Bær ikke Nag til Herren

På grunn av de svært prøvende tider vi nå lever i, tenkte jeg at jeg ville lage denne artikkelen for de av dere som nå virkelig kan kjempe med Herren mot noen av de virkelig tunge motgangene som kan ha slått deg og/eller din familie.


Når det står på som verst kan det være livreddende å kjenne til hva som kan gjøre tingene lettere å komme igjennom, å bedre kunne forstå hva som foregår, og ikke minst hva kan du selv gjøre for å få litt medgang tilbake i livet igjen.

I vår artikkel med tittelen "Prøvelser og trengsler - Testing av din tro", gir vi deg alle de viktigste grunnene og alle de viktigste versene fra Bibelen om hvorfor hver eneste av oss må møte, og kjempe mot en viss mengde motgang i dette livet - med absolutt ingen unntak fra dette harde kalde faktum og virkelighet.

Hvis du ved en tilfeldighet har kommet over denne artikkelen før den, vil du kanskje lese den artikkelen etter at du har lest denne, da dette virkelig vil bidra til å gi deg en skikkelig forståelse av hvorfor selv Gud må tillate at en viss mengde av prøvelser og trengsler skal skje i våre liv.


I denne artikkelen vil jeg bare konsentrere meg om et stort punkt som vil oppstå for mange av oss når vi står overfor noen av disse tyngre prøvelsene.


Og det punktet er at det kommer en tid når du må bestemme deg for om du fortsatt skal holde kursen med Gud og fortsette å vandre med Ham på den guddommelige stien som Han har satt opp for livet ditt - eller om du skal fortsette å være sint på Gud og ta det derfra, med å bygge opp et stort nag mot Ham som et resultat av den alvorlige motgangen som nettopp har slått deg.


Som vi alle vet, vil noen kristne når de står overfor en tyngre type prøvelse, i utgangspunktet bli veldig sint på Gud. De vil spørre ham:

Hvordan kunne du gjøre dette mot meg?


Hvor var min beskyttelse?


Jeg har elsket deg og tjent deg alle disse årene, og så plutselig lar du en tung torpedo som dette komme rivende gjennom livet mitt?


Hvordan kunne du tillate dette onde og dette dårlige å komme imot meg slik som dette? Du kunne lett ha stoppet det, men det gjorde du ikke. Hvorfor?"

Som vi har sagt tidligere, er det veldig enkelt å ha høy grad av tro og tillit til Herren når alt går vel og bra, men la en tyngre slags stormsky komme rivende gjennom noens liv og så plutselig vil deres høye nivåer av tro og tillit til Herren ta et stort stup.


For mange vil deres første reaksjon være en stor vrede og muligens raseri.


Du vet at Gud har makt og evne til å stoppe enhver form for dårlige og onde ting fra å komme imot deg, men nå sitter du plutselig fast i å måtte håndtere denne virkeligheten om hvorfor Gud vil tillate noe som dette å komme mot deg i utgangspunktet, spesielt hvis du vandrer i en god full overgivelse med Ham, og 

du vandrer  i hans perfekte plan og skjebne for livet ditt.

Hvordan holder du deg fra å bli sur på Gud når:

  • Du har nettopp mistet jobben, huset ditt, og hele ditt livs besparelser


  • Ditt 6 år gamle barn har nettopp blitt bortført og drept av en seksualforbryter


  • Din ektefelle har nettopp blitt drept av en promillekjører


  • Moren din er blitt fullstendig lammet av en stygg bilulykke


  • Du har nettopp mistet ekteskapet ditt på grunn av utroskapet til din partner som du hadde vært gift med i 30 år

Jeg kunne fortsette med noe av den tyngre typen motgang som kan slå noen av oss når som helst på grunn av Adams forbannelse som fortsatt er i full drift på denne jorden. Som vi alle vet, er det bare ved nåde, barmhjertighet og beskyttelse fra Gud at flere av oss ikke får disse typer tyngre prøvelser som kommer inn i våre liv.


Men den harde kalde virkeligheten er dette:


En viss mengde mennesker, både kristne og vantro, kommer til å få noe av denne tyngre typen motgang som kommer inn i deres liv.


Som kristne må vi få et reelt grep om dette når en av disse kommer vår vei, og ta en bevisst beslutning på en eller annen måte om hvorvidt vi skal la denne prøvelsen påvirke vårt personlige forhold til Herren, og med hva Han gjør med våre liv i den perfekte planen og skjebnen Han fremdeles har oppsatt for oss.


Noen kristne vil ikke bli sint på Gud. De vil ta alt med sindighet. De vil ikke miste sin tro eller deres personlige forhold til Gud, og de vil bare fortsette å vandre videre med Gud i full kontroll over deres liv.


Det vil imidlertid være andre kristne som ikke vil ha denne typen reaksjon på den alvorlige tragedien som nettopp har slått dem. De vil begynne å bryte med Gud. De vil bli sint og rasende på Ham for å tillate denne typen tragedie å komme inn i deres liv i utgangspunktet.


For mange som vil ha denne andre typen svar, tror jeg faktisk at Gud ikke har noen problemer med den typen reaksjon helt fra starten av, etter det første traumaet av hendelsen.


Og for mange vil det være en begynnende spontan reaksjon. Våre følelser vil da bli bedre for oss en stund, og i disse følelsene vil det være et stort sinne mot Gud for å la denne tragedien komme inn i våre liv i utgangspunktet.

Allikevel, det du finner ut er at du ikke vil være i stand til å være sint på Gud for alltid. Du vil oppdage at du ruller deg i for mye negativ energi, og denne negative energien vil begynne å påvirke både din tenkning og din fysiske helse.

Du vil finne ut før eller senere, etter alle de brytekampene du har gjort med Gud, at du kommer til et punkt der du må bestemme deg på en eller annen måte.


Skal jeg fortsetter med å være sint på Gud, og derfra la et ekte nag bre seg ut mellom ham og meg, for så å gå bort fra Ham? Eller lar jeg det gå, fortsetter å stole på Gud fullt ut med livet mitt, og gå tilbake til hverdagen igjen og fortsette fremover i den guddommelige skjebnen som Gud allerede har satt opp for livet mitt?


Før eller senere må du gjøre denne svært viktige avgjørelsen, da du ikke vil være i stand til å bli sittende på gjerdet for alltid med Herren.


På det tidspunktet jeg skriver denne artikkelen, er

jeg 56 år gammel. Gjennom årene har jeg sett hvor forskjellig kristne har håndtert de tyngre typer motganger som har kommet inn i deres liv.


På den ene siden var det de kristne som raskt kom over traumet av hendelsen. De valgte å holde seg nær Herren, å ikke bli sint på Ham og dra seg vekk fra Ham.


De valgte å tro at Gud skulle ta seg av denne prøvelsen for dem og snu den om og gjøre noe godt ut av det, selv om de ikke hadde noen anelse om hvordan Han skulle gjøre det for dem.


Så var det de andre som ble så sint på Gud, at de ikke kunne komme over det. De visste at Gud hadde makt og evne til å stoppe prøvelsen fra å komme inn på dem i utgangspunktet, og de kunne dermed ikke akseptere det faktum at han faktisk lot det ramme dem. Som et resultat, valgte de ikke bare å bli sint på Gud, men de valgte å fortsette å være sint på Ham.

Derfra så jeg på hvordan "naget" dannet seg mot Gud. Og når det dype naget dannet seg mot Gud, begynte disse menneskene å trekke seg helt bort fra Ham.


De sluttet å gå til kirken. De ville ikke lenger be eller snakke med Gud. Hvis du prøvde å snakke med dem om Gud, ønsket de ikke å være med i samtalen.


Men så, gjennom en årrekke så jeg hvordan Gud skulle jage etter disse menneskene og prøvde å få dem til å komme tilbake til Ham. Jesus har allerede fortalt oss i Hans Ord at en god hyrde alltid vil gå etter den ene sauen som har gått seg bort.


Men uansett hvor hardt og hvor tungt Gud ville jage etter disse menneskene, avviste de ham fortsatt, igjen og igjen, da de aldri kunne komme over det dårlige og intense naget de holdt mot Ham. Derfor har jeg bestemt meg for å sette ordet "NAG" i tittelen på denne artikkelen, da dette naget endte opp med å danne en alvorlig blokkering og skjold mellom disse menneskene og Gud.


Men så, i løpet av årene, som et resultat av å trekke seg vekk fra Gud og ignorere hans forsøk på å prøve å få dem tilbake, mistet mange av dem gode ekteskap, deres godt betalte jobber, og derfra fortsatte deres mentale tilstand bare å bli verre.


De ble veldig ulykkelige og var deprimerte hele tiden. Og ikke bare var de fortsatt sint og rasende på Gud, men de ble også gal og bitter på resten av verden, inkludert noen av sine egne nære venner og familiemedlemmer.


Mange av dem endte opp med anti-depressiva fordi de mistet all sin glede og livslyst siden de trakk seg bort og frakoblet seg den ene personen som kunne gi dem den glede og livsstil - Herren selv.


Jeg lærte at disse nag, hvis de ikke ble behandlet og trukket ut i løpet av en rimelig periode, kunne etablere seg som en virkelig skanse. Og med en gang den skansen etablerte seg i den personens sinn og tenkning, det var da de mistet alt begjær om å ønske å trekke seg nær Herren igjen.

Til de av dere som har blitt rammet av en virkelig alvorlig prøvelse, spesielt i denne tiden vi lever i, la meg gi deg 13 svært viktige vers, slik at du kan se hvor viktig det er at du aldri lar slike typer nag forme seg ut mellom deg og Gud, og derfra begynne å få deg til å ønske å trekke deg vekk fra Ham.


Igjen, hvis du har noen intense brytekamper med Herren over en alvorlig tragedie som kanskje nettopp har slått deg, er det greit. Jeg tror Gud vil ikke ha noen problemer med den slags spontane reaksjon i starten.

Men før eller senere vil du bli lei av å være i denne type intense, brytende kamp med Herren.


Det vil begynne å drenere deg og derfra kan det begynne å påvirke både din mentale og fysiske helse. Du kan bare være i slike intense brytekamper i en viss periode med Herren før de begynner å slite deg ut både mentalt og fysisk.


Etter det, kommer du til å innse at du må hoppe ned fra gjerdet og ta en avgjørelse på en eller annen måte.


Om du skal komme deg tilbake på veien igjen og holde kursen med Herren, slik at han fortsatt har full kontroll over livet ditt, og tillater ham å fortsette å lede deg i den guddommelige skjebnen som han fortsatt har oppsatt for livet ditt?


Eller om du skal la ditt sinne og vrede bli en del av deg, og derfra, la et stygt nag forme seg ut mellom deg og Herren, og hindre deg i å holde deg nær Ham og fortsette i din vandring med Ham ? Før eller senere må du ta den beslutningen.

For å hjelpe deg med dette, her er 13 veldig gode vers som alle kommer til å fortelle deg noe veldig spesifikt.


Jeg vil først liste opp disse versene, og så vil jeg påpeke for deg hva de prøver å fortelle oss, da Gud har satt opp et lite mønster i hvert av disse versene. Her er de:

  • "Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere." (Jakob.4:8)


  • "For så sier Herren til Israels hus: Søk meg, så skal dere leve!.. Søk Herren, så skal dere leve!" (Amos.5:4,6)


  • "Spør etter Herren og hans makt, søk alltid hans ansikt!" (1.Krønikebok.16:11)


  • "Dere skal søke meg, og dere skal finne meg. Når dere søker meg av et helt hjerte," (Jeremia.29:13)


  • "Men dersom dere søker Herren din Gud der, skal du finne ham når du søker ham av hele ditt hjerte og hele din sjel." (5.Mosebok.4:29)


  • "Salige er de som er hele i sin ferd, de som følger Herrens lov. Salige er de som tar vare på hans lovbud, som søker ham av hele sitt hjerte." (Salmene.119:1~2)


  • "Så med rettferd, høst med kjærlighet, bryt dere nybrott! For nå er det tid for å søke Herren , inntil han kommer og lar rettferd regne over dere." (Hosea.10:12)


  • "Min sjel lengter etter deg om natten, ja, ånden i meg leter etter deg..." (Jesaja.26:9)


  • "De inngikk en pakt om at de skulle søke Herren , sine fedres Gud, av hele sitt hjerte og av hele sin sjel." (2.Krønikebok.15:12)


  • "...Søker du ham, lar han seg finne. Men vender du deg fra ham, vil han støte deg bort for alltid." (1.Krønikebok.28:9)


  • "Gud, du er min Gud, som jeg søker. Min sjel tørster etter deg, min kropp lengter etter deg i et vannløst, tørt og utarmet land." (Salmene.63:2)


  • "Som hjorten lengter etter bekker med vann, lengter min sjel etter deg, min Gud. Min sjel tørster etter Gud, etter den levende Gud..."(Salmene.42:2~3)


  • "Uten tro er det umulig å være til glede for Gud. For den som trer fram for Gud, må tro at han er til, og at han lønner dem som søker ham." (Hebreerne.11:6)

Her er det lille mønsteret som Gud har satt opp i hvert av disse versene. Som du vil legge merke til i hvert av dem, vil Gud at du skal være den som vil søke etter Ham. Han vil at vi skal være de som tar initiativet til å få direkte kontakt med Ham. I hvert av disse versene står det at vi skal være de som søker etter Gud. Og hvis vi gjør det, vil han la oss finne Ham.


Gud kan åpenbart ta initiativet i sine handlinger med oss når som helst når han måtte ønske å gjøre det. Men med den måten han formulerer disse spesifikke versene, kan vi fortelle at han lar oss alle vite at han vil at vi skal ta initiativet for å få direkte kontakt med ham.


Grunnen til at jeg lister opp disse versene i denne artikkelen er for å vise deg at det omvendte kan også forekomme av disse versene. Legg merke til i vers 10 der det står at om du forlater Gud, da vil Han kaste deg bort for alltid.


Hvis du bestemmer deg for å bli sint på Gud og begynner å bære nag mot Ham, så kommer du til å trekke deg vekk fra Ham. Og hvis du begynner å trekke deg vekk fra Herren, da vil du ikke gjøre noe forsøk på å gjøre noen form for direkte kontakt med Ham, som de ovennevnte versene forteller oss å gjøre.


Og hvis du slutter å prøve å få direkte kontakt med Gud, kan du være i fare for at Gud trekker seg tilbake fra deg, da disse versene forteller oss at Gud vil at vi skal være de som forsøker å få direkte kontakt med Ham.


Igjen, jeg tror at Gud vil jage etter deg for en stund, men hvor du kan komme deg i store problemer, er av verset som sier at Den Hellige Ånd ikke vil streve etter et menneske for alltid.

Hvis du fortsetter å ignorere Gud og alle hans forsøk på å prøve å få deg tilbake, så kunne han bestemme seg for å slutte å jage etter deg. Og hvis han gjør det, vil du bli igjen for å rulle deg i din egen selvmedlidenhet, elendighet, depresjon og ulykke. Og det er ikke et sted du vil være - enten med deg selv eller i ditt personlige forhold til Herren.


Dette livet er altfor kort til å jobbe seg inn i den typen av dårlig, negativ, mental tilstand. Før eller senere vil du forlate dette livet og gå inn i det mest strålende stedet som er tenkelig.

Og når du gjør det, traumer, smerte og sårheten av tragedien du har gått gjennom, vil alt falle av deg som en stor sekk poteter. Alt kommer til å være borte når du går inn i himmelen. Og så vil himmelen være for all evighet - dette livet her nede er bare som et blink av et øye i forhold til den evige tidsrammen som opererer oppe i himmelen.

Hvis du er en av dem som sitter på gjerdet angående Herren, som et resultat av en slags alvorlig tragedie som rammer deg i full kraft, er det beste rådet jeg kan gi deg, å ta en bevisst fri vilje avgjørelse om at du ikke vil dra deg vekk fra Herren, så vil du fortsette å holde deg på den veien som Han har satt opp for livet ditt, og at du ikke vil gi opp.


Selv om dine sårede og skadede følelser ikke vil forholde seg til denne typen konstatering med Herren - overstyr bare de skadde og sårede følelsene for nå, og bare gi Gud en god, bevisst, fri vilje avgjørelse med ditt eget sinn om at du vil fortsette å holde kursen med ham. Det er alt Gud vil se etter på dette punktet.


Derfra, over en tidsperiode, vil Den Hellige Ånd bevege seg inn i dine skadede og sårede følelser, og han vil da begynne å helbrede dem slik at du ikke lar noen form for bitterhet og sinne begynne å ta ut det beste i deg.


Du kan gjøre dette veldig tidlig i en alvorlig tragedie hvis du bare gir Gud det grønne lyset om at du vil fortsette å holde kursen med Ham, og at du ikke vil trekke vekk fra Ham uansett hva som skjer fra dette punktet og fremover.

Gjør denne avgjørelsen basert på dine hovedkunnskaper om Gud og Bibelen. Ikke ta denne avgjørelsen basert på dine sårede og skadede følelser. Folk som ender med å trekke seg vekk fra Gud, gjør dette på grunn av deres onde og sårede følelser. De stoler ikke på deres gode hovedkunnskaper om Gud og Bibelen.


Det er derfor Bibelen forteller oss at Guds folk vil gå til grunne og gå i fangenskap uten å ha kunnskap. Igjen, her er disse to svært viktige versene på dette problemet:

  • "Mitt folk skal gå til grunne av mangel på kunnskap." (Hosea.4:6)


  • "Derfor føres mitt folk i landflyktighet, fordi de ikke har kunnskap" (Jesaja 5:13)

Når folk drar seg vekk fra Gud som et resultat av å bære en form for nag mot Ham, går de faktisk i fangenskap akkurat som dette andre verset forteller oss. Derfor skal du aldri miste din tro, din tro og din tillit til Herren - uansett hva livet, helvete, eller djevelen kan prøve å kaste på deg.


Derfor er det ekstremt viktig at alle kristne blir bygget opp i Guds ord, så de vil ha all denne kunnskapen å falle tilbake på når noen form for alvorlig motgang kommer mot dem i dette livet.


Konklusjon


Nå, mer enn noensinne, trenger vi alle Gud i våre liv. Dette er ikke tiden for å være sint på Gud og fortsette å bære noen slags nag mot Ham.


Og ikke bare trenger vi Gud i våre liv, men vi trenger Ham til å kontrollere det og styre det, og nå, mer enn noensinne, trenger vi Guds guddommelige hjelp til å komme gjennom disse svært prøvende tider.


For de av dere som er stilt inn i det profetiske med Herren, dere kan lukte dette milevis unna, at det er krefter som jobber akkurat nå bak scenene og prøver å få gjennomført en verdensregjering.


Bibelen forteller oss at en virkelig levende antikrist til slutt vil komme for å herske over hele verden. Og hvis han kommer til å herske over hele verden, vil en verdensscene og plattform bli bygget for ham, så han vil kunne gjøre dette.


Igjen, til de av dere som er innstilt i det profetiske med Herren, dere kan "se" og "lukte" dette som skjer bak kulissene, ikke bare med vår egen regjering på dette tidspunkt, men med noen av de andre regjeringer over hele verden også, spesielt med noen av regjeringene i Europa.


Igjen, det er derfor det ikke er tiden for å bli sint på Gud og dra seg vekk fra Ham. Hvis vi lever i sluttider som profetert ut fra Bibelen, må vi alle holde oss svært nær Herren og bli ledet av Hans Hellige Ånd, så han kan hjelpe oss med å navigere gjennom noen av disse roligere farvannene til opprykkelsen oppstår og vi er endelig tatt fra denne jorden.


Husk - livet er altfor kort til å fortsette med å være sint på Gud, og derfra, å la et ekte nag dannes mellom deg og Ham. Uansett hva som er blitt kastet i form av en dårlig prøvelse, bare vit at det er grunner for alt, og hvis Gud ikke vil gi deg de grunnene her nede, vil du mest sannsynlig bli fortalt hva de var når du har kommet deg inn i himmelen.


Inntil da, ikke la noen form for motgang, særlig noen form for alvorlig motgang, føre til at du trekker deg vekk fra Herren og helt kobler deg fra ham.

Se hva som skjedde med både Paulus og Job. Begge gikk gjennom veldig alvorlige motganger og begge endte opp med å være sanne, lojale og trofaste mot Herren.


Ingen av dem trakk vekk fra Herren. Jobb måtte ha en av de verste prøvelsene av enhver tid, og han nektet å la den trekke ham bort fra Herren. Vi må gjøre nøyaktig samme ting hvis vi noen gang har noen av disse tyngre prøvelsene som kommer vår vei i dette livet.


Jeg vil forlate deg med et siste vers som egentlig sier alt når du kjemper mot stormskyene i dette livet. Her er det:

  • "Hvem kan skille oss fra Kristi kjærlighet? Nød, angst, forfølgelse, sult, nakenhet, fare eller sverd? Som det står skrevet: For din skyld drepes vi dagen lang, vi regnes som slaktesauer. Men i alt dette vinner vi mer enn seier ved ham som elsket oss.


For jeg er viss på at verken død eller liv, verken engler eller krefter, verken det som nå er eller det som kommer, eller noen makt, verken det som er i det høye eller i det dype, eller noen annen skapning, skal kunne skille oss fra Guds kjærlighet i Kristus Jesus, vår Herre." (Romerne.8:35~39)

Dette er den typen vers du må grunne over, og tro på at om du noen gang er tvunget til å håndtere en tyngre form for stormsky i dette livet. Vi kan aldri la noe adskille oss fra vår Herre og Frelser.


Bare husk på den ekstreme barbariske døden som Jesus gikk igjennom for å få oss tilbake til seg selv og hans far. Hvis Jesus var villig til å dø for oss, så burde vi være villige til å dø for Ham hvis det skulle oppstå omstendigheter der det måtte skje.


Igjen ber vi om at du går til vår andre artikkel med tittelen "Prøvelser og trengsler - Testing av din tro", hvis du vil se hvorfor Gud må tillate en viss mengde prøvelser og trengsler til å komme alles vei i dette livet fra tid til annen. I denne artikkelen gir vi deg alle de viktigste Bibelversene om dette emnet, sammen med alle de viktigste grunnene til hvorfor hver eneste person må møte og engasjere seg med en viss mengde stormskyer i dette livet.

KONGENES KONGE, JESUS KRISTUS.

Vår  tro



Stikkord index


Artikkel index


Lese forslag


Mest lest



Søk i våre artikler

Bibelvers etter Tema

Artikkel utvalg


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er  i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Troens Bibelvers

Bli oppmuntret


Lev et Godt og Rettferdig liv fremfor Herren


Hvordan bli fylt med Den Hellige Ånd


Lev godt i Den Hellige Ånd


Lydighet mot Herren


Tilgivende Bibelvers


Familiens Bibelvers


Tolkning av

Matteus 12:45 - Demoner


Synden av Utroskap


Kampbønn for å bryte Demoners juridiske rettigheter


Kampvers 

mot demoniske angrep


Kampvers fra Bibelen


Synderens Bønn


Det grunnleggende om evig frelse


Du har Guds Kraft til å vitne


Faller i ånden som kommer   fra Gud?


    Hvordan bedømme om et Ord er fra Herren


Hva er bønn


Søk Herren


Gud gjør ikke

forskjell på folk


Du er hva du tenker


Nå som jeg er frelst

hva gjør jeg så?


Å bli forvandlet ved å

fornye ditt sinn


Søk etter Guds kunnskap


Be om frelse for

dine nære kjære


Den fullstendige

overgivelsen


Kunnskap og visdom vil hjelpe

å holde deg trygg


Hva er dåpen i

Den Hellige Ånd


Helliggjørelse


I mange rådgivere er det sikkerhet


Den falske doktrine

av universalisme


Søk etter

Guds kunnskap


Den Hellige Ånd

er vår hjelper


4 nivåer av åndelig

krigføring mot

demoniske ånder


Vokse i Guds kunnskap


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Bruk kunnskapen som

Gud vil gi deg


Jezebels Mest

Typiske Kjennetegn


Guds folk er ødelagt av

mangel på kunnskap


Beordre demoner om å tre tilbake så du kan

vitne riktig for noen


All kunnskap og visdom

kommer direkte fra Gud


Jezebels ånd


Kunnskap og visdom er

bedre enn alle materielle

ting i denne verden


Tegn på Demonisering


Demoners

juridiske rettigheter


Gå med andre vise

mennesker


Åndelig krigføringsverktøy


Bær ikke Nag til Herren


Hvordan tilbe Gud i Ånden


Kan en Kristen miste

sin frelse ?


Hvordan gjøre en selvbefrielse

fra Demoner


Frykten for Herren er begynnelsen av å motta kunnskap og visdom


Helliggjørelse


Hvorfor oppfører noen

kristne seg så dårlig


Åndelig Krigføring


Kunnskap, forståelse

og visdom


Bønnhemmeligheter


Et vist menneske vil ikke være partisk i dømming


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Endetiden

og Antikrists fall


Kunnskap og Visdom

er bedre enn alle....


Velg dine venner nøye


All kunnskap og visdom kommer direkte fra Gud


Frykten for Herren


Den Hellige Ånd


Den fullstendige overgivelsen


Kjærlighetens Kraft


Historien om Adam & Eva


Historien om Kong Salomo


Slutt aldri å høre på rettledning


Hvordan høre Guds stemme


Vokse i Guds kunnskap


Søk etter kunnskap

om Gud


Den Hellige Ånd er vår Hjelper, Lærer og Guide


Hvorfor verden

hater Jesus


Hold deg ydmyk når Gud begynner å frigjøre sin kunnskap til deg


Helbredende vers

fra Bibelen