4. Bønn hemmelighet

Erklær saken din fremfor Gud

Erklær saken din fremfor Gud

De første 3 bønn hemmelighetene som vi nå har snakket om, legger et godt grunnlag for at du nå er riktig så godt forberedt til å nærme deg Gud Faderen med dine spesifikke bønn forespørsler.


Denne spesielle bønnhemmeligheten vil nå være den første av flere som vil få deg inn i det virkelige hjertet ved å kunne be direkte til Gud Faderen.

Denne spesielle bønnhemmeligheten kommer av to svært enkle, men ekstremt kraft-fulle vers tilbake i Det Gamle Testamentet. Da jeg først så de tre spesifikke setningene som var midt i disse to versene, så jeg en stor bønnhemmelighet skrevet over det.

Jeg tror at Gud Faderen gir oss alle en stor åpenbaring med de tre nøkkelfrasene som Han har i disse to versene.


De tre nøkkelfrasene i disse to versene er at vi kan tilnærme oss Gud og "drøfte sammen" med Ham, at vi kan "si vår sak" fremfor Ham, og at vi kan "kjempe sammen" med Ham.

Tenk på implikasjonen av disse tre påstandene - at den eneste og allmektige og all-vitende Gud i hele dette universet er villig og åpen for å lytte til våre grunner, til våre påstander, og til våre tilfeller hvis de blir riktig lagt fram og presenteres fremfor ham!

Her er de to spesifikke versene som gir oss denne svært dype åpenbaring fra Herren:

  • Kom, la oss gjøre opp vår sak! sier Herren. Om syndene deres er som purpur, skal de bli hvite som snø, om de er røde som skarlagen,skal de bli hvite som ull. (Jesaja.1:18)


  • Jeg, jeg er den som utsletter dine lovbrudd for min skyld, og dine synder minnes jeg ikke. Minn meg på det, la oss gå til domstolen sammen! Tal din sak så du kan få rett! (Jesaja.43:25-26)

Selv om begge disse versene snakker om å kunne få tilgivelse for våre synder av Herren - tror jeg at Gud Faderen gir oss alle en stor åpenbaring med disse tre nøkkelfrasene.


Hvis vi kan nærme oss Gud for å erklære våre saker for Ham, og prøver å begrunne og argumentere med Ham om noen av våre egne personlige synder, tror jeg at vi også kan ta det samme prinsippet og anvende det i vårt eget personlige bønneliv med ham.


Jeg tror at Gud Faderen gir oss alle en åpen invitasjon til å inngå en intim dialog med Ham på den måten han har formulert disse to versene på.


Disse tre nøkkelfrasene forteller oss at Gud, til tider, vil høre hva vi måtte tenke om et spørsmål. Han vil ønske å høre våre tanker, og han vil at vi skal fullt ut uttrykke våre følelser overfor ham om et bestemt emne eller et emne som vi kanskje vil diskutere med Ham.


Hvis Gud er allvitende og allerede vet hva vi skal tenke før vi selv tenker det - hvorfor vil han selv at vi skal gå gjennom prosessen med å snakke med Ham og gi uttrykk for våre meninger om bestemte saker?


Hvis Han allerede vet hva vi trenger før vi selv vil trenge det - hvorfor ville Gud selv at vi ber til Ham i utgangspunktet?


Hvorfor stoler ikke bare Gud på sin perfekte kunnskap om alle ting, og gir oss bare det vi trenger uten at vi noen gang trenger å be om det?


Jeg tror svaret på dette spørsmålet er bare ett mulig svar. Og det ene svaret er fordi Gud vil mer enn noe annet at vi kommer inn i og forsøker å etablere et en-til-en, intimt, personlig forhold med Ham.

Hvis vi aldri måtte nærme oss Gud for bønn, for å snakke og uttrykke noen av våre tanker, følelser og meninger om noe - så ville vi aldri gå inn i noen form for dialog eller personlig samtale med Ham.


Og hvis vi ikke kan etablere noen form for god, toveiskommunikasjon og dialog med Herren - så vil ikke et ekte, nært personlig forhold noen gang utvikle seg mellom ham og oss.


Den eneste måten at noen form for et godt, personlig forhold kan utvikles mellom to personer, er gjennom en god, personlig, frittflytende samtale og dialog der begge parter er helt fri til å uttrykke alle sine tanker, meninger og følelser om noe de ønsker å snakke om.


Dette er det som gjør et bestevenn forhold så unikt og så flott - fordi du er så i harmoni med din beste venn og så komfortabel med dem - at du er helt fri og komfortabel i å være deg selv og slippe ut og uttrykke deg selv til ditt fulle potensiale.

God, personlig, frittflytende dialog og samtale er livsnerven i et godt, personlig forhold mellom to venner eller to ektefeller.


Ingenting vil slå et ekteskap eller et godt vennskap ned raskere enn om en av partene begynner å trekke seg tilbake på de gode, personlige samtalene og kommunikasjonen de pleide å ha.


Like god, personlig, frittflytende samtale er livsnerven i våre personlige menneskelige relasjoner - samme prinsipp gjelder også om vi overfører det til vårt eget personlige forhold til Herren.


Det er derfor Gud har disse tre spesifikke setningene nevnt i de to versene ovenfor. Gud Faderen gir oss alle et viktig hint og åpenbaring ved at han er åpen og villig til å ha personlig, toveis dialog og samtale med hver enkelt av oss.


Som jeg sa mange ganger i noen av mine andre artikler, ønsker Gud Faderen at du skal være tilgjengelig 24/7 for intim bønn og dialog med Ham - ikke bare en gang i uken i en times kirketjeneste.


Gud vil at du skal kunne snakke og ha dialog med Ham med samme mengde frekvens og med samme intensitet som du ville hatt med din beste venn.


Aksepter Gud, han vil bli din beste venn, utover alle de andre beste vennene du har i dette livet.


Gud må bli nr.1 i ditt liv. Han vil ikke slå seg til ro med en nr. 2-posisjon ved siden av familien og vennene dine. Bibelen forteller oss at Gud Faderen har en forbrukende type brennende elsk for oss alle, og Han er veldig besittende og sjalu over hver eneste av oss med denne typen intens og lidenskapelig kjærlighet.


Med den ovennevnte åpenbaringen forteller vi at vi er fri til å nærme oss Guds trone og ikke være redd for å si våre saker og stridelser fremfor Ham, og ikke være redd for å forsøke å forklare ham om visse problemer og emner i våre liv - hva dette gjør er å åpne opp et helt nytt rike av muligheter i bønnens liv med Gud Faderen, hvis du aldri var klar over denne muligheten før.


Når du har bestemt deg for at du har en bestemt bønnforespørsel som du vil presentere for Gud Faderen - da er det første du må bestemme deg for hvor sterkt du må gå inn i din sak fremfor Ham.


Hvis din bønnforespørsel er noe veldig enkelt, trenger du ikke å få alt opparbeidet og gi Gud 55 grunner til hvorfor du vil at han skal gi etter for din bønn forespørsel. Bare spør Gud en eller to ganger, og ha tro på at Han vil svare på bønn forespørselen hvis den er i hans vilje for livet ditt.


Men hvor dette prinsippet virkelig kommer til spill, er når du har en forespørsel som er på den mer mellomstore og tyngre siden. Et perfekt eksempel på noe som er på den tyngre siden er når du skal be for noen som kan dø av kreft. Dette prinsippet vil virkelig komme til spill på denne typen nødssituasjon.


Hva du gjør i denne typen tilfelle, er at før du begynner å skyte helbredelses og kjempende vers gjennom og begynne å be Gud om å helbrede den du ber om - stopp og form ut saken din om hvorfor du vil at Gud skal helbrede denne personen. Stopp og analyser personens liv som du ber om.

Utform dine egne personlige argumenter om hvorfor Gud bør vurdere å helbrede og forlenge denne persons liv.


Det du gjør er akkurat det som de to versene prøver å fortelle deg om å gjøre - du forteller om saken din for Gud, og du oppgir dine grunner og meninger om hvorfor Han burde vurdere å helbrede den du ber om.


Nedenfor vil jeg gi deg et personlig vitnesbyrd der dette prinsippet bokstavelig talt snudde rundt på et helbredende tilfelle jeg ble brakt inn i av en kvinne jeg pleide å jobbe med. Hennes 47 år gamle bror var døende av Hodgkins sykdom. Hun hadde prøvd å kreve på blodet til Jesus og bedt Gud om å helbrede sin bror, men til ingen nytte.


Hun ringte meg så og spurte om jeg hadde noen andre forslag som kunne få Gud til å bevege seg på vegne av henne. Jeg vil gi deg det som skjedde etter at hun spurte meg, og da hva Gud hadde gjort i kampbønnen, endte jeg med å skissere opp for henne noe som bokstavelig talt svingte tidevannet og fikk denne mannen til å bli helt helbredet innen 2 uker.


En annen analogi som jeg kan gi deg som vil vise deg hvor effektiv denne typen resonnement og motstand kan være hos Herren, er med våre kriminelle og sivile rettssystemer.


I mange sivile og kriminelle forsøk blir saker noen ganger vunnet på de avsluttende argumentene fra enten aktor eller forsvarsadvokaten.


Når hver side gir sine avslutningsargumenter fremfor en jury, vil hver advokat oppsummere sakens fakta, og da vil de prøve å fortelle juryen hvorfor de burde finne medhold i klientens favør.


Det de gjør med juryen, utreder deres saker fremfor dem, og prøver å forsone seg med dem for å prøve å få dem til å stemme i klientens favør. De prøver å overtale juryen til at de har en sterkere sak, og de gir dem sine nøyaktige grunner til hvorfor de burde se ting ut fra deres synspunkt.


Jeg tror at vi noen ganger kan ta denne samme tilnærming i bønnlivet med Gud Faderen, avhengig av hva vi ber ham om.


Du må åpenbart vite når du kan gå inn i denne typen modus med Gud Faderen. Det er her Den Hellige Ånd skal hjelpe deg. Du må lære gjennom prøving og feiling når du skal gjøre denne typen tyngre tilnærming med Gud Faderen.


Du må nøye analysere hver av dine bønnforespørsler og avgjøre om du må gå inn i denne typen tyngre modus med Herren.


Hvis du har noe du virkelig ønsker fra Herren, eller hvis din bønnforespørsel er på den tyngre siden, og du har en god frihet fra Den Hellige Ånd for å nærme deg Gud med slike argumenter og meninger - så ville jeg gå videre og prøve det og se hva som skjer.


Du vil ikke ha noe å miste i å prøve å innlemme dette kraftige, bønn prinsippet i ditt personlige bønnliv med Herren fra tid til annen, avhengig av nøyaktig hva det er du ber ham om. Det kan faktisk være nøkkelen til å snu strømmen for å få flere av dine personlige bønner besvart med Ham.

En av de tingene jeg følte at Den Hellige Ånd har formidlet med meg i referanse til å kunne få Gud til å svare på flere av dine bønner, er at du på en eller annen måte må skape et ønske i Gud om å ønske å svare på bønnen din i utgangspunktet .


Og en av måtene du kan skape et sterkt ønske i Gud om å ønske å svare på flere av dine personlige bønner, er å gi ham alle dine personlige grunner og argumenter om hvorfor han burde vurdere å svare dem i utgangspunktet.


Som de ovennevnte to versene prøver å fortelle oss - Gud vil høre dine argumenter, dine grunner og dine påstander om hvorfor Han skulle svare på bønnen din.


Hvis du kan lære å gå inn i denne typen modus med Herren når situasjonen dikterer å ta denne typen tilnærming med Ham - vil du ikke bare kunne få flere av dine personlige bønner besvart av Ham - men du vil også finne deg selv mye nærmere Herren i ditt eget personlige forhold med Ham.

Årsaken til dette er fordi du vil begynne å se og føle at Gud virkelig bryr seg om deg, og at Han virkelig ønsker å ha personlig, toveis dialog og samtale med deg.


Du vil lære at du fullt ut kan stole på ham og at han alltid vil behandle deg rettferdig, ærlig og rettskaffent.


Nå vil jeg gi deg to gode eksempler på hvor denne spesielle bønnhemmeligheten ble satt i virkelig drift - og i begge disse tilfellene snudde dette prinsippet helt strømmen og fikk Gud til å bevege seg for å svare på bønnene som ble presentert for Ham.

Moses går inn i gapet


Det første vitnesbyrd er fra Moses 'historie. Moses gjorde personlig en av de mest fantastiske ting i hele Det Gamle Testamente - han fikk Gud til å forandre sinnet fra hva hans opprinnelige intensjoner skulle være!

 

Da Moses var oppe på fjellet Sinai i 40 dager og 40 netter med Gud faderen, der han fikk de ti budene og mange av de andre grunnleggende lover og bud som Gud ønsket at hans folk skulle leve etter, var Israels barn nede på bunnen av Fjellet og laget et falskt idol ved hjelp av en gyllen kalv.

 

Når Gud ser dette, blir han så rasende at han bokstavelig talt vil konsumere alle israelittene der ute på stedet. Men når Moses ser hvor sint Gud blir, og hva Gud ønsker å gjøre med disse menneskene, går Moses straks inn i gapet for sitt folk og begynner å forsøke å argumentere og trygle Gud om hvorfor han skulle forandre mening og ikke drepe dem.

 

Her er verset som vil fortelle deg ord for ord akkurat hva Moses sa til Gud for å få ham til å forandre sinnet fra hva hans opprinnelige intensjoner skulle være:

  • Da ba Moses om velvilje for Herren sin Guds ansikt. Han sa: «Herre, hvorfor skal din vrede flamme opp mot folket ditt, som du har ført ut av Egypt med stor kraft og sterk hånd?

 

Hvorfor skal egypterne kunne si: Det var med onde hensikter han førte dem ut, for å drepe dem i fjellene og utrydde dem fra jorden.

 

Vend om fra din brennende vrede, og la være å gjøre ondt mot folket ditt! Husk på dine tjenere Abraham, Isak og Israel, og det du sa til dem da du sverget ved deg selv: Jeg vil gjøre dere til en ætt så tallrik som stjernene på himmelen, og hele dette landet som jeg har talt om, vil jeg gi deres ætt. De skal eie det for alltid.» Da angret Herren det onde han hadde sagt han ville gjøre mot folket. (2.Mosebok.32:11-14)

Legg merke til hva Moses gjør fremfor Herren. I stedet for bare å be Herren om å forandre sinnet og ikke drepe israelittene for det de gjorde på bunnen av fjellet, går han et skritt videre og begynner å gi Gud sine egne spesielle grunner og argumenterer for hvorfor han ikke burde gjøre det .

 

Legg merke til at dette verset faktisk begynner med ordene Da ba Moses om "velvilje for Herren". Med andre ord, han var riktig påkallet i sin sak for Herren ved å gi Ham sine viktigste grunner og argumenter om hvorfor Han burde vurdere å endre mening.

 

Og legg så merke til hva som skjer så. Ikke bare er Gud villig til å høre hva Moses har å si om saken - men da han "gir etter", forandrer mening, og svarer deretter på Moses` protest.

 

Og alt dette ble oppnådd fordi Moses riktig uttalte sin sak fremfor Gud og ga Gud flere gode grunner til hvorfor han ikke skulle drepe noen av israelittene.

 

Dette er et perfekt og klassisk eksempel på noen som satte all den ovennevnte åpenbaring ut i virkeligheten med Herren og dermed kunne redde ganske mange menneskers liv den dagen som et resultat.

 

Igjen må du vite når du kan gå inn i denne typen modus med Gud Faderen. Men bare innse at dette er et mulig alternativ, og det kan til tider være et meget kraftig og overbevisende alternativ med Herren.

Personlig vitnesbyrd


Dette neste vitnesbyrd hvor dette prinsippet bokstavelig talt svingte tidevannet var den personlige jeg nevnte ovenfor. Her er hva som skjedde med denne saken.


En kvinne som jeg pleide å jobbe med, ringte meg en dag og fortalte meg at hun stod overfor en ekstrem nødsituasjon. Lang historie kort, hun hadde en 47 år gammel bror som døde sakte av Hodgkins sykdom.


Da hun ringte meg, hadde han vært på sykehuset i ca 3 uker med et alvorlig tilfelle av lungebetennelse. Hans immunforsvar begynte å svekke seg, og legene hadde ingen suksess med antibiotikaen de ga ham. Den ene legen fortalte henne at han bokstavelig talt hadde prøvd 50 forskjellige antibiotika, men ingen av dem virket.


Da hun ringte meg, var hun hektisk og visste ikke hva annet å gjøre. Jeg spurte henne om hun hadde bedt for ham, og hun sa at hun hadde. Hun sa at hun hadde bedt på Jesus blod og siterte noen helbredende vers tilbake til Herren - men ingenting skjedde.


Hun spurte om jeg hadde noen andre mulige forslag, da hun var redd for at broren hennes skulle dø bokstavelig talt der nå på sykehuset. Jeg fortalte henne at jeg ville be om det og se om Herren ville gi meg noen andre forslag som hun kunne prøve i sine egne personlige bønner til Ham.


Så snart jeg la på telefonen og spurte Herren om han hadde noen andre forslag til hvordan denne krisen skulle håndteres, kom to ting umiddelbart inn i mitt sinns øye fra Herren.


Det første han ville at jeg skulle få henne til å gjøre, var at hun skulle gå lengre med å forklare hennes sak for ham, hvorfor han skulle vurdere å forlenge livet hans. Med andre ord ønsket han sine spesifikke grunner til hvorfor han skulle ønske å helbrede ham.


Den andre tingen som kom høyt og tydelig var at han ønsket mer kamp og at helbredende vers satt i selve bønnen selv.


Dette var en veldig alvorlig liv-eller-død situasjon, og Gud ønsket at noe mer kjøtt satt i selve bønnen. Som et resultat, endte denne kampbønnen opp med å bli enda litt lenger enn det som var vanlig i slike tilfeller.


Etter å ha mottatt ovenstående råd fra Herren, ringte jeg da min venn tilbake og fortalte henne hva jeg hadde plukket opp. Hun spurte meg om jeg kunne utarbeide kampbønnen for henne siden hun ikke visste hvordan hun virkelig skulle forme til denne typen kampbønn med slike helbredelses- og kampvers, alle innlemmet i selve bønnen.


Jeg spurte henne om å gi meg så mye informasjon som hun kunne om broren hennes, slik at jeg kunne vite hvordan jeg skulle uttale den første delen av bønnen på den riktige måten - siden det ville være den delen av bønnen hvor hun vil være sikker i sin sak til Gud og gir ham sine personlige grunner til hvorfor han burde vurdere å spare og utvide hennes brors liv.


Dette komplette vitnesbyrd ligger på nettstedet vårt. Tittelen på dette vitnesbyrdet er "Kampbønn mot Hodgkins sykdom". Bare klikk på denne lenken hvis du vil se denne bønnen i sin helhet.

Konklusjon


Jeg vil forlate deg med en siste tanke om denne spesielle bønn hemmeligheten. Ifølge en annen artikkel vi har på vår side med tittelen "Gud forskjellsbehandler ikke mennesker" - Bibelen forteller oss at Gud Faderen ikke gjør forskjell på mennesker.


Det er også flere andre vers fra Skriften som forteller oss at Gud ikke vil vise noen partiskhet eller favorittisme mot noen menn eller kvinner som han noen gang har skapt. Hva dette betyr er at vi alle er på lik linje i Herren, og vi er alle likeverdige i Hans øyne.


Hvis Gud ikke forskjellsbehandler mennesker - så vil Gud gi deg samme tid, omsorg og oppmerksomhet som Han ville være villig til å gi til noen andre - og dette vil også bli inkludert i din egen personlige bønn med Ham.


Du har like mye sjanse til å få noen av dine egne personlige bønner besvart med Ham som noen andre vil.


Så neste gang du har en bønnforespørsel som kan være på den mer tunge siden, eller hvis det er noe du virkelig ønsker og begjærer fra Herren - prøv å lage dine egne spesifikke grunner og kjemp om hvorfor Gud skal innvilge din forespørsel.


Hvis du må, vær ikke redd for å skrive alt ut på et stykke papir, og les det deretter opp for Herren hvis du tror at du ikke vil kunne huske alle grunnene når du begynner bønnen med ham.

Du vet allerede at Gud har full makt til å gi deg din spesifikke bønn-forespørsel. Hemmeligheten er da å være i stand til å skape nok begjær  i Gud til å svare på din bønneforespørsel.


Og ved å gi Gud dine egne personlige grunner og kamp om hvorfor  Han burde vurdere å svare på bønnen din - kan du ende opp med å gå veldig langt i muligens å skape nok av et begjær i Gud til å svare på bønnen din.

Hvis Gud gjorde det for Moses med den måten Moses så lidenskapelig førte sin sak for ham for Israels opprørske barn - så kan Gud også gjøre det samme for deg siden Bibelen forteller oss at Han ikke forskjellsbehandler mennesker!


Igjen, her er de tre nøkkelfrasene. Brenn disse tre nøkkelfrasene inn i minnebankene dine - ettersom de kan være nøklene som kan bidra til å slå tidevannet din vei når du får Gud til å svare på flere av dine spesielle bønn forespørsler.

1. Legg frem saken din.


2. La oss fundere sammen.


3. La oss kjempe sammen

Akkurat som en god forsvarsadvokat muligens kan vinne en sak med et godt, overbevisende, avsluttende argument for en jury - kan du også det hvis du har gode nok grunner og kjemper med å presentere for Herren om hva det er du ber ham om.

KONGENES KONGE, JESUS KRISTUS.

Bønn & Vers



Stikkord index


Artikkel index


Lese forslag


Mest lest



Søk i våre artikler

Bibelvers etter Tema

Artikkel utvalg


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Positiv tenkning


Satan`s store løgn


Vitnesbyrd - Narkotika, New Age og Demoner


Når frykt styrer livet ditt


Alt du trenger å vite om faste


Befrielse fra satanisme


Gud vil hjelpe deg med dine syndområder


100+ Spørsmål & Svar om Åndelig Krigføring


Hvordan gjenkjenne symboler på demonmakt?


Farene ved Hypnose


Farene ved Automatisk skriving


Gud vil støtte

deg fullt ut!


Når Gud føles langt

borte fra oss


Død og Liv er  i

Tungens Makt


Kristne og

internettPornografi


Troens Bibelvers

Bli oppmuntret


Lev et Godt og Rettferdig liv fremfor Herren


Hvordan bli fylt med Den Hellige Ånd


Lev godt i Den Hellige Ånd


Lydighet mot Herren


Tilgivende Bibelvers


Familiens Bibelvers


Tolkning av

Matteus 12:45 - Demoner


Synden av Utroskap


Kampbønn for å bryte Demoners juridiske rettigheter


Kampvers 

mot demoniske angrep


Kampvers fra Bibelen


Synderens Bønn


Det grunnleggende om evig frelse


Du har Guds Kraft til å vitne


Faller i ånden som kommer   fra Gud?


    Hvordan bedømme om et Ord er fra Herren


Hva er bønn


Søk Herren


Gud gjør ikke

forskjell på folk


Du er hva du tenker


Nå som jeg er frelst

hva gjør jeg så?


Å bli forvandlet ved å

fornye ditt sinn


Søk etter Guds kunnskap


Be om frelse for

dine nære kjære


Den fullstendige

overgivelsen


Kunnskap og visdom vil hjelpe

å holde deg trygg


Hva er dåpen i

Den Hellige Ånd


Helliggjørelse


I mange rådgivere er det sikkerhet


Den falske doktrine

av universalisme


Søk etter

Guds kunnskap


Den Hellige Ånd

er vår hjelper


4 nivåer av åndelig

krigføring mot

demoniske ånder


Vokse i Guds kunnskap


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Bruk kunnskapen som

Gud vil gi deg


Jezebels Mest

Typiske Kjennetegn


Guds folk er ødelagt av

mangel på kunnskap


Beordre demoner om å tre tilbake så du kan

vitne riktig for noen


All kunnskap og visdom

kommer direkte fra Gud


Jezebels ånd


Kunnskap og visdom er

bedre enn alle materielle

ting i denne verden


Tegn på Demonisering


Demoners

juridiske rettigheter


Gå med andre vise

mennesker


Åndelig krigføringsverktøy


Bær ikke Nag til Herren


Hvordan tilbe Gud i Ånden


Kan en Kristen miste

sin frelse ?


Hvordan gjøre en selvbefrielse

fra Demoner


Frykten for Herren er begynnelsen av å motta kunnskap og visdom


Helliggjørelse


Hvorfor oppfører noen

kristne seg så dårlig


Åndelig Krigføring


Kunnskap, forståelse

og visdom


Bønnhemmeligheter


Et vist menneske vil ikke være partisk i dømming


Prøvelser og trengsler

testing av din tro


Endetiden

og Antikrists fall


Kunnskap og Visdom

er bedre enn alle....


Velg dine venner nøye


All kunnskap og visdom kommer direkte fra Gud


Frykten for Herren


Den Hellige Ånd


Den fullstendige overgivelsen


Kjærlighetens Kraft


Historien om Adam & Eva


Historien om Kong Salomo


Slutt aldri å høre på rettledning


Hvordan høre Guds stemme


Vokse i Guds kunnskap


Søk etter kunnskap

om Gud


Den Hellige Ånd er vår Hjelper, Lærer og Guide


Hvorfor verden

hater Jesus


Hold deg ydmyk når Gud begynner å frigjøre sin kunnskap til deg


Helbredende vers

fra Bibelen