje for livet ditt, vil ingenting annet bety noe.


Det første verset jeg vil liste nedenfor, forteller oss at Jesus er "forfatter og ferdiggjører av vår tro".


De to siste versene vil fortelle oss at når Jesus har begynt dette gode arbeidet i oss - at han vil sørge for at det blir ordentlig "fullført", og at han også vil sørge for å holde det helt til slutten. Så ikke bare får vi Jesus til å fortelle oss nøyaktig hva det er vi skal gjøre for Ham i dette livet, men han vil også være sikker på at vi fullt ut gjennomfører og fullfører alt han kaller oss til å gjøre for Ham i dette livet .


Hva disse versene forteller oss, er at siden Jesus nå vil være den som fører oss inn i sin fars perfekte plan for våre liv, gjør dette nå Jesus som den offisielle forfatteren av vår tro. Med andre ord, vil Jesus nå være den Ene til å skrive historien og skriften av vårt liv. Denne rett tilhører ikke oss eller noen andre i vårt liv.


For de av dere som kan bli frustrert og skuffet over hvordan livet ditt i Herren har utviklet seg på dette tidspunktet, tygg hardt på åpenbaringen som er i disse tre siste versene.

Uansett hvor du er akkurat nå i vandring med Herren, innse at Gud vil fullføre alt som Han har på lageret for deg i dette livet.


Gud, som forfatter og avslutter av din tro, har startet historien om livet ditt, og Han vil sørge for at Han får alt riktig fullført med deg, før det er din tid å avvike fra dette livet.

Ikke bare vil Gud personlig holde deg og de gjerningene du vil gjøre for Ham i dette livet, men han vil også sørge for at du får alt gjort som må gjøres før dagen din under solen er endelig over.


Siden Gud er perfekt, betyr dette at Han helt vil starte og fullføre historien om livet ditt i Ham nede på denne jorden.

  • "...så la oss legge av alt som tynger, og synden som så lett fanger oss inn,  og med utholdenhet fullføre det løpet som ligger foran oss, med blikket festet på ham som er troens opphavsmann og fullender, Jesus. For å få den gleden han hadde i vente, holdt han ut på korset uten å bry seg om skammen, og nå har han satt seg på høyre side av Guds trone. Ja, tenk på ham som holdt ut en slik motstand fra syndere, så dere ikke blir trette og motløse." (Hebreerne.12:1~3)


  • "Og jeg er trygg på at han som begynte sin gode gjerning i dere, skal fullføre den – helt til Jesu Kristi dag." (Filipperne.1:6)


  • "Derfor er det jeg lider, men jeg skammer meg ikke, for jeg vet hvem jeg tror på. Og jeg er overbevist om at han har makt til å ta vare på det som er blitt betrodd meg, helt til dagen kommer." (2.Timoteus.1:12)

Legg også merke til i det første verset, som Gud forteller oss at han legger ut et "løp" foran oss.


Dette løpet er vårt kall i Ham. Dette løpet er stien, veien og retningen vi tar i ham når vi overgir våre liv fullt ut til Ham for Hans rettledning og håndtering.


Når du går inn i denne fulle overgivelsen med Herren, vil Jesus nå bli forfatteren og ferdiggjøreren av din tro og din egen personlige historie i Gud.


Som forfatter og ferdiggjører av din tro vet Gud nøyaktig hvor han vil ta deg til og akkurat hvordan du skal komme deg dit.


Alt du må være villig til å gjøre, er å følge Den Hellige Ånds daglige ledelse, og Gud vil da personlig sørge for at du fullt ut oppnår alt Han vil for at du skal få gjort for Ham i dette livet.

Konklusjon


Selv om alle de ovennevnte skriftstedene forteller oss at vi aldri bør overveie å gi  vår Herre opp, skjønner vi at Gud fortsatt respekterer din frie vilje, og Han vil aldri tvinge deg til å følge Ham eller tvinge deg til å være lojal og trofast mot ham.


Du vil alltid være fri til å forlate Ham, svikte Ham, eller gi Ham opp når som helst du vil.


Det er ingen lenker rundt nakken din.


Du er fri til å gå når som helst du vil.


Men når du virkelig studerer alle de spesifikke ordene i disse versene, kan du fortelle om den sterke formuleringen som brukes, og av tonen og intensiteten i disse versene, at vi aldri, aldri skal friste vår skjebne eller vår hånd med Herren ved å være villig til å forlate ham.


Når du er blitt frelst og født på ny og gjort Jesus til både Herre og Frelser i ditt liv - innse at du ikke lenger er din egen, mye mindre tilhører noen andre i dette livet.


Jesus har nå brakt deg tilbake med det blodet som Han personlig har kastet for deg på korset.


Som et resultat tilhører ditt liv nå Ham, og Ham alene.


Når du har gjort Jesus til den virkelige Herre over livet ditt, må du virkelig takle denne åpenbaringen at vi skal holde fast til Ham til den dagen vi bokstavelig talt avgår fra dette livet.


Når du har inngått denne fullstendige overgivelsen med Herren, har du nå offisielt krysset over til et reelt punkt uten noen vei tilbake.


Vi vet alle hvor grovt og tøft dette livet kan bli til somme tider. Men uansett hva livet eller djevelen kan prøve å kaste deg, husk hva for en allmektig Gud vi tjener og følger.


Hvis og når noen form for en alvorlig stormsky noensinne kommer deg i dette livet - husk - du vil ha ett av to valg.


Du kan enten få panikk, bli sint på Gud for å tillate den å komme din vei, for så å forlate Ham - eller du kan holde fast på din tro og stole på Ham, og ha full tro og tillit til at Han vil hjelpe deg med å håndtere og komme deg gjennom stormskyen.


Alle de ovennevnte versene fra vår Bibel er like klare som de kan være på dette spørsmålet. Det er ikke noe mer som Herren kan fortelle deg med den åpenbaringen han har i alle disse versene.

Bunnlinjen - ta beslutningen om at du vil være sann, lojal og trofast mot Herren til ditt siste døende åndedrag, og da vil absolutt ingenting føre til at du vingler, vakler eller forandrer kursen i Ham.


Hold fast på Herren, og han vil holde fast på deg - uansett hvilken slags stormsky som kan komme og banke på døren din!

KONGENES KONGE, JESUS KRISTUS.

Søk Gud!



Stikkord index


Artikkel index


Lese forslag


Mest lest



Søk i våre artikler

Bibelvers etter Tema

Artikkel utvalg


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er  i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Troens Bibelvers

Bli oppmuntret


Lev et Godt og Rettferdig liv fremfor Herren


Hvordan bli fylt med Den Hellige Ånd


Lev godt i Den Hellige Ånd


Lydighet mot Herren


Tilgivende Bibelvers


Familiens Bibelvers


Tolkning av

Matteus 12:45 - Demoner


Synden av Utroskap


Kampbønn for å bryte Demoners juridiske rettigheter


Kampvers 

mot demoniske angrep


Kampvers fra Bibelen


Synderens Bønn


Det grunnleggende om evig frelse


Du har Guds Kraft til å vitne


Faller i ånden som kommer   fra Gud?


    Hvordan bedømme om et Ord er fra Herren


Hva er bønn


Søk Herren


Gud gjør ikke

forskjell på folk


Du er hva du tenker


Nå som jeg er frelst

hva gjør jeg så?


Å bli forvandlet ved å

fornye ditt sinn


Søk etter Guds kunnskap


Be om frelse for

dine nære kjære


Den fullstendige

overgivelsen


Kunnskap og visdom vil hjelpe

å holde deg trygg


Hva er dåpen i

Den Hellige Ånd


Helliggjørelse


I mange rådgivere er det sikkerhet


Den falske doktrine

av universalisme


Søk etter

Guds kunnskap


Den Hellige Ånd

er vår hjelper


4 nivåer av åndelig

krigføring mot

demoniske ånder


Vokse i Guds kunnskap


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Bruk kunnskapen som

Gud vil gi deg


Jezebels Mest

Typiske Kjennetegn


Guds folk er ødelagt av

mangel på kunnskap


Beordre demoner om å tre tilbake så du kan

vitne riktig for noen


All kunnskap og visdom

kommer direkte fra Gud


Jezebels ånd


Kunnskap og visdom er

bedre enn alle materielle

ting i denne verden


Tegn på Demonisering


Demoners

juridiske rettigheter


Gå med andre vise

mennesker


Åndelig krigføringsverktøy


Bær ikke Nag til Herren


Hvordan tilbe Gud i Ånden


Kan en Kristen miste

sin frelse ?


Hvordan gjøre en selvbefrielse

fra Demoner


Frykten for Herren er begynnelsen av å motta kunnskap og visdom


Helliggjørelse


Hvorfor oppfører noen

kristne seg så dårlig


Åndelig Krigføring


Kunnskap, forståelse

og visdom


Bønnhemmeligheter


Et vist menneske vil ikke være partisk i dømming


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Endetiden

og Antikrists fall


Kunnskap og Visdom

er bedre enn alle....


Velg dine venner nøye


All kunnskap og visdom kommer direkte fra Gud


Frykten for Herren


Den Hellige Ånd


Den fullstendige overgivelsen


Kjærlighetens Kraft


Historien om Adam & Eva


Historien om Kong Salomo


Slutt aldri å høre på rettledning


Hvordan høre Guds stemme


Vokse i Guds kunnskap


Søk etter kunnskap

om Gud


Den Hellige Ånd er vår Hjelper, Lærer og Guide


Hvorfor verden

hater Jesus


Hold deg ydmyk når Gud begynner å frigjøre sin kunnskap til deg


Helbredende vers

fra Bibelen

KONGENES KONGE, JESUS KRISTUS.

Søk Gud!



Stikkord index


Artikkel index


Lese forslag


Mest lest



Søk i våre artikler

Bibelvers etter Tema

Artikkel utvalg


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er  i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Troens Bibelvers

Bli oppmuntret


Lev et Godt og Rettferdig liv fremfor Herren


Hvordan bli fylt med Den Hellige Ånd


Lev godt i Den Hellige Ånd


Lydighet mot Herren


Tilgivende Bibelvers


Familiens Bibelvers


Tolkning av

Matteus 12:45 - Demoner


Synden av Utroskap


Kampbønn for å bryte Demoners juridiske rettigheter


Kampvers 

mot demoniske angrep


Kampvers fra Bibelen


Synderens Bønn


Det grunnleggende om evig frelse


Du har Guds Kraft til å vitne


Faller i ånden som kommer   fra Gud?


    Hvordan bedømme om et Ord er fra Herren


Hva er bønn


Søk Herren


Gud gjør ikke

forskjell på folk


Du er hva du tenker


Nå som jeg er frelst

hva gjør jeg så?


Å bli forvandlet ved å

fornye ditt sinn


Søk etter Guds kunnskap


Be om frelse for

dine nære kjære


Den fullstendige

overgivelsen


Kunnskap og visdom vil hjelpe

å holde deg trygg


Hva er dåpen i

Den Hellige Ånd


Helliggjørelse


I mange rådgivere er det sikkerhet


Den falske doktrine

av universalisme


Søk etter

Guds kunnskap


Den Hellige Ånd

er vår hjelper


4 nivåer av åndelig

krigføring mot

demoniske ånder


Vokse i Guds kunnskap


Prøvelser og trengsler

testing av din tro