3. Bønn hemmelighet 

Gud vil høre de rettferdiges bønner

Gud vil høre de rettferdiges bønner

Bønn hemmelighet nr.1 - Å etablere et godt personlig forhold til Herren vil få deg inn i døren med Ham, slik at han nå vil være villig til å høre dine bønner.


Bønn hemmelighet nr. 2 - Sørg for at dine bønner alltid retter seg mot Hans perfekte vilje for deg og ditt liv, øker dramatisk sjansene for at Gud faktisk svarer på noen av dine personlige bønner.

Dette vil nå lede oss rett inn i Bønnhemmelighet nr.3.


Før jeg begynner å gå inn i noen av de tyngre aspektene ved å faktisk flytte inn i bønn med Herren - er det en hemmelighet som jeg først må snakke om for å bidra til å øke sjansene dine for å få Gud til å svare på flere av dine personlige bønner.


Hvis du ikke er fullstendig klar over denne neste bønnhemmeligheten, og du ikke holder fast på det - så er det en veldig god sjanse for at Gud ikke engang vil lytte til det du har å si, mye mindre villig til engang å vurdere å svare på noen av dine spesifikke bønner.

Versene jeg vil liste i denne artikkelen er alle veldig rett frem og trenger ingen fancy tolkning. De betyr nøyaktig hva de sier.


Disse spesielle versene forteller oss at Gud ikke vil høre bønnene til noen som ikke holder hans bud - fra noen som ikke lever et rettskaffent liv i hans øyne.


La oss si at vi har alle blitt gjort helt rettferdige i Gud Faderens øyne, som et resultat av at Jesus Kristus døde på korset for alle våre synder. Jesu rettferdighet er nå blitt tilskrevet oss.


Dette gir imidlertid ikke oss tillatelse og retten til å fortsette å synde. Selv om vi alle har blitt gjort helt rettferdige for Gud`s øyne som følge av det Jesus gjorde for oss på korset, må vi fortsatt gjøre vårt ytterste for å prøve å leve et godt og rettferdig liv, og holde oss borte fra alle uakseptable synder i Gud Faderens øyne.


Denne spesielle bønn hemmeligheten er en viktig grunn til at noen kristne ikke har så mye suksess i deres bønn med Gud Faderen.


Som du vil se i versene jeg vil liste i denne artikkelen, forteller Bibelen oss alle høyt og klart at våre stier må være ganske så rene for at Gud skal ville jobbe med oss i hans bønnerom.


Vær imidlertid oppmerksom på at dette ikke betyr at du må være helt perfekt. Vi har alle våre tøffe kanter, våre karaktersvakheter og feil, og våre små laster som vi har vanskelig for å seire over.

Jeg tror at det er en viss grad av slakk med Herren for noen av våre mindre ufullkommenheter og moralske svakheter. Ingen av oss blir noensinne den fjerde personen av Den Hellige Treenighet. Dette var grunnen til at Jesus måtte komme og dø for oss alle - på grunn av syndens natur som vi alle ble født inn i, i denne verden, allikevel fortsetter det konstant å skape trøbbel for oss.


Gjennom artikkelen som jeg navnga "Helliggjørelse", vil Gud Faderen starte den prosessen med å helliggjøre oss i dette livet så snart vi blir frelst og født på nytt.


Men denne helliggjørelsesprosessen er en progressiv og stadig pågående prosess som vil fortsette for resten av livet. Som et resultat må vi alltid fortsette å jobbe med Herren på å la Ham støpe, forme og forvandle oss til et bedre og mer hellig folk.


Når du fortsetter å vokse i denne helliggjørelsesprosessen hvor Gud Faderen nå sakte begynner å danne og forme deg i det eksplisitte bildet av Hans Sønn Jesus Kristus - vil du oppdage en hovedting som vil begynne å skje med deg i Herren - og den ene, og det viktigste som vil skje er at du vil begynne å se grenselinjene som Gud vil sette opp for deg og ditt liv.


Disse grenselinjene er linjer som blir trukket i sanden av Herren hvor du kan gå i dette livet og hvor du ikke kan gå - hva du kan gjøre og hva du ikke kan gjøre.


Gud vil gjøre det veldig klart for deg gjennom Den Hellige Ånd`s overbevisninger om hvor langt du kan gå med Ham med visse problemer. Og det er her du virkelig må holde deg på toppen av spillet med Herren, dersom du vil beholde alt det som kjører og flyter jevnt når du vandrer i Guds perfekte plan og skjebne for livet ditt.


Disse neste settene av vers forteller oss følgende:

  • At den effektive, ivrige bønn til en rettferdig mann vil gavne mye.


  • At Gud vil svare på våre bønner hvis vi holder hans bud.


  • At Gud vil høre og svare på de rettskaffnes bønner.


  • Men at Gud ikke vil høre eller svare på bønnene til dem som ikke adlyder hans bud.

Et av versene jeg vil liste nedenfor er veldig ekstremt og intenst. Dette verset sier at dine synder og misgjerninger bokstavelig talt vil skille deg fra Gud, og at Han vil vende sitt ansikt bort fra deg og ikke engang høre dine bønner og klager.


Selv om Jesus allerede er død på korset for alle våre synder - kan vi ikke bruke dette som en unnskyldning for å gå tilbake til områder som vi vet at Gud ikke vil at vi stiger inn i.


Perfekte eksempler på noen områder hvor kristne virkelig kan komme seg til store problemer med Herren, er utroskap, bruk av rusmidler, misbruk av alkohol, verbalt og eller fysisk misbruk av sine barn eller deres ektefeller, eller holder noen form for stor utilgivenhet mot andre, og stjeler eller svindel fra andre.


Herren vil fortelle deg høyt og tydelig hvor langt du kan presse noen ting med Ham. Og når du krysser den grenselinjen i fullstendig og total ulydighet, har du nettopp tatt deg selv rett ut av hans bønnarena og dramatisk redusert sjansene for å få noen av dine personlige bønnbehov møtt eller besvart av ham.


Så før du bestemmer deg for å bli virkelig seriøs med Herren i din egen personlige bønn med Ham, må du sørge for at du ikke har noen blokkeringer eller hindringer i din vandring med Ham som vil holde ham fra å ønske å jobbe med deg.


Hvis du ikke gjør det, og du har visse synder eller overtredelser som ikke er riktig håndtert, vil du kaste bort både Hans tid og din tid ved å fortsette med å prøve å be i utgangspunktet.


Hvis du virkelig ønsker å bli seriøs med Herren i din egen personlige bønn, les dette neste sett med vers veldig nøye og spør Den Hellige Ånd om å vise deg om du har noen personlige områder som må håndteres, slik at du ikke har noe som vil hindre at Gud Faderen vil arbeide med deg.


Hvis du har noen blokkeringer, hindringer, synder, overtredelser eller misgjerninger som virker i ditt liv, som er uakseptable i Guds øyne - vil du da få disse syndene og overtredelsene ordentlig behandlet og fjernet ved hjelp av Den Hellige Ånd - da vil du nettopp ha åpnet en stor dør til Gud`s tronerom - og han vil nå være villig til å lytte til de eventuelle spesielle forespørsler eller begjæringer du måtte ha.


Mange kristne har gjort store fremskritt og gjennombrudd i sitt bønneliv med Gud Faderen når de ble lært dette grunnleggende prinsippet.


Jeg vil fortsette og oppgi hvert av versene under de aktuelle tekster, slik at du kan se nøyaktig hva Gud Faderen prøver å fortelle deg med den måten han har formulert noen av disse spesifikke versene på.

1. Gud vil høre de rettferdiges bønner


Disse første fire versene er størst. Det første verset jeg vil liste nedenfor er bare en setning lang, men det drar perfekt hjem poenget med dette emnet. Det sier bare at Gud Faderen vil "høre de rettferdiges bønn" - men at han er "langt fra de ugudelige."


Det andre verset bekrefter da virkelig ordlyden til det første verset når det står at "Herrens øyne er på de rettferdige" og at "hans ører er åpne for deres bønner." Det ender enda en gang med en slutt som sier at "ansiktet til Herren er imot dem som gjør ondt. "


Det tredje vers sier spesielt at Gud Faderen vil svare på våre bønner "fordi" vi er villige til å holde hans bud. Med andre ord vil Gud svare på dine bønner hvis du holder hans bud.


Dette verset gjør også uttalelsen om at vi må gjøre det som er "behagelig i Herrens øyne". Hvis du gjør noe som ikke er behagelig for Ham, da igjen, kan det forhindre deg i å få flere av dine personlige bønner besvart av ham.


Her er fire større, kraftige, grunnleggende vers som du må melde på hvis du vil ha noen form for større suksess i bønnens liv med Gud Faderen.

  • "Herren er langt borte fra de ugudelige, men de rettferdiges bønn hører han." (Ordspråkene.15:29)


  • "Han skal gå av veien for ondt og gjøre godt. Han skal søke fred og jage etter den. For Herrens øyne er over de rettferdige, og hans ører er vendt til deres bønn. Men Herrens åsyn er over dem som gjør ondt." (1.Peter.3:11~12)


  • "Og hva vi enn ber om, det får vi av ham, fordi vi holder fast på hans bud og gjør det som er til behag for ham." (1.Johannes.3:22)


  • "Bekjenn derfor deres synder for hverandre og be for hverandre, for at dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn har stor kraft og virkning." (Jakob.5:16)

Legg merke til det siste verset at bønnen til en "rettferdig" mann har stor kraft og virkning.


Sett alle fire versene sammen, og meldingen kommer gjennom høyt og tydelig. Hvis du vil ha noen sjanse til å ha noen form for et effektivt og kraftig bønneliv hos Gud Faderen, må du være villig til å holde deg unna alle synder eller dårlige aktiviteter som du vet, som vil være ubehagelig for Ham, eller noe som du vet vil gå imot noen av Hans grunnleggende lover og bud, på hvordan vi skal leve i dette livet.


Du må gjøre ditt ytterste for å holde deg på den rettferdige siden av gjerdet i din vandring med Herren og holde deg langt unna alle områder som du vet vil være uakseptable i hans syn.

2. Dine misgjerninger vil skille deg fra Gud


Jeg har alltid funnet dette neste verset som en av de tyngre versene om konsekvensene av å fortsette å leve i større synd etter at du ble kjent med din Herre og Frelser. Selv om dette første verset jeg vil liste er fra Det Gamle testamentet, tror jeg at den spesifikke formuleringen i dette verset også gjelder for alle "Nye Testamente Kristne".


Selv om Gud helt og holdent kan tilgi alle dine synder som et resultat av at Jesus dør på korset for oss alle - gir ikke dette deg rett til å fortsette å synde - spesielt hvis du vet at det du gjør er en direkte synd mot Gud til å begynne med.


Dette neste vers vil fortelle oss at våre misgjerninger, hvis de er dårlige nok, kan bokstavelig talt "skille oss" fra Gud. Dette verset er så veldig intenst at Gud vil gjemme sitt ansikt fra oss og at han ikke engang vil høre oss hvis vi prøver å snakke med ham.


Dette er omtrent like grafisk som en advarsel som vi kan muligens motta fra Herren hvis noen av oss vingler og går i noen tunge syndområder, og prøver å nærme oss Ham for å svare på noen av våre personlige bønner.


Det andre verset sier da at den som vender øret bort fra å høre og adlyde noen av Guds lover, at selv hans bønner vil bli betraktet som en vederstyggelighet for Guds øyne.


Så ikke bare vil Gud vende ryggen til deg og nekte å høre alt du kanskje vil si til Ham, men han vil nå vurdere noen av dine bønnforespørsler til å være en avsky for ham, hvis du spør Ham om noe - og om du så samtidig fortsetter å gå og leve i noen av de tyngre typiske synder.


Gud vil ikke bli hånet! Du kan ikke drive med å ha flere affærer bak din ektefelle, muntlig og / eller fysisk misbruke din ektefelle eller barna dine, svindle andre i jobben din, misbruke alkohol, bruke narkotika - og så tro at Herren kommer til å blunke vekk dette, fordi hans sønn allerede har betalt prisen for overtredelsene dine.


Bibelen er ettertrykkelig tydelig. Du kan bare motta Guds tilgivelse for de synder du allerede vet om, og bare hvis du er villig til å bekjenne de syndene til å begynne med, for så å omvende, og samtykke til å gjøre alt mulig for å ikke gå tilbake til disse syndene.


Ordet "omvende" betyr å være villig til å vende seg bort fra disse synder. Det betyr å være villig til å få en forandring i sinnet, en holdningsendring og en forandring i hjertet om disse syndene. Det betyr å være villig til å se at en har feil i Guds øyne.


Som et resultat av denne separasjonen som kan skje mellom oss og Gud, har mange av Guds barn mistet kontakt med Ham fordi de har nektet å trekke seg ut av noen av disse tyngre synder.


Dette er ikke å si at de har mistet sin evige frelse med Ham, men de mister noen muligheter til å få ham til å arbeide for full styrke i deres liv, av den lille tid de fortsatt har igjen her nede til å oppnå noe som lønner seg for Ham.


Dette er to veldig sterke vers. Her er de:

  • "Men deres misgjerninger skiller mellom dere og deres Gud, og deres synder har skjult hans åsyn for dere, så han ikke hører." (Jesaja.59:2)


  • "Om en vender sitt øre bort og ikke vil høre loven, da er til og med hans bønn en motbydelighet." (Ordspråkene.28:9)

Disse to versene stemmer perfekt med versene nevnt i første bildetekst. Igjen, ingen fancy tolkning trengtes på disse versene. De betyr nøyaktig hva de sier.


3. Å holde utilgivelse mot andre


Et veldig spesielt område som Gud virkelig ønsker oss alle å få et reelt grep på er det å ikke tilgi noen som kanskje har gjort oss urettferdighet i dette livet. Som du vil se av verset jeg vil liste nedenfor, begynner det bokstavelig talt med ordene "Og når dere står og ber"


Derfra fortsetter det å si at vi skal tilgi alle som vi kanskje har noe imot. Og så slutter det med en svært skrekkelig advarsel om at hvis dere ikke tilgir, skal heller ikke deres Far i himmelen tilgi deres misgjerninger.


Dette verset gir oss dermed to svært høytidelige advarsler. Med verset som faktisk begynner med ordene "Og når dere står og ber" - tror jeg at Gud prøver å fortelle oss alle at vi ikke engang skal prøve å forsøke å nærme oss hans tronrom for bønn hvis vi holder noen alvorlig uforgivelse mot noen andre.


Her er verset:

  • "Og når dere står og ber, så tilgi om dere har noe imot noen, for at også deres Far i himmelen skal tilgi dere deres overtredelser. Men om dere ikke tilgir, da skal heller ikke deres Far i himmelen tilgi dere overtredelsene deres." (Markus.11:25~26)

Til de av dere som kan ha det vanskelig med å få kontakt med Herren i bønnens liv, og du ikke ser ut til å få for mange av dine personlige bønner besvart av Ham - be Den Hellige Ånd om å vise deg om du har noen blokkeringer eller hindringer i din vandring med Herren som påvirker ditt personlige bønnliv med Gud Faderen - spesielt i forbindelse med uforgivelse.


Hvis Den Hellige Ånd viser deg at du har noen områder av uforgivelse i livet ditt som kanskje må håndteres - jobber du veldig nært med Ham for å få de som er uløst riktig løst med Herren.


Hvis du ikke gjør det, vil du fortsette å holde deg låst og sperret i bønnens liv med Gud Faderen. Og hvis du ikke kan få noen av dine personlige bønner besvart med Herren, så kommer du ikke til å kunne fortsette å bevege deg noe særlig lenger fram i din vandring og skjebne med Ham.


Bønnens liv er som oljen til motoren. Slå av bønnens liv - og hele motoren din i Herren vil miste effekten eller slå seg av.

4. Ektemenn - hedre deres koner


Dette neste vers er et annet veldig interessant vers. I dette verset forkynner Gud alle ektemenn å hedre sine koner og å bo med dem "Vis omtanke" - og at hvis de ikke gjør det, blir deres bønner "hindret".


Med andre ord, forkynner Gud alle ektemenn å behandle sine hustruer på en ærefull måte, med kjærlighet og skikkelig respekt og ikke å løpe skarpskodd over dem fordi de betraktes som svakeste part, som i dette verset.


Hvis du ikke behandler din kone med respekt, kjærlighet, vennlighet og riktig forståelse - så forteller Gud at du skal ha en veldig tøff tid med Ham i bønnens rom for å kunne få ham til å svare på noen av dine bønner.


Det faktum at Gud isolerer denne spesielle egenskapen, sammen med problemet med å holde noen uforgivenhet mot noen andre, forteller deg hvor stor betydning disse to problemene egentlig har for Ham. Det faktum at Han kommer til å slå av ditt bønneliv med Ham hvis du bryter disse to grunnleggende prinsippene, er en veldig alvorlig advarsel.


Her er verset :

  • "Så skal også dere ektemenn leve med forstand sammen med deres koner som det svakere kar. Og vis dem ære, for også de er medarvinger til livets nåde - for at bønnene deres ikke skal hindres." (1.Peter.3:7)

Bibelen forteller oss at mannen skal være overhodet i husstanden. Hvis ektemannen mishandler sin kone, så vil Gud ikke høre hans bønner. Og hvis mannen ikke kommer til å kunne få noen av hans bønner besvart med Herren, så kan resten av husstanden alvorlig lide som følge av dette.


Der kan således være en seriøs dominoeffekt som kan oppstå i en husstand hvis mannen ikke er samkjørt sammen med sin kone og med sin Gud. Bønnens liv er livsnerven i motoren din med Herren. Hvis den slår seg av, kan hele din vandring og fremdrift i Herren stanse eller helt stenge ned.

Ektemenn - sørg for at huset ditt er i orden hvis du vil fortsette å drive fremover med maksimal hastighet og maksimal kraft i din vandring og kall med Herren. Hvis du ikke gjør det, vil Gud personlig stenge deg ned til du kan få huset ditt tilbake i orden.

Konklusjon


Når du legger alle de ovennevnte versene sammen, kan du ikke unngå å se en stor bønn hemmelighet. Selv om vi alle er blitt gjort helt rettferdige i Guds øyne som følge av at Jesus dør på korset for alle våre synder - må vi fortsatt gjøre vårt ytterste for å holde oss unna alle alvorlige synder og overtredelser - spesielt de som vi vet vil føre oss til store problemer med Herren.


Du kan rett og slett ikke bruke narkotika, misbruke alkohol, bedra din ektefelle, svindle og jukse andre på jobben din, utforske okkulte områder, jage etter andre falske doktriner og religioner - og så tro at Herren bare skal snu et blindt øye til og la mange av disse sakene gå uten at du må lide konsekvensene av å tråkke inn i territorier som er uttrykkelig forbudt av Ham.


Du spiller - du betaler - enten i dette livet eller i det neste!


Der vil således alltid være alvorlige konsekvenser for å inngå og engasjere seg i synder som ikke blir bekjent og tilgitt under Jesu blod. Og en av de alvorlige konsekvensene er at du får ditt personlige bønneliv til å bli helt stengt av med Gud Faderen.

Bibelen kan igjen ikke gjøre noe mer klart. Gud Faderen vil rett og slett ikke høre noen av dine personlige bønner eller lytte til alt du måtte ha å si hvis du ikke gjør noen form for samordnet innsats på din side, for å leve et godt og rettferdig liv under ledelse av Den Hellige Ånd.

Som oftest vet de fleste kristne hvor langt de kan strekke listen med Gud Faderen. Gjennom overbevisninger fra Den Hellige Ånd vet de fleste kristne hvor grense-linjene er satt i samspillet med Herren.


Trø forbi disse grenselinjene - og du kan risikere at Gud vender sitt ansikt bort fra deg og nekter å høre noen av dine bønner, klager eller forespørsler.


Og hvis du ikke kan få Gud til å svare på noen av dine personlige bønner i dette livet - så har du akkurat satt deg selv rett utenfor hans spillefelt, og du har nå bare blitt bedt om å sitte på benken i hans hamn!


Hvis noen av dere føler at bønnens liv har bremset ned eller har stått i ro i ganske lang tid med Herren - prøv å be Gud om å vise deg om det er noen blokkeringer eller hindringer i form av synder eller overtredelser som må bli tatt hånd om. Vær følsom overfor alt som Den Hellige Ånd kanskje vil ta opp fra din fortid.


Uansett hva Herren kan ta opp for deg som må håndteres - ta hver enkelt av disse problemer og vanskeligheter på alvor. Hvis du ikke gjør det, og du ikke får disse sakene helt løst med Herren - så fortsetter du å stå fast og bundet i bønnens liv med Ham.


Og hvis ditt personlige bønnliv fortsetter å stå fast og bundet som et resultat av at du nekter å trekke ut av visse synder og overtredelser som Han vil ha deg til å trekke deg ut av - så har du nettopp satt deg selv rett utenfor hans store spillerom og du vil fortsette å bli sittende på benken i hans hamn til du vil være enig i å se og gjøre ting hans vei.


Noen av Guds folk akkurat nå er i stor dom med Ham. Når det skjer, blir deres samtaler og deres vandring med Ham helt stengt av, helt til de vil være enige med å omvende seg og vende seg fra synder og overtredelser de har gått inn i.

Disse versene gir deg større åpenbaring i et område hvor mange  kristne har laget seg til store problemer med Herren.


Jeg vil ende denne artikkelen med et ord til de vise - Gud vet alltid best. Gjør ting Hans vei, og livet ditt og din vandring med Ham blir så mye lettere.


Gjør ting din vei - og du vil til slutt ende opp med å bli et togvrak som bare venter på å krasje og brenne. Valget er ditt.

KONGENES KONGE, JESUS KRISTUS.

Bønn & Vers



Stikkord index


Artikkel index


Lese forslag


Mest lest



Søk i våre artikler

Bibelvers etter Tema

Artikkel utvalg


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er  i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Troens Bibelvers

Bli oppmuntret


Lev et Godt og Rettferdig liv fremfor Herren


Hvordan bli fylt med Den Hellige Ånd


Lev godt i Den Hellige Ånd


Lydighet mot Herren


Tilgivende Bibelvers


Familiens Bibelvers


Tolkning av

Matteus 12:45 - Demoner


Synden av Utroskap


Kampbønn for å bryte Demoners juridiske rettigheter


Kampvers 

mot demoniske angrep


Kampvers fra Bibelen


Synderens Bønn


Det grunnleggende om evig frelse


Du har Guds Kraft til å vitne


Faller i ånden som kommer   fra Gud?


    Hvordan bedømme om et Ord er fra Herren


Hva er bønn


Søk Herren


Gud gjør ikke

forskjell på folk


Du er hva du tenker


Nå som jeg er frelst

hva gjør jeg så?


Å bli forvandlet ved å

fornye ditt sinn


Søk etter Guds kunnskap


Be om frelse for

dine nære kjære


Den fullstendige

overgivelsen


Kunnskap og visdom vil hjelpe

å holde deg trygg


Hva er dåpen i

Den Hellige Ånd


Helliggjørelse


I mange rådgivere er det sikkerhet


Den falske doktrine

av universalisme


Søk etter

Guds kunnskap


Den Hellige Ånd

er vår hjelper


4 nivåer av åndelig

krigføring mot

demoniske ånder


Vokse i Guds kunnskap


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Bruk kunnskapen som

Gud vil gi deg


Jezebels Mest

Typiske Kjennetegn


Guds folk er ødelagt av

mangel på kunnskap


Beordre demoner om å tre tilbake så du kan

vitne riktig for noen


All kunnskap og visdom

kommer direkte fra Gud


Jezebels ånd


Kunnskap og visdom er

bedre enn alle materielle

ting i denne verden


Tegn på Demonisering


Demoners

juridiske rettigheter


Gå med andre vise

mennesker


Åndelig krigføringsverktøy


Bær ikke Nag til Herren


Hvordan tilbe Gud i Ånden


Kan en Kristen miste

sin frelse ?


Hvordan gjøre en selvbefrielse

fra Demoner


Frykten for Herren er begynnelsen av å motta kunnskap og visdom


Helliggjørelse


Hvorfor oppfører noen

kristne seg så dårlig


Åndelig Krigføring


Kunnskap, forståelse

og visdom


Bønnhemmeligheter


Et vist menneske vil ikke være partisk i dømming


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Endetiden

og Antikrists fall


Kunnskap og Visdom

er bedre enn alle....


Velg dine venner nøye


All kunnskap og visdom kommer direkte fra Gud


Frykten for Herren


Den Hellige Ånd


Den fullstendige overgivelsen


Kjærlighetens Kraft


Historien om Adam & Eva


Historien om Kong Salomo


Slutt aldri å høre på rettledning


Hvordan høre Guds stemme


Vokse i Guds kunnskap


Søk etter kunnskap

om Gud


Den Hellige Ånd er vår Hjelper, Lærer og Guide


Hvorfor verden

hater Jesus


Hold deg ydmyk når Gud begynner å frigjøre sin kunnskap til deg


Helbredende vers

fra Bibelen